Meh

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
havre
Kontakt:

Meh

Inläggav havre » 13 mar 2007 21:37

Vad ska man göra när man blir helt sjuk i huvudet av hela grejen, hela alltihop bara bläääääääh och så hmmmmmmmmmmm och sååååå.... När man ser alla och allting så bara ööööh och äääh och ååååh......,så slutar det med att man inte fattar någonting så går man in på sitt rum och tjurar.

?????
:S
"Poetry is not a turning loose of emotion, but an escape from emotion; it is not the expression of personality, but an escape from personality..."

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 13 mar 2007 21:38

Tjurar man så straffar man sig själv, och det är väl lite onödigt. Gå in på rummet du, men njut utav det, ha roligt med dig själv! :)
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
havre
Kontakt:

Inläggav havre » 13 mar 2007 21:46

Avantgardet skrev:Tjurar man så straffar man sig själv, och det är väl lite onödigt. Gå in på rummet du, men njut utav det, ha roligt med dig själv! :)

HAHAHHAH roligt h<ahahahahahahahahhahahahahah internet är inte kul hahahahahahahahahahaah DÖDAALLTINGnu...
HAHAHAHAHAHAH Kul har jag. inte nu.
"Poetry is not a turning loose of emotion, but an escape from emotion; it is not the expression of personality, but an escape from personality..."

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 13 mar 2007 21:53

Det går ju lura nervsystemet med skratt, skrattar man tillräckligt länge börjar det utsöndras grejer så att man fortsätter. Fast du kanske inte vill ha kul? Då bör du njuta av att inte ha kul.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
havre
Kontakt:

Inläggav havre » 13 mar 2007 22:36

Avantgardet skrev:Det går ju lura nervsystemet med skratt, skrattar man tillräckligt länge börjar det utsöndras grejer så att man fortsätter. Fast du kanske inte vill ha kul? Då bör du njuta av att inte ha kul.

Men om man ska ha kul hela tiden blir det inte kuuuuuuuuuuuuuuul. Vad är kul? Hur vet man om man har kul? Ellerr om det bara är hjärnan som lúras? Om min hjärna hela tiden säger att jag är/har tråkigt?
Hur kan man njuta av att inteha kul?

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 14 mar 2007 00:00

du är alltid lika välkommen

"as long as you love me", som i sången
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
havre
Kontakt:

ööööööööööööööööööööööööööööh?

Inläggav havre » 14 mar 2007 17:16

Jörgen skrev:du är alltid lika välkommen

"as long as you love me", som i sången

Exakt vad menar du med det?

Användarvisningsbild
cogito

Inläggav cogito » 14 mar 2007 18:05

Har du försökt med poesi?

Det lär vara ett sätt att undslippa emotioner.

PS. Kan du vara snäll och redigera om dina ÖÖÖÖÖÖ till något kortare i första inläggets rubrik? De förstör layouten på hela sidan.
Tack på förhand.
Så länge jag säger att tanken finns i mitt huvud är allt i sin ordning; farligt blir det när jag säger att det är min hjärna som tänker.

Wintran

Re: ...ÖÖÖÖÖH???????

Inläggav Wintran » 15 mar 2007 03:51

havre skrev:Vad ska man göra när man blir helt sjuk i huvudet av hela grejen

Tänk på nåt annat.

Om det inte försvinner, tänk på det som egentligen ligger bakom och försök bena ut det. Det värsta är när alla ens känslor och tankar blandas ihop till en salig röra och man inte fattar nånting.

Haka inte upp dig på konstiga tankar som du inte vill haka upp dig på. Låt alla tankar och känslor komma och var inte rädd för dem, men fastna inte i dem om du inte vill. Förstå att de inte är så allvarliga som du kanske tror, och bestäm dig sen för om du vill fortsätta tänka på dem eller inte.
Jag ger samtliga rätten att fritt använda eller bygga vidare på allt eller delar av det jag skriver i mina foruminlägg, utan krav på att ange mig som upphovsman eller fråga mig om lov.

