Kanske jag också skulle kunna tillföra något. Alldeles för linjärt, tänker jag då och varför då? Hur kommer det sig, jo det är så. Detta var det skummaste inlägg jag någonsin läst, men jag är nyfiken. Så därför fortsätter jag. - ? (Så därför tänker jag). Enkelt,
För enkelt.
Enkelt, nä, bara enkelt. Jag fortsätter. - (Kanske för att en större orsak ligger bortom horisonten som styr min kropp t.ex) Eller: kanske för just detta meddelande, denna tillförsel?
Hur mycket? How much is gain?
Jaja... jag ska inte gå in på samma spår som andra, jag har min egna stig, hi hi.
- - Back to work - -
Vad är detta? Berätta det för mig.
Moderator: Moderatorgruppen
Och efter ett tag så kommer du att längta efter smärtan, få känna piskan vina och styra. Din längtan efter det i din värld normala, men som samtidigt är det absurda, kommer att få dig att slaviskt klyva tungan i ett rostigt rakblad. Rakbladet kommer antyda namn när du slickar tungan kluven, men smärtan kommer att påminna dig i nuet om maktlösheten och hopplösheten och i nuet övertyga dig om att det är så.
Och detta i sin tur föder en annan slags längtan.
Och detta i sin tur föder en annan slags längtan.
- Avantgardet
Så kliver jätten in och kapar tråden, klipper av ormen med kluven tunga, och likt daggmasken så delar den på sig och krälar fram till solnedgång. Natten sväljer dagen och om morgonen dör det gamla. En vissling ifrån domarn, en vindpust ifrån Flen. Who the fuck cares! Jag rycker giftgaddarna ur käften på dem, ingen rutten frukt får hänga i mitt träd!
Vill du lära nåt? Hur kan man undgå? Glasklart.
Hur kan man sätta ihop nåt som man inte delat upp från början? Längtan...den slickar mig längs låren upp mot mellangården, hänger ut den, ta emot, du får den! Om vi följer tråden...rädsla?
Vad fan är maktlöshet?
Vill du lära nåt? Hur kan man undgå? Glasklart.
Hur kan man sätta ihop nåt som man inte delat upp från början? Längtan...den slickar mig längs låren upp mot mellangården, hänger ut den, ta emot, du får den! Om vi följer tråden...rädsla?
Vad fan är maktlöshet?
Spännande!
Är det så spännande att det tippar över, sipprar över kanten vid bröstet där rädslan sitter och skakar dig för mycket. En jordbävning, egentligen? Hur uppstår den? Kan ske på samma sätt.
Maktlöshet? Jag vet inte hur mycket jag ska kolla på spelreglerna för att säga säkert, men är det nu när det är kafferast (14:30) och jag ... när det liksom stannar där... av någon anledning... kanske av den översipprande anledningen, eller bara ...
Vad fan är maktlöshet?
Jag är glad som solen och lyser upp allt jag sett, så ... ge mig lite vind va? Du vet ju hur glad elden blir.
Kram min vän
Är det så spännande att det tippar över, sipprar över kanten vid bröstet där rädslan sitter och skakar dig för mycket. En jordbävning, egentligen? Hur uppstår den? Kan ske på samma sätt.
Maktlöshet? Jag vet inte hur mycket jag ska kolla på spelreglerna för att säga säkert, men är det nu när det är kafferast (14:30) och jag ... när det liksom stannar där... av någon anledning... kanske av den översipprande anledningen, eller bara ...
Vad fan är maktlöshet?
Jag är glad som solen och lyser upp allt jag sett, så ... ge mig lite vind va? Du vet ju hur glad elden blir.
Kram min vän
Maktlöshet är när sista burken fastnat i maskinen och du mister hela panten på köpet. Det är då du känner ett behov att ringa närmaste dvärg och be honom klättra in med trollspöet.
Vad pratar du om lära? Det finns inget att lära ut, det enda som går att lära ut hur man bör göra för att gå för långt och hålla tummarna att det händer.
Jag ser som sagt ingen tråd att följa fast jag ser många fina ord jag kan spegla mig i under surfturen.
Nej ska jag säga dig hur du lyckas få fångs så handlar det om att lägga ut håvar överallt. Till sist kommer någon stakars fisk som trasslar in sig i ditt nät, i ditt liv, och då är det enda du kan göra att trassla upp oredan och kasta ut fisken i havet igen.
