Why

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Why

Inläggav Esther » 01 nov 2018 15:45

klorofyll skrev:Jag har kommit fram till att jag ska sluta köpa saker till mig själv som jag absolut inte behöver (och då tänker jag inte typ kaffe för det behövs, aktier är också godkänt). Tror ni att jag lyckas? Det finns ju inte direkt något hinder... (Fatta att jag ska sluta köpa böcker).

Klorofyll tänkte på att ta upp Esthers tråd: Jag undrar, sa klorofyll nyfiket, jag undrar om du Esther handlar med aktier? Pilatus gör det vad jag förstått, själv försöker jag...


:) - nä jag är en ekonomisk "dumskalle" när det gäller mig själv och ganska skicklig på det när det gäller företagande.
Handlar inga aktier - har aldrig gjort, aldrig spekulerat eller tänkt ut hur jag själv ska få pengar eller tjäna dem (annat än lön). Men är duktig på att dra hem pengar åt företag - för jag tänker helt utanför alla boxar :)...
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Why

Inläggav klorofyll » 01 nov 2018 19:27

Esther skrev:
klorofyll skrev:Jag tycker att du skriver väldigt bra Esther!
Fortsätt!!

Kom att tänka på ett sällskapsspel: Sherlock Holmes Consulting Detective...


Ja det finns sådana lekar man kan leka i sällskap där en börjar och andra flikar in fortsättningar --- det är en kul lek. Jag tror att man kan bygga fina berättelser på detta...
Vi kan väl göra det vid sidan om alla andra trådar?!!
Eller...

Ja absolut, jag vet inte om jag kan bidra med så mycket, jag blir hög på verkligheten, om man på det lägger till fiktion, så vet jag inte om jag klarar det utan att bli för off topic. Men det är intressant, i en sådan där fiktiv värld behöver det väl ingå något slags gemensamt mål?


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 21 och 0 gäster