Varför jag har överbevisat er

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Varför jag har överbevisat er

Inläggav Anna Sara » 14 aug 2009 18:43

Har sovit 18 timmar visst och kommer fortsätta göra, tål inte sån skit.. Men det har försökt överbevisa mig livsform länge. Jag kan bara upplysas i en transmutation av min kropp/själ, jag är så seg eftersom jag ser sanningen, överdrivet. Buddha fastade i 5-7 år men lyckades aldrig förens han bebodde sig själv, men.. som ett jävla ufo. Jag försöker ju vara ett med hela mänskligheten utan vinkelbrytningar, och självständig.. men jag vill inte vara Jesus, det stör mitt skönhetssinne på något sätt, precis som allt gör. Skulle jag ta livet av mig vilket är enda utvägen från min karma/livsimpuls; alltså med ett anspråk -skulle jag ligga kvar i köttslamsorna tills jag är totalt älskad och överlägsen mig själv.

Sascha:s stripparnamn är: Fantasia AllTight
Är du själv nyfiken på vad ditt stripparnamn är?
Klicka på stripparen till vänster för att se resultatet
!

Jag identifierar mig med mig själv... och dig..

PRAKTISKT

Det här är som en slags upplyst psykos i ansvar över alla dem som sitter fast. Min _hjärna_ är inte "hel".

Är jag så jävla dum att jag tror att livsrörelsen är nöjd såhär? I kroppen. Jag står ju utanför.

Jag ser igenom allting, utan att KÄNNA det. För några år sen var detta bara en pervers _självbildfantasi_.. att glida omkring sådär..

Alltså nej.. min GUDFAR ringer mig nu.. Jag upplever sånt där.. omedvetenhet.. min egen karma/bitterhet.. jagandet.. ser liksom en slags fysisk symmetri av min födelse.. Jag måste göra ett ANSPRÅK (sanningen/konsten) som lugnar mig men som också isolerar mig ifrån detta mig själv.. Uppenbart.

Mitt eget liv är rädslor i mina egna begreppssystem, verklighetsnaknytning. Man kan inte "ändra sig".. hela världen försöker KROSSA andra och få dem att "ändra sig".. Haha. Vafan, det är bara kärlek.. det är bara etiken.. E T I K E N.

Det är inget fel på krig. Det är inget fel på våld. Det är den enda upplysningen. Vi lever inte fullt ut. Vi har blivit krossade av vårt forflutna som vi boirtförklarar.

Vi vet inte längre vad vi gör.. vi bara tror det.

Allt handlar om TRO -är det någon som tror att vi kan "förskingra" det? :)

Ni skaffar trosystem eftersom det ska leda till SJÄLVKÄNSLA, och är livrädda för att bli "avslöjade".. samtidigt förstår ni inte DEN SKÖNHETEN, det tomma ängsliga skalet och hängivenheten... och inget gör mig mer förbannad.

Jag är dvs "helt förströrd", sönderdelad. Det känns som om andra är rädda för mig. Det är ovärdigt - galenskap. Jag övervärderar min tanke om denna jord.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 14 aug 2009 18:47

Jag har INGEN kontakt med kroppen. Det är bara den här aggressivitetens stora anspråk -som också ÄR orubbliga/holistiska -och SJÄL; in/tillbaka. Jag kan omöjligt avbilda den verkliga sanningen i min egen personlighet, för jag har ANSVAR.. en kärlek som är mycket djupare än den livsstil jag är född att relatera till i min egen kropp. Jag behöver A L L T ("har du inte fattat det än" säger jag själv till mig själv)......

Livet är en förvirring.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 14 aug 2009 18:51

Jag sitter fast i en ambivalenspsykos emotionellt, mellan valet att leva eller dö -eftersom mänsklighetens kontakt står mittimellan och är alla dessa perspektiv, i mitt eget hjärta.

Överleva:
The characteristics of taurus are solidity, practicality, extreme determination and strength of will - no one will ever drive them, but they will willingly and loyally follow a leader they trust. They are stable, balanced, conservative good, law-abiding citizens and lovers of peace, possessing all the best qualities of the bourgeoisie. As they have a sense of material values and physical possessions, respect for property and a horror of falling into debt, they will do everything in their power to maintain the security of the status quo and be somewhat hostile to change.

