Vad gör er ledsna och/eller arga

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 12 sep 2009 16:22

suchanother skrev:Hon får 2 Panodil, samma som jag har med bakis.

Va?

Jag får inga mediciner. Jag borde få Ritalin men det får jag inte. Kommer sitta här hela helgen, men vad gör det, bara jag upplyser er om hur tråkigt ni har det så kanske vi kan få det lite roligt.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 12 sep 2009 16:28

Kallekula skrev:Okej vilken medicin får du just nu?

Hur är det på psyk. Har de vita rockar nu för tiden?

VILL ni att jag ska få mediciner eller? Är jag ett fragment perverst offrat samhällssyfte? En spegling? Hur ska jag "klara mig"?

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 12 sep 2009 16:35

Jag själv har småsupit i två veckor nu och börjar komma ur form.
Började med en (sällsynt i den här sketfirman) affärsresa till Narvik, sen hemkomna började vi hitta olika firandeobjekt, om inte någon fyllde år så säkert någons katt hade namnsdag. Mellandagarna, när det inte fanns nåt att fira så firade jag att jag tog en dusch hemma därmed var problemet löst. Har inte varit på gym på två veckor och börjar märka att mina muskler försvinner. Nå, på måndag börjar jag sikta på julskinkan.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 12 sep 2009 16:39

Nyhet SUCH. En kontorsråtta behöver inga muskler.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 12 sep 2009 16:45

Varför tror du att jag är en kontorsråtta?
Är i allra högsta grad med på fältet.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 12 sep 2009 16:54

Tja affärsresor var ju ovanliga sa du själv. Sitter du utomhus och jobbar?

Du springer väl ned till tillverkningen/produktionen ibland, i annat fall sitter du på kotoret. Vilket ger en kontorsråtta.

Inget du behöver skämmas för. Bejaka det istället. Köpt bostadsrätt, avtalsenlig lön för en civil.ing, kontorsråtta. Klassisk medelklass. Bejaka det istället, så slipper du må dåligt. Du är ju över 40 ge nu upp och acceptera istället. Vips så har du då fru Volvo och hela paktet.  Eller lura dig själv och bli alkis.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 12 sep 2009 17:20

Jaha, säger du som är en försäljarråtta. Ditt arbete är att kränga varor oavsett, skulle inte jag vara stolt över. Som ”middleman” som inte gör någon nytta alls.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 12 sep 2009 17:26

Men se du jag tycker det är kul. Ser det som en sociologisk studie. Dock kan jag hålla isär det ena med det andra, roller. Borde du fundera på. Sluta att identifiera dig.

Dessutom sitta och ruttna på kontor (skulle jag inte fixa ens i studiesyfte) ,fan vad trist. Bättre med fria arbetstider och sköta sig själv (mer eller mindre).

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 12 sep 2009 17:31

Jag stryker alltid försäljare över en kam; misslyckade typer som tar det jobbet som blir över.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 12 sep 2009 17:34

Du tar verkligen detta på allvar SUCH.Det är just det som är hela poängen.Tagga ned. Fäll ut pungen och landa. Jag sliter väl i vad du eller andra gör. Små nålstick och du går igång. Humor.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 12 sep 2009 17:39

Klart att jag tar detta på allvar.
Är väl inte så att jag fick in en pungspark? Du Kalle låter käften gå som i försäljarsnack men nu är vi på FF, kanske annan sak.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 12 sep 2009 17:48

....och det är just det som gör att du mår så dåligt. Du kan bara inte förlika dig att du är medelklass i varje fiber i din kropp. Du försöker trycka tillbaka det, men småborgerligheten skiner igenom i vart och vartannat inlägg. Det är så tydligt SUCH.

Självklart är jag en nasare (vem är inte det). Har sålt min själ, som alla andra gör till det kapitalistiska samhälle. Men jag förnekar inte detta som du själv gör SUCH. Acceptera din lott/roll/klass nu SUCH. Det skulle du må bra av. Eller gör något radikalt i annat fall (det kommer du aldrig göra.... det är väldigt uppenbart med dig).

Om du nu ändå trilskas och om det finns lite stake i dig och dina ord existerar det ändå ett paket för dig.

Användarvisningsbild
Ewelina

Inläggav Ewelina » 12 sep 2009 17:55

Kallekula skrev:Du tar verkligen detta på allvar SUCH.Det är just det som är hela poängen.Tagga ned. Fäll ut pungen och landa. Jag sliter väl i vad du eller andra gör. Små nålstick och du går igång. Humor.

"Fäll ut pungen och landa" Hahaha, vad glad jag blev av den meningen. Har inte sett Nile City på femton evigheter sedan minst. Borde jag verkligen ändra på.

Jag har inte tålamod nog att gå igenom alla sidor här,så jag skippar småkäbblet och hoppar vidare till att bara svara på topicen som väl handlar om vad som väcker starka känslor hos mig om jag inte missuppfattade det hela.
Religiösa budskap reagerar jag starkt på, eller alla budskap som säger sig ha en enda absolut sanning i bakfickan. Då blir jag vettskrämd och förkastar hela idén, vilket jag försöker förändra så att jag kan bli lite mer öppen.
SKITFÖRBANNAD blir jag när jag ser vuxenmobbing (naturligtvis barnmobbing med, men jag har för tillfället ingen anknytning till barn förutom det att jag själv har varit ett så det spörsmålet dyker inte upp så ofta)
Jag blir inte rädd av att se/höra/säga ordet runka. Inte kiss, bajs knull eller fitta heller. Just när det handlar om mina egna reaktioner härstammar allt ifrån rädslor tror jag.
Rädd för att vara en som mobbar utan att veta det, rädd för att bli mobbad, rädd för att bli hjärntvättad, rädd för att , ja , you name it.

Nu ska jag ta och läsa resten av tråden.
Tack

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 12 sep 2009 18:07

Ursäkta men "fäll ut pungen och landa" är lånad från Avantgardet. Äras den som äras bör (frasen rätt? lät konstig).

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 12 sep 2009 18:18

Återgå till "Tankar och känslor"