Finns Aliens?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

naturaleeduco
Inlägg: 308
Blev medlem: 20 jan 2019 05:34
Ort: Göteborg, Kortedala

Finns Aliens?

Inläggav naturaleeduco » 21 jan 2019 05:14

Om dom finns kanske dom är på något sätt en del av Universum eller så kommer dom från någon annan Universum och har andra lagar att följa. Haha...om dom är så utvecklade enligt deras Universums lagar kanske dom är korkade enligt vårt Universums lagar...jag har i alla fall inte sätt något direkt om Aliens så här LIVE men vissa säger att de finns...
:)

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Finns Aliens?

Inläggav Esther » 21 jan 2019 07:57

Självklart är det ologiskt att postulera att något man inte känner till - inte finns. Det finns ingen logik i sådana påståenden.
MEN lika lite som vi vet om det finns människor - eller människoliknande varelser på någon annan planet i andra solsystem - vet vi inte ens vad en människa fullt ut är HÄR.
Så --- varför söka efter liv på andra planeter när vi varken kan skydda människors liv här eller naturen här.

Börjar man inte hellre att "städa sin egen trapp" innan man ens börjar titta efter andras eller se hur andra städar?

NEJ--- ja visst - jag glömde ju hur ateister tänker!!!
De riktar alltid sin blick på andra först och lever utanför sig själva !!!
Sorry... glömde ju var jag befinner mig!

Ja, det är ju bara troende som städar sin egen trapp och därmed inte är så intresserade av andras eller att hitta belägg för att livet uppstod som en naturlig process som upprepas överallt som på Mars och Månen mm --- :lol: :lol: :lol:
Veritas vos liberabit

naturaleeduco
Inlägg: 308
Blev medlem: 20 jan 2019 05:34
Ort: Göteborg, Kortedala

Re: Finns Aliens?

Inläggav naturaleeduco » 21 jan 2019 09:52

Esther skrev:Självklart är det ologiskt att postulera att något man inte känner till - inte finns. Det finns ingen logik i sådana påståenden.
MEN lika lite som vi vet om det finns människor - eller människoliknande varelser på någon annan planet i andra solsystem - vet vi inte ens vad en människa fullt ut är HÄR.
Så --- varför söka efter liv på andra planeter när vi varken kan skydda människors liv här eller naturen här.

Börjar man inte hellre att "städa sin egen trapp" innan man ens börjar titta efter andras eller se hur andra städar?

NEJ--- ja visst - jag glömde ju hur ateister tänker!!!
De riktar alltid sin blick på andra först och lever utanför sig själva !!!
Sorry... glömde ju var jag befinner mig!

Ja, det är ju bara troende som städar sin egen trapp och därmed inte är så intresserade av andras eller att hitta belägg för att livet uppstod som en naturlig process som upprepas överallt som på Mars och Månen mm --- :lol: :lol: :lol:


Ja, det inte konstigt att ateister är ateister med tanke på hur religionerna förespråkar Gud. Det handlar om att makthavare blandad sig i lite här och där och människovärdet är minskat något och egentligen några fler saker. Vad gör makthavare idag som dom inte gjorde förr? Även Kommunist Manifesto är i makthavarnas händer. Fast riktiga ateister har sina fördelar i alla samhällen bara att man inte erkänner deras fina bidrag.
:)

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Finns Aliens?

Inläggav Esther » 21 jan 2019 11:15

naturaleeduco skrev:Ja, det inte konstigt att ateister är ateister med tanke på hur religionerna förespråkar Gud....
Fast riktiga ateister har sina fördelar i alla samhällen bara att man inte erkänner deras fina bidrag.


Hur förespråkar de fem mycket olika religionerna Gud så att människor blir ateister?

Självklart är kritik mot falska föreställningar och ett moraliskt självsvådligt sätt att leva gott att nagelfara... Men är det detta ateister gör?
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18488
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Finns Aliens?

Inläggav Algotezza » 21 jan 2019 14:10

Aliens är alla vi känner oss främmande för. De triggar vår xenofobi.
Göran Egevad egevad@gmail.com


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 26 och 0 gäster