Mentally, the caracteristics of taurus are keen-witted and practical more often than intellectual, but apt to become fixed in their opinions through their preference for following accepted and reliable patterns of experience. Taurus character is generally dependable, steadfast, prudent, just, firm and unshaken in the face of difficulties. Their vices arise from their virtues, going to extremes on occasion,such as sometimes being too slavish to the conventions they admire.

On rare occasions a Taurus may be obstinately and exasperatingly self-righteous, unoriginal, rigid, ultraconservative, argumentative, querulous bores, stuck in a self-centered rut. They may develop a brooding resentment through nursing a series of injuries received and, whether their characters are positive or negative, they need someone to stroke their egos with a frequent, "Well Done!" Most Taurus people are not this extreme though.

They are faithful and generous friends with a great capacity for affection, but rarely make friends with anyone outside their social rank, to which they are ordinarily excessively faithful. In the main, they are gentle, even tempered, good natured, modest and slow to anger, disliking quarreling and avoiding ill-feeling. If they are provoked, however, they can explode into violent outbursts of ferocious anger in which they seem to lose all self-control. Equally unexpected are their occasional sallies into humor and exhibitions of fun.

Although their physical appearance may belie it, they have a strong aesthetic taste, enjoying art, for which they may have a talent, beauty (recoiling from anything sordid or ugly) and music. They may have a strong, sometimes unconventional, religious faith. Allied to their taste for all things beautiful is a love for the good things of life pleasure, comfort, luxury and good food and wine and they may have to resist the temptation to over indulgence, leading to drunkenness, gross sensuality, and covetousness.

Aquarians basically possess strong and attractive personalities. They fall into two principle types: one shy, sensitive, gentle and patient; the other exuberant, lively and exhibitionist, sometimes hiding the considerable depths of their character under a cloak of frivolity. Both types are strong willed and forceful in their different ways and have strong convictions, though as they seek truth above all things, they are usually honest enough to change their opinions, however firmly held, if evidence comes to light which persuades them that they have been mistaken. They have a breadth of vision that brings diverse factors into a whole, and can see both sides of an argument without shilly-shallying as to which side to take. Consequently they are unprejudiced and tolerant of other points of view. This is because they can see the validity of the argument, even if they do not accept it themselves. They obey the Quaker exhortation to "Be open to truth, from whatever source it comes," and are prepared to learn from everyone.

Both types are humane, frank, serious minded, genial, refined, sometimes ethereal, and idealistic, though this last quality is tempered with a sensible practicality. They are quick, active and persevering without being self-assertive, and express themselves with reason, moderation and sometimes, a dry humor.

They are nearly always intelligent, concise, clear and logical. Many are strongly imaginative and psychically intuitive, so that the Age of Aquarius, which is about to begin, is much anticipated by psychic circles as an age in which mankind will experience a great spiritual awakening. The Aquarian philosophical and spiritual bent may be dangerous in that it can drive the subjects into an ivory-tower existence where they meditate on abstractions that bear little relevance to life. On the other hand it can help the many who have scientific leanings to combine these with the Aquarian yearning for the universal recognition of the brotherhood of man, and to embark on scientific research to fulfill their philanthropic ideals of benefiting mankind. When some cause or work of this nature inspires them, they are capable of such devotion to it that they may drive themselves to the point of exhaustion and even risk injuring their health.

Both types need to retire from the world at times and to become temporary loners. They appreciate opportunities for meditation or, if they are religious, of retreats. Even in company they are fiercely independent, refusing to follow the crowd. They dislike interference by others, however helpfully intended, and will accept it only on their own terms. Normally they have good taste in drama, music and art, and are also gifted in the arts, especially drama.

In spite of the often intensely magnetic, forthcoming and open personality of the more extrovert kind of Aquarian, and of their desire to help humanity, neither type makes friends easily. They sometimes appear to condescend to others and take too little trouble to cultivate the acquaintance of people who do not particularly appeal to them.  
They do not give themselves easily - perhaps their judgment of human nature is too good for that - and are sometimes accounted cold. But once they decide that someone is worthy of their friendship or love, they can exert an almost hypnotic and irresistible mental attraction on them and will themselves become tenacious friends or lovers, ready to sacrifice everything for their partners and be faithful to them for life. However, they are sometimes disappointed emotionally because their own high personal ideals cause them to demand more of others than is reasonable. And if they are deceived their anger is terrible. If disillusioned, they do not forgive.