Vad pratar du om lära? Det finns inget att lära ut, det enda som går att lära ut hur man bör göra för att gå för långt och hålla tummarna att det händer.
Jag ser som sagt ingen tråd att följa fast jag ser många fina ord jag kan spegla mig i under surfturen.
Nej ska jag säga dig hur du lyckas få fångs så handlar det om att lägga ut håvar överallt. Till sist kommer någon stakars fisk som trasslar in sig i ditt nät, i ditt liv, och då är det enda du kan göra att trassla upp oredan och kasta ut fisken i havet igen.
- Avantgardet
Ja, har du sett sa dvärgen och tog en tugga ur det gröna äpplet i min hand. Endel är axplock från archaxe!!! och endel är plockkast från verkligheten,
VADDÅ LÄRA NÅGON NÅGONTING???!!! JAG BLIR FÖRBANNAD!!!! GUD NÅDE DEN JÄVEL SOM FÖRSÖKER!!!!
Men jag tror han (gud med capital G, ursäkta mig fader) blir glad när man hakar på vad som erbjuds. Kafferast?
(When God invented the coffeebreak)
Jag lägger bara in lite paranteser på samma sätt som vägen uppenbaras för mig medans jag går den. Eller väggen när jag går in i den.
Men det vill väl inte du, PopJimmy? Väg fiskenäten och se om dom går att spänna över hela havet. Se om det går att gå på dom, som en spindel som vaktar sitt byte. Är du en spindel, Dvärg?
Ta det hela med en gnutta hån och förlöjligande.
Nä, det försöket blir inte glatt. Äpplet i min hand är kvar. Tack gode gud för verkligheten.
VADDÅ LÄRA NÅGON NÅGONTING???!!! JAG BLIR FÖRBANNAD!!!! GUD NÅDE DEN JÄVEL SOM FÖRSÖKER!!!!
Men jag tror han (gud med capital G, ursäkta mig fader) blir glad när man hakar på vad som erbjuds. Kafferast?
(When God invented the coffeebreak)
Jag lägger bara in lite paranteser på samma sätt som vägen uppenbaras för mig medans jag går den. Eller väggen när jag går in i den.
Men det vill väl inte du, PopJimmy? Väg fiskenäten och se om dom går att spänna över hela havet. Se om det går att gå på dom, som en spindel som vaktar sitt byte. Är du en spindel, Dvärg?
Ta det hela med en gnutta hån och förlöjligande.
Nä, det försöket blir inte glatt. Äpplet i min hand är kvar. Tack gode gud för verkligheten.
Vadå, ska jag ta livet av er som sipprat ut?
Ni miljontals små stenar runtikring mig, är det jag som är er skapare? På långt håll kan det ju se fantastiskt ut. Ja just det - se bara på Saturnus!
Eller fiskar.
Jag vet inte om jag håller med om det här. Ändra riktningen någon. Var kompass och riktning på samma gång åt mig. Led inte mig men vägen vidare. Jag ska se om du bara går ut på gungfly eller ....
Ni miljontals små stenar runtikring mig, är det jag som är er skapare? På långt håll kan det ju se fantastiskt ut. Ja just det - se bara på Saturnus!
Eller fiskar.
Jag vet inte om jag håller med om det här. Ändra riktningen någon. Var kompass och riktning på samma gång åt mig. Led inte mig men vägen vidare. Jag ska se om du bara går ut på gungfly eller ....
- Avantgardet
Där står Venus från Milo och poserar med ett äpple i sin hand, skandalöst! Det är barnporr vi bevittnar!
En Iranier jag kände sjöng ibland sin egen version av Tomas Ledin:
Ni får pissa på mig, ja, ja, ja, ni får pissa på mig!
Är jag då en vålnad, ett spöke, som träder genom väggar? Eller är jag Gud?
En Iranier jag kände sjöng ibland sin egen version av Tomas Ledin:
Ni får pissa på mig, ja, ja, ja, ni får pissa på mig!
Är jag då en vålnad, ett spöke, som träder genom väggar? Eller är jag Gud?
- Avantgardet
Vill du spela kort så lägg nåt, har du färg eller håller du på den? Men dealar du så vinner jag, och dealar jag så vinner jag, det kallas slipat, kompis. Dränka dem i tårar, äta upp sina ord, eller svälja skratt?
