Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

naturaleeduco
Inlägg: 308
Blev medlem: 20 jan 2019 05:34
Ort: Göteborg, Kortedala

Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Inläggav naturaleeduco » 23 jan 2019 15:54

Jag vet inte. Ju fler som skriver med någon form av utbildning inom filosofi eller är begåvade så borde dem tillföra något eller bara intresserade. Det stämmer att Harald är lite ja brist på förståelse av medkänsla.

Till Harald: Jaja, bara lite mjukare Harald. Tobak kanske inte är din grej. Vad gör du i grotta, alltså jag gör det med Konsol-spel och välordnat trygghet och lite lyx bekvämlighet samt mörk äkta musk (och extra mycket vatten massage) samt god mat och klart hjälp från alla håll. Själv är jag ju inte bättre än min Mamma och Pappa typ helt normala människor.
:)

naturaleeduco
Inlägg: 308
Blev medlem: 20 jan 2019 05:34
Ort: Göteborg, Kortedala

Re: Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Inläggav naturaleeduco » 23 jan 2019 18:38

Typ äkta Musk parfym som är grundläggande Musk anser jag är bra kanske 5% för att driva bort "mörka" tankar.
:)

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Inläggav Anne » 23 jan 2019 23:52

Bjud in Harald då.

naturaleeduco
Inlägg: 308
Blev medlem: 20 jan 2019 05:34
Ort: Göteborg, Kortedala

Re: Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Inläggav naturaleeduco » 24 jan 2019 01:35

lynx skrev:Bjud in Harald då.

Jag har skrivit till han (email) om hans svammel och att han skall vara mer mjuk och försöka skriva ändå.
:)

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Inläggav Anne » 24 jan 2019 01:38

Hälsa från mig. Hoppas att han friskar till sig. En hel del som han sa var ju intressant. Kärlek från mig!

naturaleeduco
Inlägg: 308
Blev medlem: 20 jan 2019 05:34
Ort: Göteborg, Kortedala

Re: Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Inläggav naturaleeduco » 24 jan 2019 01:42

lynx skrev:Hälsa från mig. Hoppas att han friskar till sig. En hel del som han sa var ju intressant. Kärlek från mig!

Ja, det hoppas jag också men kanske han svarar. Jag nämnde att andra ändå saknar han något fast klart han måste bli mjukare. Psykos är ganska jobbigt stundvis.
:)

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Inläggav Anne » 24 jan 2019 01:51

Nu ska jag vara ärlig. Jag hade inget med hans avstängning att göra, men jag fick efteråt frågan om jag tyckte att det var rätt. Jag svarade ja. Motiveringen lyder om han vaknar ur sin psykos blir det bara jobbigare att inse dess yttringar. Jag hoppas innerligt att Harald mår bra nu.

naturaleeduco
Inlägg: 308
Blev medlem: 20 jan 2019 05:34
Ort: Göteborg, Kortedala

Re: Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Inläggav naturaleeduco » 24 jan 2019 02:52

lynx skrev:Nu ska jag vara ärlig. Jag hade inget med hans avstängning att göra, men jag fick efteråt frågan om jag tyckte att det var rätt. Jag svarade ja. Motiveringen lyder om han vaknar ur sin psykos blir det bara jobbigare att inse dess yttringar. Jag hoppas innerligt att Harald mår bra nu.

Ja...själv tog det mig 7år att inse stora delar av min psykos och det med hjälp av psykosvård nästan varje vecka (nästan varje vecka psykolog samtal) i nu snart 6år.

Det är ganska jobbigt att man hade psykos men om man har psykolog är det mycket mer bekvämt att erkänna och bearbeta det hemska mot andra och en själv. Klart jag var väl inte direkt kriminell men som min förre detta fru sa ganska jobbig.
:)

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Inläggav Algotezza » 24 jan 2019 14:30

Vem är/var Haraldblogg? När var denna person aktiv här?
Göran Egevad egevad@gmail.com

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Inläggav Anne » 24 jan 2019 15:18

Pratar vi inte om Harald Davidsson? Snubben som bosatte sig i Indien. Har du verkligen glömt honom? Han var mycket aktiv här.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Inläggav Algotezza » 25 jan 2019 10:16

lynx skrev:Pratar vi inte om Harald Davidsson? Snubben som bosatte sig i Indien. Har du verkligen glömt honom? Han var mycket aktiv här.


Klart jag minns honom... Varför kallar ni honom Haraldblogg? Varför kallas han tråkig?
Göran Egevad egevad@gmail.com

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Inläggav Anne » 25 jan 2019 15:16

Det är förstås berättigade frågor. Bäst är väl att fråga TS. Jag kanske förhastade mig i tanken och tänkte att hans blogg kanske är lite tråkig, som i inaktiv eller med få läsare. Harald som person kan man väl ändå inte tycka är tråkig? Eller? Han har ju en mycket spännande inre värld. Dessutom låter det ju störtskönt att mata lite apor, sova i sin bil på ett berg och lyssna på Dylan. Jag minns de fina fragmenten främst.

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Inläggav Ben » 19 jul 2019 17:44

Jag skulle inte säga att Harald har en psykos längre. Man gör en sån utfärdan för att man är dum ofta. Jag förstår det annorlunda nu med vad Harald menar om sin andliga världsbild.

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Inläggav Ben » 30 jul 2019 00:00

vad hette han den där nuddle... är det naturaleeduco?

naturaleeduco
Inlägg: 308
Blev medlem: 20 jan 2019 05:34
Ort: Göteborg, Kortedala

Re: Kanske bjuda in tråkiga Haraldblogg och även andra?

Inläggav naturaleeduco » 30 jul 2019 04:44

Ben skrev:vad hette han den där nuddle... är det naturaleeduco?


Ja, det är jag. :oops: Nu är jag 36år gammal då var jag ja runt 27år. Harald var intresserad av att samla följare till sig själv. En vis person genomskådar detta ganska fort men klart allt har sitt och det är inte direkt filosofiforum är till för.
:)


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 27 och 0 gäster