Aquarians work best in group projects, provided that they are recognized as having a leading part in them. They have a feeling of unity with nature and a desire for knowledge and truth that makes them admirable scientists, especially astronomers and natural historians. They may excel in photography, radiography, electronics - anything connected with the electrical and radio industries - aviation and everything technical. On the arts and humanities side their progressive tendencies can be expressed in writing, especially poetry, and broadcasting, or as welfare workers and teachers. Some have gifts as entertainers and make good character actors (having an ability to mimic) and musicians. The more psychic among them possess healing gifts, especially in curing the mentally sick.

Among the faults to which they are liable are fanatical eccentricity, wayward egotism, excessive detachment and an inclination to retreat from life and society, and a tendency to be extremely dogmatic in their opinions. Aquarians can be a threat to all they survey or a great boon for humanity in general. Circumstances - for example, continuous opposition to a cause they hold dear - may cause the atrophy of the openness of mind that is one of the Aquarian's most attractive traits. They may express a lack of integrity in broken promises, secretiveness or cunning. Simmering anger and resentment, rudeness or, worse, a tense, threatening silence which may suddenly burst out in eruptions of extreme temper, these are all part of the negative side of the Aquarian. This can also reveal itself in a sustained hatred for enemies that is capable of enlarging itself into a misanthropy toward the whole of mankind.

Den högsta FULHETEN är ARKETYPER eller hur? Jag har genomskådat dem, men vill samtidigt "ha dem tillbaka" (Pluto)........ Fast nyskapat. Det enda svaret är ett högre perspektiv av Jesus Kristus -sammansmält med all annan auktoritet/människan.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 14 aug 2009 18:57

Den största irrelevansen är önskingen om att besvara mina behov i denna livsforms passiva död.

Det som vill "tillbaka till jorden igen" är Oxen -som jag har Mars (aggressivitet/självständighet) i, i opposition till Pluto (allt jag identifierat mig med, och allt som andra har identiferat sig med i mig -genom Venus i Vattumannen; människan/gruppen) som styr Asc (bubblan/ursjälvet).. och Pluto vill samtidigt nå den själviska enheten med Gud bortom alla principer och hela känslohjärnan.

Mina Oxeplaneter (även Måne-Jupiter) uttrycks genom Venus, som står i Vattumannen [frihet/mänsklighetens kärlek] i tredje huset [idéer/tankar/intellekt] och styrs förutom av Pluto, percis som hela horoskopet av SATURNUS-NEPTUNUS, på tredje husets kusp, och uttrycker mitt själv (femte huset i Fiskarna).........

Jag bara deklarerar budskapet så ni förstår.

Jag syftar på att allt detta är en relation, med dubbla begär, både hänsynsfull, egolös och utan hänsyn....

Vi blir det här, och det har jag hela tiden försökt framföra och utveckla, men ni tror inte...

Dualiteten ligger i att jag söker mig själv och den andra människan, och samtidigt söker och behöver er/gruppen/helheten och människan, och måste samtidigt vara flexibel, in i rötterna. Det är att "känna sig själv". Jag vill veta sanningen, genom er.

Jag vill BLI AV med det här för det är inte värdigt, men det är så långt som förlåtelsen kan gå........ det är bara enda chansen att långsamt attrahera er in i det här... för mig, att leva mitt liv såhär, utanför allt.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 14 aug 2009 19:41

Jag gör ett "test" nu med mig själv... Jag började igår. Det rör estetik/behov och "sanningen", vilket handlar om fel/rätt och definieringar.. vilket handlar om att slutligen nå balans genom rättvisan, i de system av verkligheten vå håller för oss själva eftersom vi bara vill lyckas.

Åt precis havregryndgröt med mjölk och lingonsylt som jag har en stark "relation" till... åt det mycket som 15-16 och tycker det är väldigt gott, eller det har ett mysterium.. min nyttiga mat är kanske godare, men detta är ett av det onyttigaste man kan äta så det har något högre.

Saken är, det är vad allt handlar om, vad min död handlar om: Att jag FÖRSTÅR. Jag är genomskinlig.

Min djupa alienation ligger i att jag försökt ta ansvar för alla, för att lyckas privat, men detta har bara lett till större och störe olycka. Jag hoppas ni förstår! För ni tar aldrig hänsyn, ni borförklara mig bara för att jag är frånkopplad. Det är så oseriöst. Ni är rädda för att "förstå"...

