Livsplaner

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

oorleck

Livsplaner

Inläggav oorleck » 23 mar 2007 21:44

Hej!

Vad är Dina livsplaner (om du nu har några).. och Varför vill du uppnå dessa planer?

kanske slänger in mina senare, om jag vågar.

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 23 mar 2007 23:19

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 29 mar 2007 23:23

Fication skrev:http://www.fication.se/Livsmal.htm

...blygsam...

Det är bra att du förstörde Oorlecks inlägg med ditt väldigt seriösa svar...    :?

Jag skall hursomhelst studera till Maskiningenjör/konstruktör på Teknisk Högskola. Varför?

-Jag trycker det är kul och intressant.
-Det är ett arbete där man utvecklas och blir bättre samt lär sig nya saker hela tiden.
-Jag skulle därför kunna tänka mig att jobba med det hela mitt liv.
-Det är ganska bra betalt. Jag orkar inte med att alltid leva snålt och aldrig ha råd att resa mm.
-Jag vill ha ett stabilt jobb där jag inte har några problem att försörja en eventuell familj.  

Det är några av mina livsplaner.

/Skyline

Angelina

Inläggav Angelina » 29 mar 2007 23:53

Ni kanske kan slå er samman och göra gemensam sak av det hela, bygga en rymdfarkost och bilda familj.
I min livsplan ingår att göra intelligenta uttalanden av den här sorten.

Angelina

Inläggav Angelina » 29 mar 2007 23:57

Sedan hände något mycket märkligt när jag skulle skriva om varför, markören åkte om och om igen till början av posten, jag kunde inte fortsätta skriva. Har aldrig sett det hända förut, kanske någon annan har?
Iaf, varför?  Se tråden "varför är du här", eller vad den nu heter..

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 30 mar 2007 10:40

Man kanske kan se fications livsmål i ett lite större perspektiv. Han vill alltså bli en värdig representant för mänskligheten. Såvida det inte är genomsnittlighet och medelmåttlighet han eftersträvar, får man förmoda att detta projekt kräver möda. Hans karaktärsdanande arbete lär alltså vara i full gång, trots att utomjordingarna ännu inte skickat ritningar.

För att få Nobels fredspris måste man vara i en position där man kan göra riktigt dumma saker, och sedan avstå från att göra dem. Den lilla människan som inte gör en fluga förnär får inget fredspris.

-narr-

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 30 mar 2007 11:16

Skyline skrev:Det är bra att du förstörde Oorlecks inlägg med ditt väldigt seriösa svar...  

Då utvecklar jag det lite.

Om vi utgår från att utomjordingar inte skickar ner ritningar så är mitt livsmål att få Nobels fredspris. Jag har också som livsmål att nå upplysning.

På vägen dit har jag lite delmål:

Bli teknisk doktor, det vore på tiden. Jag är civilingenjör i teknisk fysik och har hållit på och doktorerat alltför länge. Nu är det dags att bli klar. Efter det bli docent och sedan professor.

Starta ett par företag, där åtminståne ett blir noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Förmodligen inom något eller några av områdena pedagogik/ inlärning/ kunskapshantering/ personlig utveckling/ kreativitet/ motivation.

Jag ska bli författare och ge ut ett antal böcker inom ovannämnda områden.

Jobba som FN-ambasadör några år.

Genomföra en ironman och springa ultramaror (har sprungit ett par marathonlopp innan).

Bli räddningshundförare och åka på skarpt uppdrag (har redan försökt med två hundar utan att lyckas, är hundinstruktör).

LTB-målsättningen: Skriva och framföra den 'bästa' musiken som någonsin gjorts, försörja mig på det och använda det som uttrycksmedel för att göra världen till en bättre plats, fred på jorden, få folk att förstå sig själva eller vad det nu kan innebära. Här ligger nog mina bästa chanser till att få fredspriset.

Se till så att mina barn (ett hittills) växer upp utan att få med sig trauman eller onödigt skit i bagaget och tillräckligt med färdigheter och attityd för att klara av vad de sätter sig för.

Med reservation för att en och annan detalj kan revideras efter hand.

Tack för kommentaren hovis och tack för input. Skaffa sig så mycket makt som möjligt och sen avstå från att jävlas maximalt borde vara en säker väg till nobelpriset. Värt att hålla i åtanke.

Karaktärsdanande arbetet är i full gång! (men det är lätt att komma av sig)

Angelina

Inläggav Angelina » 30 mar 2007 17:14

hovnarr skrev:För att få Nobels fredspris måste man vara i en position där man kan göra riktigt dumma saker, och sedan avstå från att göra dem.

Som Hitler? Han tog livet av sig, avstod.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 30 mar 2007 19:06

Problemet var väl närmast att han gjort bort sig redan innan för att komma ifråga. Men innan de invaderade Polen var han inte långt ifrån. Han var f.ö. Time Magazines "man of the year" vid den tiden. Måste ha känts snopet i efterhand.

-narr-

Angelina

Inläggav Angelina » 30 mar 2007 19:58

Coolt, jag visste inte det.
Jag har snöat in lite på Hitler och försöker komma underfund med vad han egentligen var. Bilden börjar klarna.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 30 mar 2007 20:29

Hitler som person var en liten (även till växten) vykortsmålare som vände sitt mindrevärdeskomplex till narcissistiskt självhävdelsebehov.
Hitler som person är rätt ointressant, bara en löjlig pajasfigur. Men han fick stöd av det tyska industrikapitalet som såg en chans att återvinna förlorad mark efter nederlaget i första världskriget.

Angelina

Inläggav Angelina » 30 mar 2007 21:48

Säg inte det, det finns alltid mer är den minsta bilden.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 30 mar 2007 22:40

Vet ej men Hitler som person, människa var nog liten skit, psykopat. Måste till ett passande samhällsklimat för att en sådan figur får spelutrymme.
Om Hitler som person vet jag inte mycket. Så pass vet jag att han försökte sej på konstnärsyrket men livnärde sej som vykortmålare. Finns vittnesskildringar från första världskriget där Hitlers krigarkompisar skrattar åt denna udda figur som tuktar sin hund (som Hitler kallar sin älskling, se där, något för er som är psykologiintresserade!)

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Begreppsförvirring

Inläggav hovnarr » 30 mar 2007 23:22

där Hitlers krigarkompisar skrattar åt denna udda figur som tuktar sin hund (som Hitler kallar sin älskling

Kallade han sin älskling för "hund" eller sin hund för "älskling"?

-narr-

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 31 mar 2007 00:07

Båda är lika illa.
Men han kallade sin hund för älskling, nu tror jag inte han menade nåt speciellt.
Han omgav sej alltid med hundar, nåt psykopatdrag där man vill kontrollera omgivningen med lydiga hundar?
hoho, lite amatörpsykologi.

Återgå till "Tankar och känslor"