Tentakler
Moderator: Moderatorgruppen
- Avantgardet
- Avantgardet
- Johan Ågren
- Administratör
- WikipediaTentaklerna känner av när ett byte närmar sig, fångar bytet och paralyserar det med de nässelceller som täcker tentaklerna. Med avlånga fibriller som bildas av cellerna i ekodermet dras tentaklerna in och för bytet till munnen. Andra fibriller som bildats av endodermet ligger i en cirkel skjuter sedan ut tentaklerna igen. Med hjälp av fibriller av båda typerna kan hela kroppen dras ihop och sträckas ut.
- Johan Ågren
- Administratör
Johan Ågren skrev:- WikipediaTentaklerna känner av när ett byte närmar sig, fångar bytet och paralyserar det med de nässelceller som täcker tentaklerna. Med avlånga fibriller som bildas av cellerna i ekodermet dras tentaklerna in och för bytet till munnen. Andra fibriller som bildats av endodermet ligger i en cirkel skjuter sedan ut tentaklerna igen. Med hjälp av fibriller av båda typerna kan hela kroppen dras ihop och sträckas ut.
Hahah
- Avantgardet
Mandiblar
Bz skrev:Det var någon som sa att jag har superlånga tentakler. Vad menas med det ? :roll:
Mental octopussy*... :twisted:
* bläckfitta
MVH
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Re: Mandiblar
Algotezza skrev:* bläckfitta
Förstår fortfarande inte riktigt.. det var föresten en annan bläckfitta som sa det till mej, så det kan inte ha eller HAR med mitt kön att göra ?? *orolig*
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Skogsälvan skrev:Algotezza skrev:Skogsälvan skrev:Kan man inte säga att svarta hål har superlånga tentakler, eller har jag missuppfattat det?
Tentakler av tomhet.
Algotezza
Av tomhet? Du som är så gud-eli-hoppsan-smart kan väl förklara för mig. Gärna pedagogiskt.
Svarta hål är intigheter som fungerar som en kosmisk sug som suger och suger åt sig all materia för att fylla sin tomhet; ergo, tentakler av och ur tomheten.
MVH
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Återgå till "Tankar och känslor"