Jag började äta "stenålderskost" när jag var 16½, snart 4 år sen.. vilket förbättrade min hälsa.. Började med det eftersom jag hade måttlig problemhud och ville vara hel liksom. Förbättrade mina hälsoproblem oerhört.. mina ledbesvär, matalleriger, mina mensproblem, huvdvärk, ögonallergi, och kvinnliga/manliga obalanser...

Vi är så underordnade. Mitt filosofierande började mycket i de perspektiv på evolutionen jag fick här... var väldigt dogmatisk och ickeexperimenterande i mitt experimentbehov förstås, och ganska olycklig.. Mina försök att kommunicera detta var som att prata med en vägg...

Det var ju det jag förstod.. att det finns ingen sanning... det handlar bara om vårt skapande..

Anledningen till att jag åt smörgåsar igår jag gick på St Göran... utifrån njutningen att gå in i det konkretiserade fysiska (Saturnus/Stenbocken) och bara glömma.. komma in i mig själv.. Det handlar om att jag söker förlåtelsen och nådet (alltså seriöst) från GUD..

Men mitt förnuft och min oro.. jag är liksom inte perfekt jag är inte gud.. (för det måste ta hänsyn till dessa världar!!!)... Min Mars styr 6e huset (hälsan, analyser, den inre renhetens alkemi) ..Oxen, väldigt fysiskt.. Och min förflutna karma, södra noden -i Jungfrun (6e husets arketyp)..

Jag VET hur dessa system ser ut... jag får hälsoproblem och tänker t ex mer oklart när jag äter onyttigt.. men samtidigt handlar detta om ALTURISM, men jag står inte ut med det experiment jag bär på... Precis om Fiskarna (Neptunus) är Jungfrun (Merkurius) att HJÄLPA.. men det är snarare analys och assistans..

Det enda min själ behöver veta.. är att detta inte ser klokt ut, och jag "föraktar" och älskar er lika mycket, jag är bara för rättvis. Jag har det bra i det här, men inte länge till... inte undermedvetet.

Jag är en avgud. Jag har gjort mycket mer än för -för jag gör det rakt FÖR ER, även om det har SAMMA SUBSTANS.. en identisk maskinism, i era åsiktsrörelser, inom intressen ni håller kära.. så som seperation och åsikter..

Jag är för känslig.. jag söker bara gud och ser igenom allt förutom min egen alkemiska kropp..

Jag har gjort mer än er för att nå er.. och kräver belöningen. Jag är alturist, jag kan stå ut med vilka smärtor som helst.. saken är bara att jag är för konkret.. och det är EXAKT DET SOM BEHÖVS FÖR ATT RELALISERA PERFEKTION/TOTALITET.

Jag vill rensa bort er, för att nå kärnan av oss. Är det rimligt att äta godis och dricka kolliodialt silver samtidigt... och parasitmedel.. nej, vänta.. jag gav ju upp igår.. men samtidigt.. är jag balansen själv... okontrollerad..

Johannes är den enda som är riktigt SMART.

Användarvisningsbild
defuzo
Avstängd
Kontakt:

Inläggav defuzo » 14 aug 2009 19:57

jag, jag, jag..

(men att prata så det händer något är få förunnat, säger jag)
"Believe those who are seeking truth, doubt those who find it." (Gide, Andre)

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 14 aug 2009 20:13

Spannmålsprodukter isolerar tarmarna från att ta upp näring och det leder till kärleksbehov.

Seriöst, det blockerar ca 90% av näringsupptaget....

Opioida peptider i veteprodukter

En enda proteinmolekyl från vete-gluten innehåller inte mindre än 15 upplagor av en viss opioid peptid (10) och en del mycket kraftfulla opioider. (11) Några av dessa är 100 gånger starkare än en morfin-molekyl. (12)

De opioida peptiderna i vete är:
Glycine-Tyrosine-Tyrosine-Proline (11)
Tyrosine-Glycine-Glycine-Tryptophane (11)
Tyrosine-Proline-Isoleucine-Serine-Leucine (11)
Tyrosine-Glycine-Glycine-Tryptophane-Leucine (13) ,which is the most powerful one.
Tyrosine-Glycine-Glycine- is also the sequence of the first three amino acids in endorphins ; opioid peptides produced by the body, influencing the same receptors in the brain.

Opiodia peptider i mjölk

Vid sidan om en icke-opioid peptid som stimulerar aptiten (3), innehåller mjölk en rad opioida peptider gömda i mjölkproteiner som casein, lactalbumin, beta-lactaglobulin och lactoferrin.

