Välkommen ut ur matrix

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

JimmyAberg

Välkommen ut ur matrix

Inläggav JimmyAberg » 31 okt 2008 15:23

Världen som en projektion av vårat sinnestillstånd.

Öppna upp hatet inför verklighetens imperfektion. Accepera föraktet mot människan, deras brist på uppmärksamhet, brist på kärlek, förståelse och brist på öppenhet - nedtygda av rädsla och förtvivlan, ständigt rationaliserande, ständigt på vakt för att passa inom ramarna för "deras", dvs dina "medmänniskors" förväntingar.

Förakta dina "medmänniskor", de ger dig bara olycka och förbannelse.

Depressionen och apatin bygger på en börda - det traumatiserande förmynderiet som de tidigare generationerna inte kunde lösa. Dina "medmänniskor" har lagt denna börda på dig eftersom de själva inte lyckades öppna sitt hjärta och försöker delegera problemet till dig. Tar du problemet på för stort allvar så medför det apati och meningslöshet. Denna börda är våra trosföreställningar, dvs den externa programmering vi blivit betingade med. Utrota all extern programmering, gör dig av med alla förväntingar, släpp bördan. Vägra komprimissa. Sätt ett högt ideal för dig själv eftersom du önskar det. Programmera dig själv till frihet, bestäm hur du vill må och vad du vill tro, låt "mänskligheten" köra sitt eget race.

Gör dig av med dina böcker. Klipp banden till dina föräldrar, förakta samhället, håna ideologierna.

Bortom den kulturella förslavande masshypnosen finns den kompromisslösa självhypnosen, den kompletta kreativa leken, den fullständiga närvaron, den demoniska kärleken, den personliga historien som utspelad mot andra själar, upplysta och vilseledda, goda och onda.

Jag välkomnar dig till den post-rationella galenskapen. Välkommen ut ur matrix. Välkommen in i matrix.

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 31 okt 2008 16:15

Detta är bara början. Vad trodde du?

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 31 okt 2008 18:39

Ja, jag tror att det är lämpligt att studera Kabbalah närmare. Det har varit meningsfullt för mig. Bara ett tips alltså.

Användarvisningsbild
kWee

Inläggav kWee » 31 okt 2008 19:51

på nåt vis kunde jag relatera till detta jimmy...vet inte hur men bara känns så.

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 31 okt 2008 22:31

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 01 nov 2008 01:49

Vet inte vad du vill med den länken, men Jimmy för helvete! jag önskar att jag kunde beordra dig att kolla in det här, nu är det ju jag som säger det och inte Åkes granne, med lite "tur" lyssnar du ändå: http://www.kabbalah.info/engkab/kabbala ... c-overview
Det tar några timmar, annars är det gratis, ja förutom att du kanske förlorar något, men du vinner samtidigt något annat.

Användarvisningsbild
kWee

Inläggav kWee » 02 nov 2008 22:09

har kollat första "delen" nu, väldigt uppfriskande!

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 02 nov 2008 22:13

Jupp. Jag med. Skogis, kan inte du ha Kabbalah-skola för oss här? :-)

Användarvisningsbild
kWee

Inläggav kWee » 02 nov 2008 22:17

ursäkta kabbalah..har ja inte kollat :) men david ickes föreläsning...ville inte skapa missförstånd!

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 02 nov 2008 23:16

Doh!  :oops:

J R Auk

Inläggav J R Auk » 03 nov 2008 01:13

Det enda som blir problematiskt med Icke är väl den där "vi skapar världen som vi vill" attityden. Samt ödlorna.

Annars så gör han ett gediget arbete i att undersöka. Man kan ju inte klandra någon för att inte få alla rätt när så mycket söks döljas för oss.

Framför allt så är hans uppmaning fenomenal. Följ informationen, vart den än leder.

Något annat kan vi inte göra.

Angående Kabbahlan, väldigt intressant, många troende som borde gå i den här snubbens argumentationsskola. Eller helt enkelt lära sig av karaktären han uppvisar, en mycket sympatisk man, och om det är den judiska läran, en mycket sympatisk lära (så långt jag hunnit 6 avsnitt in).

Gillar också att metafysiken till religionen förklaras först (även om det nu inte utges vara en religion).

Har för övrigt tänkt i liknande banor vad det gäller en del punkter där. Detta med världen som given, och hur vi kan nå utanför sinnena till det verkliga. Även om jag aldrig tänkt mig att det är fråga om flera olika dimensioner.

Skall kika vidare på detta med intresse.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 03 nov 2008 21:55

Fina Fication och Auk, ni vet väl att lärarroller och sånt skyr jag som pesten  :) ? Dessutom finns det variabler som inte är på plats i mitt medvetande. Ni ska veta att jag är väldigt skeptisk av mig, har ett stort inneboende tvivel. Jag är inte säker på något - ja det är bokstavligt talat, men jag är en observatör. Jag har länge varit inne på den här linjen. Först var det konturerna, tänk som i en målarbok där man fyller i med färger. Sedan såg jag ett annat, tydligare perspektiv. Vi kan kalla det vattniga pastellfärger inom konturerna. Färgerna har tätnat i kulör, men någon rabbi är jag inte. Jag kan ta om jag går vilse, men inte att jag förleder andra. Jo, jag förstår att risken finns med allt jag säger och gör, men helt stilla kan jag inte vara. Gör er egen bedömning. Trevlig resa!

Användarvisningsbild
kWee

Inläggav kWee » 03 nov 2008 22:17

Ja jag tappade hakan i "del 3"...lizardmen blev nog lite för mycket,min spontana reaktion var...har han varit inlåst eller..

Aha så denhär Icke är någonslags Kabbalah-bastard eller?

Jag menar att om han kanske varit kabbalah utövare...

Måste erkänna att jag haft lite fördomar mot kabbalah...men nu måste jag ju helt enkelt kolla det med.

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 04 nov 2008 00:14

kWee skrev:Aha så denhär Icke är någonslags Kabbalah-bastard eller?

Nej! Icke har inget med Kabbalah att göra.

Skogis, det finns en glänta i skogen där bara den som gått vilse kan hamna. Att hamna där tillsammans är säkert trevligt! :-)

J R Auk

Inläggav J R Auk » 04 nov 2008 00:37

kWee skrev:Ja jag tappade hakan i "del 3"...lizardmen blev nog lite för mycket,min spontana reaktion var...har han varit inlåst eller..

Aha så denhär Icke är någonslags Kabbalah-bastard eller?

Jag menar att om han kanske varit kabbalah utövare...

Måste erkänna att jag haft lite fördomar mot kabbalah...men nu måste jag ju helt enkelt kolla det med.

Icke har utgett sig för att vara en Jesus återfödd, så lite tvivel kan man ha.

Det jag fann intressant var hur hans framträdande förändras när han börjar del 3.

Har själv alltid trott att det var hans paranoia som gjort att han talat om lizards, förlöjliga sig själv, för att kunna tala förtäckt.

Så som fablerna användes en gång i tiden.

Nu vet jag inte. Spelar inte så stor roll.

När kungen är galen så är narren vis.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Återgå till "Tankar och känslor"