Exotisk

Vad finns på den andra sidan?

Inläggav Exotisk » 15 mar 2007 13:01

Du kan tänka dig vad som skulle hända om du fortsätter gräva efter förklaringarna till varför du känner som du gör? Vilka blir konsekvenserna? Blir det några konsekvenser? Kanske kan du hitta en ny ingång till dina tidigare perspektiv av det du funderar över, och på så sätt lära dig något som är nytt och spännande? Du ser, livet består av frågor utan några förutbestämda svar. Livet består också av möten med andra människor, men också möten med sig själv.

Ett möte med sig själv är en stund för att reflektera och försöka lära av sina erfarenheter. Det är något som alla människor behöver för att lära sig om livet och varför vi människor finns till.
Det prasslar under mina skor

J R Auk

Inläggav J R Auk » 15 mar 2007 14:01

Sluta hoppas och möt det nödgade!
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
havre
Kontakt:

Inläggav havre » 15 mar 2007 15:47

Tack för svaren, men det kommer ändå inte funka. Jag kommer alltid tillbaka till samma sak.

Jag vill inte att känslorna ska styra hela mitt liv!
Det kommer alltid upp något som man måste ifrågasätta.
Så finns det inget svar och då går man på känslorna iaf.
TITTA EN TILL FRÅGA!
Hur ska jag kunna accepterar att man inte behöver bry sig om alla svar?
UTAN SVAR. Det finns inget svar på någonting.

cogito skrev:Har du försökt med poesi?

Det lär vara ett sätt att undslippa emotioner.

PS. Kan du vara snäll och redigera om dina ÖÖÖÖÖÖ till något kortare i första inläggets rubrik? De förstör layouten på hela sidan.
Tack på förhand.

Jag skriver hela tiden, men det funkar inte. Jag har ändå inte mer ord än de jag har............

J R Auk

Inläggav J R Auk » 15 mar 2007 21:52

Då fortsätter vi då.

Gör ditt val och ta ditt ansvar!
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
havre
Kontakt:

Inläggav havre » 16 mar 2007 16:54

J R Auk skrev:Då fortsätter vi då.

Hur gör man ett val utan någon bakgrund, utan något som helst att ta på?
Är det här fantasi eller verklighet, sanning eller lögn, rätt eller fel, yta eller djup?

J R Auk

Inläggav J R Auk » 16 mar 2007 19:29

havre skrev:
J R Auk skrev:Då fortsätter vi då.

Hur gör man ett val utan någon bakgrund, utan något som helst att ta på?
Är det här fantasi eller verklighet, sanning eller lögn, rätt eller fel, yta eller djup?

Då letar du på fel ställe, i nuet står allt att finna som behövs för besluten. Vad menar du med inget att ta på? Känner du inget, tänker du inget, har du ingen vilja? Allt detta är saker som ger relevans. Summeringen och värderingen står dig fri att ifylla, eller inte och bara tuta på. Båda funkar. Bakgrunden har väl ingen relevans? Gör verkligheten eller fantasin någon skillnad. Det som ryms i verkligheten eller i fantasin är det du har att relatera emot. Så länge du gör det spelar det väl ingen roll om det är det ena eller det andra. Känslor är som skyltar som pekar. Inget värde i sig själva förutom gentemot vad dom pekar, vad dom uppmärksammar på.

Om du vill lösa upp känslors åverkan, påverkan står nog kvar, så pröva meditation, och det behöver inte vara i lotusställning eller liknande. Kontemplationen fungerar likväl. Att inte tänka synliggör mycket. Att bara betrakta löser upp mycket som står i ens väg. Oftast gäller det ju bara att finna "rätt" väg. Och det är oftast ett jobb för uppmärksam betraktelse.

Återgå till "Tankar och känslor"