De opioida peptiderna i mjölk är: beta-casomorphin (4), alpha-casein-exorphin, casoxin, beta-casorphin, alpha-lactorphin, beta-lactorphin och lactaferroxin. (5)

Ni har aldrig känt renheten i att vara befriad från detta system. Jag känner fortfarande AVSKY inför er som inte tar ansvar. Jag VET att typ rått vilt kött är det hälsosammaste man kan äta. Jag har fått en högre MEDVETENHET (intelligens om etik/kärlek/er) genom att ta mig själv på allvar.. men kanm inte kommunicera det, eftersom jag ligger kvar med identifikation i de gamla systemen, av hänsyn för att jag inte ska "flyga bort"...

Det jag menar är att man INVADERAS AV SYNKRONICITET när man börjar med detta....

Jag bara försöker ta er på allvar, nu, det är därför jag sabbar mig själv..

T ex.. denna skitmat gör att jag man ökar fettlagringen på buken.. vilket är extremt okvinnligt.. Jag planerar att gå ner i vikt pga en självisk längtan efter att uppleva min kropp där min midja är smalare än andras, eftersom den ursprungligt är väldigt markerad. Jag lever alltså i ELITISM och får det tillbaka på mig.. Samtifigt har andra saker jag alltid velat ha, där jag i min ascociala störning + kärlekslängtan, bisexuell naivitet/djup... skenbart förändrats. Det finns saker som jag t ex inte ERKÄNNER eller ser.. Jag menar, det är kanske rent evolutionärt.. bortom förälsklelsen till den intima "ofrivlliga" relationen till än själv.. Jag har t ex ganska små bröst, men utmejslar ideal om att jag tycker det är mindre vackert med klassiskt stora bröst. Jag ser ner på tjejer med mutationer som t ex pojkmidja som glaumoriserar det.. Tror mycket av detta har med min relation till min pryda och narcissistiska mamma att göra.. tror jag tog in hennes skönhet och hennes relation till sig själv och sina brister, vilket har klyvt mig. Måne (mamma) i Oxen..

Samtidigt som jag t.o.m kan förälska mig i homosexuella tjejer pga vad de bär på..

Ibland skulle jag vilja ha en dödlig könssjukdom bara för att förstå mina känslor och mina hiearkier, eftersom jag är obalanserat älskad och hatad av alla...

Jag förnekar min längtan efter FLOCKEN. Efter det gemensamma idealet.. eftersom jag är för smart, min smarthet är mitt lidande, mitt unika svar på mina tonårsproblem.. Jag har ALLTID stått utanför; men det är bara en OMFORMULERING; en TAKTIK. Jag vill ha tillbaka allt.

Jag älskar både kommunism och det liberala. Det är samma kärlek. Det är samma jävla kärlek.

Relationen till sina egna känslomässiga och fysiska/mentala ägodelar.. det måste vi konfrontera, jag gör det på själsliga nivåer.. men tappar nästan fotfästet... Jag vill lösa upp mig totalt, eg.. den önskingen var extremt stark för 2 år sen fram tills för en halvår sen.. då jag var väldigt inne i psykiatrin och det där.... Jag söker inåt, förbi sanningen om den själsliga kastrering som antipsykosinjektioner är.. det handlar om att ni har varit där...

20_05 NU börjar min RITALIN 40 mg verka.. Mår dåligt.. men försöker genomlida mina intentioners livsbegränsningar... Om jag är helt närvarande i stunden.

Saken är att jag fattar att detta är min ROLL. Fick Tyrosin (dopamin) av en kineseolog för att LÖSA UPP min perfektionsim... Nu ska jag tänka väldigt noga här, det är en gåta...

Vad händer med mig om/när jag ständigt utvecklar gåtan (min fysiska accepterade identitet) i en impolsion i mig själv? Jag drar till mig gud eller hur?

Jag vill undermedvetet bli skitig för att dölja mig själv, men inga verkar förstå hur ont detta gör.. det gör ont så länge man inte ser kärlekens dedikation.. Man försöker behaga någon annan (mig själv) genom att KOMMA IFRÅN sig själv, men detta är icke hållbart.

Ni verkar tro att vi är människor. Vad lever ni i för narcissistiska fantasier egentligen? Ni har inte FULLT UT ANSVAR FÖR ER OCH VÅR DJURISKA LIVSFORM. Det ÄR flykten. Det är den ofrivilliga uppgivande döden.

