Vad tänder du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Vad tänder du på?

Inläggav Anders » 23 nov 2018 07:37

hakkapeliitta skrev:Jag har hela mitt liv känt ett motstånd och motvilja mot att någon rör mej fysiskt.
Kanske en form av autism.
Fysisk närhet skrämmer mej. Äcklas av det.

Kan känna igen det där. Som barn fick aldrig någon röra mig, hatade ”ömhet”. Som vuxen har det förändrats, mycket kanske då man kom ur de trista tonåren och plörsligt blev attraktiv för damer. Att dansa tryckare (gör folk det nuförtiden) var fantastiskt, just i och med att jag kände att jag gillade kontakt. Men jag är sparsmakad med beröring även nu, och gillar egentligen inte välkomstkramar och liknande. Däremot de vänner som kroppskontakt är naturligt för, som understryker något innerligt med att lägga handen på ens knä eller liknande, det gillar jag.

Allt rent sexuellt är en annan dimension.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vad tänder du på?

Inläggav Esther » 23 nov 2018 07:46

Märkliga saker...
närhet, fysisk beröring --- är det som gör människor friska. Om man inte tål det hur kan man då komma nära någon överhuvudtaget?
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Vad tänder du på?

Inläggav Anders » 23 nov 2018 07:55

Min absolut bästa kyss fick jag an en ”annan kvinna”. Hade precis träffat den tjej som nu är min fru. Det var liksom på gränsen till att vi var ihop. Men var på en nyårsfest utan henne, på lokal i Stockholm vid kungsträdgården. Hade rätt trevligt först, men hade då inte fattat min mingel-läggning(skulle dröja många, många år)och hade uttråkad och stressad gått undan. Kommer in i en bar. Och där raglar en tjej omkring, full. Skitsnygg men alltför berusad. Hon sätter sig vid något bord och två typer börjar antasta henne. Är arg av all social ångest så jag fokuserar på killarna, går fram och vrålar åt dem att lämna henne ifred. Min ilska är alltid rätt brutal, de drar sig undan trots att de är betydligt större än mej. Jag sätter mig bredvid henne, tänker hjälpa henne till en taxi. Men det visar sig att hon inte är så full, ja e okej, ja e okej. Sen minns jag bara att vi efter en liten stund kysser varandra, och det är en kyss jag minns än idag, för mer än halva mitt liv sen. Hennes tunga var som gjord för min, en helt utomjordisk upplevelse. Sen fick jag ågren, hur göra med det här? Men sen sa jag till henne ”jag har en flickvän”. Hon såg på mig ”betyder det att du inte vill ha sex med mej?”. Jovisstfan vill jag det sa jag, och hade jag inte varit ihop med någon, så.

Jag hjälpte henne till en taxi, så pass var hon att taxichaffisen godtog henne, och jag kände en gloria runt mitt huvud då taxin körde iväg med henne. Hade hon inte varit så pass full så vette sjutton. Det var det närmaste jag varit att vara otrogen. Fick väldigt mycket kvinnlig uppmärksamhet, jag ”peakade sent” utseendemässigt, men egentligen var det inte svårt alls, hade mitt på det torra, varför strula till det?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänder du på?

Inläggav Algotezza » 23 nov 2018 08:06

hakkapeliitta skrev:Jag har hela mitt liv känt ett motstånd och motvilja mot att någon rör mej fysiskt.
Kanske en form av autism.
Fysisk närhet skrämmer mej. Äcklas av det.


Gillar du själslig och emotionell närhet, mötas som andliga syskon, ha gemensamma upplevelser, mental närhet?
Göran Egevad egevad@gmail.com

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vad tänder du på?

Inläggav klorofyll » 26 nov 2018 17:39

Tänder och tänder. Jag är inte mycket för det. Känns så omoget. Jag skulle nog hellre träffa en trevlig kille än en trevlig tjej. Jag har så dålig respekt för folk. Tror mer på sammanhang än relationer. Ja jag har verkligen ingen respekt.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Vad tänder du på?

Inläggav Anders » 27 nov 2018 09:33

klorofyll skrev:Tänder och tänder. Jag är inte mycket för det. Känns så omoget. Jag skulle nog hellre träffa en trevlig kille än en trevlig tjej. Jag har så dålig respekt för folk. Tror mer på sammanhang än relationer. Ja jag har verkligen ingen respekt.

Tänder är ju, förutom att det kan relatera till tandläkare och brasor, också ett begrepp som är ganska brett, även inom det sexuella -
En sak är ju då man går på stan och ser människor av det föredragna könet och med rätt kroppskonstitution och rörelsemönster. En annan vad samvaron med en attraktiv person kan ge upphetsningsmässigt, och sedan också under olika delar av det sexuella umgänget. Förutom att man kan tända på annat också.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänder du på?

Inläggav Algotezza » 19 dec 2018 19:22

Jag tänder på adventsljus denna tid.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Vad tänder du på?

Inläggav Anders » 01 feb 2020 13:13

Igår såg jag Basic Instinct för första gången.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Vad tänder du på?

Inläggav Severus Snape » 28 feb 2020 03:09

kukar


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 19 och 0 gäster