Sidenote: Kafferast? Nej det är det som är problemet, jag är renlevnadsmänniska nu (sitter med min linssoppa), och då kryper helgerna på en på ett speciellt otäckt sätt - fast jag borde egentligen göra läxor, tror jag tar och går och hämtar ut det där tillskottet till min bokhylla som har kommit.
Sidenote: Kafferast? Nej det är det som är problemet, jag är renlevnadsmänniska nu (sitter med min linssoppa), och då kryper helgerna på en på ett speciellt otäckt sätt - fast jag borde egentligen göra läxor, tror jag tar och går och hämtar ut det där tillskottet till min bokhylla som har kommit.
Kan morgon vara kväll, eller.. menar kan skymning vara gryning? Kan människa vara Gud? Kan.. vad kan vi?
Och viktigast: vem är Gud? Vem kom på han?
Förlåt mig PopJimmy, men jag lägger ett Jenka på ett bord med en lampa från himmeln och det är till dig.
Vadå för väggar??
Detta är verkligt: jag stod och tittade på ett vattenfall här men igår och gick sen därifrån och märkte att vattnet stod helt stilla. Kan vatten, eller (och viktigast:) vad är vatten? Vem är vatten? Vem kom på han? Schhh...
Jag hör tystnad
Och viktigast: vem är Gud? Vem kom på han?
Förlåt mig PopJimmy, men jag lägger ett Jenka på ett bord med en lampa från himmeln och det är till dig.
Vadå för väggar??
Detta är verkligt: jag stod och tittade på ett vattenfall här men igår och gick sen därifrån och märkte att vattnet stod helt stilla. Kan vatten, eller (och viktigast:) vad är vatten? Vem är vatten? Vem kom på han? Schhh...
Jag hör tystnad
- Avantgardet
Också en sidnot: Ja jag ser förändringen lätt men undrar om inte det är sant samtidigt, t.ex när Domarna åt tårta igår, tillsammans med kaffe. Vad hände efter det? Det hände ungefär samma sak som jag ser hos min farbror när han dricker EN öl. Inte fler, bara EN.
En förändring som inte resonerar i mig längre. Det är som en allergisk reaktion. Kroppen skälver, men är det mitt medvetande som bara ser sanningen och ... blir så ledsen när jag ser den obekväma fantasin manifesteras.
Jag vet inte vad jag har för kort, dom ändras hela tiden. Men när jag tittar så är dom kvar, IGEN kommer han och knackar på min dörr och jag beskriver han när han säger HRRRMMM harklande och ...
"Ja Pappa, jag förstår"
Undrar om Hon kommer hit, det finns fler än en. Vem menar jag? Den klädda damen i kortleken såklart, ruter knäckt eller ---- > MITT EMELLAN?
En förändring som inte resonerar i mig längre. Det är som en allergisk reaktion. Kroppen skälver, men är det mitt medvetande som bara ser sanningen och ... blir så ledsen när jag ser den obekväma fantasin manifesteras.
Jag vet inte vad jag har för kort, dom ändras hela tiden. Men när jag tittar så är dom kvar, IGEN kommer han och knackar på min dörr och jag beskriver han när han säger HRRRMMM harklande och ...
"Ja Pappa, jag förstår"
Undrar om Hon kommer hit, det finns fler än en. Vem menar jag? Den klädda damen i kortleken såklart, ruter knäckt eller ---- > MITT EMELLAN?
Allting börjar luckras upp här. Vad finns kvar?
Ibland ringer folk och frågar efter Roger. Det har pågått i flera år. Jag börjar undra vem den här Roger är, eller var, om han finns överhuvudtaget.
En slags vaghet och väntan.
Galenskap, definitivt.
Hur ska den här filmen sluta?
Med rosa himmel i skymningen. Barn som går förbi utanför fönstret, utan att titta in.
Ibland ringer folk och frågar efter Roger. Det har pågått i flera år. Jag börjar undra vem den här Roger är, eller var, om han finns överhuvudtaget.
En slags vaghet och väntan.
Galenskap, definitivt.
Hur ska den här filmen sluta?
Med rosa himmel i skymningen. Barn som går förbi utanför fönstret, utan att titta in.
- Avantgardet
Återgå till "Tankar och känslor"