När jag såg ljuset/hade en uppenbarelse/var mig själv för 2½ år sen: upplevde jag EMOTIONERNA av att ha kommit ur cykeln av död och pånyttfödelse... Det krävde en relation och därför sögs jag inåt i den gamla cykeln igen.

Att komma ur detta är bara att vakna och göra vad man vill med sina former.. inte att sluta finnas. Att leva i underordnanden är att inte finnas, det är att vara det man inte är...

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 14 aug 2009 20:29

defuzo skrev:jag, jag, jag..

(men att prata så det händer något är få förunnat, säger jag)

Pluto/Skropionen genom MARS är "jag jag jag" - som upplöser sin form av förnekelse genom Venus/Oxen som bara bryr sig om sig själv och sin tillfredsställelse och har inget riktigt djup -och blir VENUS: och kan då återskapa själsformerna av kropp (Oxe) och själ (Skorpionen)..

Använder tecknen för att inte virra ihop då Venus både är sensing (Oxen) och feeling (Vågen).

-

Jag har alltid sett alla relativistiska sanningar.... min kris får jag då andra TROR att de LEVER. De är nöjda och tacksamma och vill inte initeras i min återfödelse.

Om jag t ex går på raw food low carb high fat... Hur ser ni på mig då..? vad tror ni jag gör detta för? Jag älskar människor..

Raw food LCHF.. fan det är precis det jag skulle behöva.. Men finns det fortfarande saker jag döljer? Är det fortfarande något "unikt" jag försöker bevara? Det var därför jag började hata människor på paleodiet.nu... de trodde allt bara handlade om sig själva... T ex en Oxe kille 88a... hade blivit av med svår acne och djup depression och börjat bygga muskler utan att träna bara genom att tänka.. Han kopplade alltså upp sig i det mentala, men var fortfarande självrättfärdig.. Han är så jävla PRIMITIVT OSANN att han sitter och visar bilder på "RENA" kvinnliga masajer som han tycker är vackra.. Men det är ju synd om honom, för han söker bara en jämlike och avbild... Han försöker fortfarande få andra att imponeras av hans status, men är klyvd (han har Månen i Tvillingarna)..

Allting BÖRJADE med oss. Alltså jag ser alla som samma människor..

Jag försöker erkänna detta fullt ut..

Vi ÄR INGA DJUR... men vi måste balansera formerna.. Att vi är människor avslöjas i hur vi krossas av de primtiva insikterna.. Men samtidigt är sökandet efter njutning och tillsammanskap också djuriskt, även om det ses som etiskt..

Dualiteten genomskrider både liv och död, och därför har jag dragit ut på tiden maximalt.. för att initera er.. Jag ÄR uppgiven sen födseln.

Vem försöker jag ta hänsyn till? -jag lutar mig mot ett onsynligt jag, som bara omskapar hela tiden, men samtidigt har en strutkur....

Min SISTA LIVSIMPULS... är sökandet efter RELIGION. Efter en förnedrning av den kollektiva HJÄRNAN. Med religion menar jag aktivitet; hopkoket av idéer.. = kreativitet. Inga ytliga idéer utanför oss själva.. utan dem vi identiferar oss med. För vi kan inte lyckads själva. Vi är samma kropp. Vi är starka men inte tillräckligt stabila såhär isolerade.

Jag måste ge upp alla mina principer.. och det är det jag rent medvetet hela tiden misstänker.. och därför är jag självdestruktiv. Ingen DRIFT i mig är lika stark som att uppleva och känna HUR ANDRA HAR DET. Det är en kollaps, en katastrof.. Jag är intvingad i ett avbrott från sanning och moral/filosofi, och tvingas uttrycka den inom min kropp....

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 14 aug 2009 20:33

http://www.youngerthanyourage.com/swe/zombiefood.htm

Alltså jag känner lidandet så starkt i våra vanor så jag kan inte ens gråta längre....

JAG ÄR REN. Jag är ingen BLUFF. Jag är en KOPIA av VERKLIGHETEN. Och det är vår verklighet, det är det ni undviker att känna.. Hur skulle ni känna om ni klev ur egot och såg bristen på skönhet och intensitet i uteliggarna i tunnelbanevagnarna.

