LÄS

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

LÄS

Inläggav Åkes granne » 10 feb 2009 10:52

Vill du inte vara BÄST?

Skammen i ursprungets föregångda ritual.. det var ju naturligt och "omedvetet" då -ett ÖVERJAG fick ta hand om allt, den känsla för människan som vår vänlighet verkligen inser sin värdsliga undergivenhet inför, genuint ohämmat. Men sexologin är helt förnyad, svårare att "nå"..

Hörde/kände engelska ord in i mig.. "you have the gift".."he are ready for you"...

Alltså jag är helt ohämmad med min extremt humana vetskap om min "ovärdiga" sinnesupplevelse.. men samtidigt extremt hämmad inför andras ointelligens..

Men samtidigt, inser jag var detta nu är: BEFRIELSEN. Dvs. de RIKTIGA ARKETYPERNA; den råa naturens HISTORIK, den kunskap som kommer förändra världen.. sist av allt hänger jag mig totalt åt min psyksjukdom; den har inget med detta att göra.. det här är inte verkligheten. Jag äcklas/bryts ner, av traditionen (du måste förstå att detta är fysiologiska processer).

Som t.ex... vi pratar ju inte ens filosofi, samtidigt som vi är eliten.. Det är ju ett jävla enormt självbedrägeri. En repertoar att besitta, men offerfesten är så jävla överspelad.

Tänkte på en sak. VAR någonstans förlorade du upplevelesessensen av den inre intensiteten?

Jag är dragen till allmän förnedring och känner mig inte riktigt hel av att alltet inte sponant uppmärksammas av allmänheten.

Jag har mina två syskon som "kulturellt filter" inför mina inre samhällsprocesser; skäms för detta.. BEHÖVER därför OMSKAPA; en ny mening..
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Andreas
Moderator

Inläggav Andreas » 10 feb 2009 14:35

Absolut och det är både lite skönt och utlämnande att du frågar. Du ställer återigen mig inför utmaningen som jag var inne på i en tidigare tråd, att möta dig på din arena där du liksom jag är en mästare. Samtidigt då med att vi har den här inramningen av samhällets dominerande ignorans för detta fält. Det som är placerat i det av psykiatrin placerade diagnostiska fältet av ickeproduktivitet. Eller för att skydda oss mot ickeproduktivitet, men vi går in i en ny era, got sei dank.

Senast igår när jag pratade med  Titti Schmidt och kom igen hem i den inre intensiteten/himmelriket och kunde skratta av hjärtat tillsammans med en annan av samma hemmatillhörighet i världens hjärta av sannhet. Frågan var jag sedan förlorar upplevelseessensen är relevant och mitt svar får väl bli detsamma som jag sa här ovan (Det som är placerat i det av psykiatrin placerade diagnostiska fältet av ickeproduktivitet.)
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 10 feb 2009 16:17

Hur är samspelet med din fysiska motståndskraft, och känsla av stabil imunitet (som självet i sig)?

Jag har ju berättat om droger en hel del. Detta kan jämföras med tillstånd av "ångest"/dramatik; mysterium i relation till "värld/socialt sammanhang" som yngre.. Blodsockernivåer.

-

Arketypen av "balansen" av fadern (saturnus) och inåtvändheten/modern, ser jag i Johannes.. jag har lite en annan process, jag går baklängels med ansvaret.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Andreas
Moderator

Inläggav Andreas » 10 feb 2009 18:40

De engelska orden som du hörde/kände; gav de dig full tillit i form av välvillighet?
Hur är samspelet med din fysiska motståndskraft, och känsla av stabil imunitet (som självet i sig)?
Jag stabiliseras mer och mer i och med fler och fler bekräftelser på djupet. Att de vänner jag funnit i detta går att lita på. Fantastiskt att möta andra människor som kan fungera som förebilder ute i samhället och samtidigt ha full tillit till dessa ögonblicksförmedlingar (samma som samhället placerat i otillitsfacket/psykos/andlig smörja). Samtidigt så har jag av gammal vana intagit en hållning där jag förväntar attacker, dvs ihopkrupen 'kurandes'. Det är ju en hållning av motståndslöshet som gör att jag inte utgör ett hot mot rådande hirarkier. Det är ju festligt att vråla ut ur detta och få makten i situationen i och med andras rädsla för vad de då ser att de har dolt (med god hjälp av samhället) för sig själva och att jag genomskådar detta. Men i och med vänskapsbanden som jag beskrev ovan så har jag börjat våga mig ut på vandringen att i stället möta detta med välvillighet. Nackdelen med detta som Biden nyligen sa till Merkel och Sarkozy är ju att det kräver mer av mig. Att vara en riktig mästare som det går att ge sin tillit till. Precis det som jag undvikit med den tidigare härskande 'kurande' hållningen.

Återkommer.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 10 feb 2009 18:45

Du "förstår att jag behöver höra sånt här".. eller omge mig med det.

Andreas
Moderator

Inläggav Andreas » 11 feb 2009 00:31

Åkes granne skrev:Du "förstår att jag behöver höra sånt här".. eller omge mig med det.

Ja och du förtjänar det också. Jag ser det som min plikt (=positivt laddat ord ;) ) att ta det som du skriver på allvar eftersom du har en klarsyn som kan göra mycket nytta. Många här på forumet som har mycket att lära av vad du säger om de går bortom skyddsreflexerna för din ohejdat flödande form. Inklusive undertecknad.

Återgå till "Tankar och känslor"