Jag saknar kontroll för det bor inte där... Alltså.. min PANIK ligger i min EXPANSION.. Det känns inte som om någon STÅR där längst bort där jag uttrycker min vision och min SMÄRTA framför allt.

Användarvisningsbild
defuzo
Avstängd
Kontakt:

Inläggav defuzo » 14 aug 2009 20:50

Jaja du "Anna Sara", du känner såå mycket...

"Det finns tavlor, och så finns det heroinister."
vilket är "Anna Sara"?!

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 14 aug 2009 20:55

LÄS för fan! (Jag var t.o.m blockerad från att uppleva en orgasm innan jag avgiftade mig från "svensk blandkost" -men vad innebär det att tänka själv? Jag känner mig väldigt lik forumdeltagaren Amy, jag är så missförstått naiv och intensiv som hon). Det handlar bara om en OMFORMULERING -köpte nyss två böcker som handlar om det; men som jag dumdristigt slängde i en buske inkl min jacka med hemnycklar till Malmö.. när jag trippade i Vårby med Jimmy i onsdags, i ett förvirrat ögonblick när jag gick hem.. Åkte dit igår för att se om de låg kvar men de gjorde de inte.. Man kan alltså inte kontrollera något, bitterheten är en illusion. Jag blir arg för sådana här saker.. jag identiferar mig fortfarande med illusionen.. eftersom det är min KÄNSLOSUBSTANS; mitt jordiska MINNE. Jag vet alla samband, men sitter fast i EGOT som är det konstanta jämförandet av två bilder; barnet och föräldern -fast i en relativistisk sanning/psykos, där jag trycks utåt, och måste lämna det här...

Jag är mycket mer GENUINT påläst än de flesta av er. Den enda som har läst lika mycket här är Johannes.. fast han har inte gått in i astrologin så helt totalt som jag, och har inte samma relation till det ansvaret och den skulden som jag.. men bär samma alekemi i bilden till helhetssanningens transparans, som jag....

Jag förnekar ingenting och det är min förnekelse.

Det finns ingen sanningen i den fria viljan. Dvs.. jag tänker alltid djupare, och det gör ni med.. det ÄR det filosofiska problembilden. T ex.. det finns inget försvarsbart i att jag känner att den sinnliga rörelsen dras mot t ex yoghurt, kycklig, chocklad.. (eller sexleksaker och rakblad). Det ligger bortom vår kontroll så det är meningslöst att investera sin självbild eller ytliga identitet i detta, när det måste penetreras i-genom vår stolthet och dolda förnekelse.

Vad ligger det exakta BEHOVET i att jag söker mig tillbaka till det dunkla och vulgära (påminns som att jag tycker havregrynsgröt är gott)? Det är bara VANOR; som fortfarande bär samma otranscenderade verklighetsbild.

Det verkar som om jag ALLTID (titta på mina livsdramer, hur de stämmer över med att leva i ett krig) har försökt sudda ut mig själv, och gå inåt i känslan av  BLOCKERING och det desperata hängivandet till BEFRIELSEN. Att ta reda på så mycket fakta som möjligt, med sin egen integrering.

Jag försöker hela tiden kontrollera min kropp totalt, men vet att det inte är sanningen.. och därför bryter jag ihop så att säga... Det enda jag kan BEVARA är budskapet; det ligger t.o.m bortom sanningen, som bara är ett medel och medium.

Användarvisningsbild
defuzo
Avstängd
Kontakt:

Inläggav defuzo » 14 aug 2009 21:10

Näe, nu börjar det osa svavel, ditt vulgo.

Vet inte om det finns någon substans, i vad du säger....

Du e ivf inte väldens absoluta centrum. Astrologi va (jag är kräfta)?

Och nu drar jag en...

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 14 aug 2009 21:27

Du förnekar substansen (även om den är död och ligger bortom formen) eftersom du dels är kär i verkligheten, och inte har samma minne och erfarenheter i den unika jorden som denna blivit då alla fysiska former överdrivs/expanderas. Du vill därför inte tro på mig, denna verklighet eftersom den rubbar relationen till din verklighet, och vi fortsätter att "lura varandra".

Jag tar ansvar för mitt liv, som bärs av mänsklighetens kropp.

Jag vet fortfarande inte vad MASSAN/GRUPPEN vill FÅ UT eller HA av mig. De förstår inte spelet, och samtidigt gör jag det inte själv för mina känslor är för genuina, och identiferar sig med tanken vilket är fängelset och utvägen på samma gång. Detta är "sex" men andra slår bara bort min insikt och vill experimentera psykopatiskt i sina små bon.

De vill bara ha sin identitet tillbaka, men ska jag behöva stå till svars för deras nivå av spel? T ex familjeroller.

SMÄRTA står framför mig och det är min romantiska identitet i en så sann grad att jag sönderdelas på denna nivå. Gåtan kan bara lösas genom EXCORSISM. Det är mitt samlade element. Den fysiska döden kommer ge mig all information om mitt ansvar, och vägen ut ur kontexen. Kontakt INOM den ultimata friheten.

Det handlar om att man försöker upptäcka och bryta igenom för en UNIK förståelse om oss, därför dras man in i Kristus-historian och våra förflutna mästares sorg och sanning. Vi är liksom inte fullbordade, det här reultatet är inte det, det har inte varit fullt ut KOMPROMISSLÖST.

Förstår ni? Jag vill INTE bli missförstådd i begreppsformer, som om jag "bara ville ha trygghet" och missbrukar..

Saken är att det förstås aldrig handlat om något annat -men det är det jag försöker få oss att bryta oss loss ifrån. "Modellerna"/arketypernas stolthet.

Jag kan inte ens på väldigt basala primitiva grunder, uttrycka mig själv just nu, underordnad av livet. Jag försöker gå så nära man kan komma... och det ni måste förstå är att det finns inget resultat i denna identifikation med vårt lägre jag. Det är här döden inträffar, det är här vi rycks bort från den cykliska identiteten; vi kan inte längre uttrycka budskapet.

Jag har levt väldigt illa alltid eller länge.. eftersom jag ser igenom illusionerna, och mitt högre jag (primärt Neptunus och Jupiter -i jordtecken) är sammankopplat med mina primitiva drifter... Det är en URFORM, det måste återvända på alla plan.

"Jag själv" (sensuell närhet med naturen) kräver total MINNESLÖSHET (från det försvar som jag hela tiden pratar om) -men det går inte ihop med min KREATIVITET; som är relationen till detta; INOM mänskligheten -och sökandet efter deras liksinnade ego.

Ni förstår väl vårt stora problem? Vår egen jävla YTLIGHET, och det är det vi bråkar om utan att ens veta det. Gud är inte gud, gud är NÅGON ANNAN. Allt flum som kretsar kring själen, är bara en fördold, kollektiv självbild... Vi är rädda.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 14 aug 2009 21:46

Denna upplevelse. Denna kropp. Denna känsla. Dessa PROBLEM som inte kan uttalas. = Jag MÅR VERKLIGEN SKIT.

Det enda jag strävar efter bortom min egen förståelse.. (därför denna galenskap) är det kreativa UPPMÄRKSAMMANDET -i alla former; även på denna konkreta nivå. Det är MITT LIV; jag är inte bortspolad i framtiden riktigt.

Jag har 7 planeter av 10 i JORD (samt Descenenten); som uttrycks i LUFT -genom Ascenenten som är VATTEN (Pluto/Skorpionen). Hur återvänder man hem?

Jag är en "flygande" form som inte förstås utanför er själva. Samtidigt vill jag vara i fred.

7 planeter i LUFT-hus. 1 planet i ELD-HUS (Pluto). 1 planet i JORD-HUS (Uranus: som är frihet; andra huset är kroppskontakten med livet/värdet). 1 planet i VATTEN-hus (Solen i Vattumannen: kommer inte längre ifrån mig själv, fjärde huset är -hemmet/känslorna). Min enda eld har jag i min Ascendent; som, uttrycker livsprincipen. 9e huset och 5e huset styrs av Månen och Neptunus -i JORD och SENTIMENT: Oxen i konjunktion med Jupiter (sanningen/högre jag) och Neptunus i Stenbocken i konj med Saturnus.

Eld + Vatten; det är därför jag går sönder.. Det MÅSTE vara ren PASSION.

Pluto kvadratur Venus i Vattumannen är INUTI MÄNSKLIGHETEN; och privat/dold -bortom genom Jupiter; och kan bara genereras fram i ljuset av MARS i OXEN; "vår sexualitet".

Detta är som den totala smärtan, "allas avbild".. dragen i.. och förvirrad i de privata behoven..

Morningstar

Inläggav Morningstar » 14 aug 2009 22:01

----

Återgå till "Tankar och känslor"