Har ingen tänkt på att livet i sig är ens mening med livet, tex för mig är det ganska klart att min
uppgift i livet är att marknadsföra maximalt med den godakraften
detta kan man se i mina texter där jag värderar goda människor mer än andra
innan var jag inte medveten om att jag värderade på ett subjektiv sätt
men hur som helst är ju meningen med mitt liv att marnadsföra den goda kraften
och under denna tid må ganska bra själv
Meningen med livet?
Moderator: Moderatorgruppen
tex om världen redan var sådan att alla människor som befanns sig på den var dominerade av den goda kraften
då skulle jag inte ha någon anledning att finnas till på jorden
för jag nästan avskyr det djuriska även om jag valt att njuta och inte lida så långt det är möjligt
för jag är här frivilligt kommer från en plats där allt är frid och fröjd och där ingen lever på bekostnad av någon annan
men på denna planet är en annans bröd någon annans nöd,
resurserna är begränsade så den som för med sig energi från den goda kraften tillför något
utan att ta ifrån någon annan
då skulle jag inte ha någon anledning att finnas till på jorden
för jag nästan avskyr det djuriska även om jag valt att njuta och inte lida så långt det är möjligt
för jag är här frivilligt kommer från en plats där allt är frid och fröjd och där ingen lever på bekostnad av någon annan
men på denna planet är en annans bröd någon annans nöd,
resurserna är begränsade så den som för med sig energi från den goda kraften tillför något
utan att ta ifrån någon annan
det stämmer det du skriver Marko
faktum är att Universum har låtit andar besitta människo-djuret
men den låter dessa andar enbart börja styra över kroppen då den
märker att anden är intresserad av att göra nytta för Universum
den har alltså bjudit in för att vi skall göra nytta i Universum genom
att sprida omkring oss en god kraft som kommer från en plats där allt är frid och fröjd
så den egentliga meningen med mitt liv är att göra nytta för Universum
och Universum gör allt den kan för att skydda mig då jag gör detta
på sikt kommer Universum lära sig att handskas med den goda kraften
nya livsformer kommer att utvecklas, men även redan existerande livsformer kommer att
utveckla nya utseenden och beteenden
faktum är att Universum har låtit andar besitta människo-djuret
men den låter dessa andar enbart börja styra över kroppen då den
märker att anden är intresserad av att göra nytta för Universum
den har alltså bjudit in för att vi skall göra nytta i Universum genom
att sprida omkring oss en god kraft som kommer från en plats där allt är frid och fröjd
så den egentliga meningen med mitt liv är att göra nytta för Universum
och Universum gör allt den kan för att skydda mig då jag gör detta
på sikt kommer Universum lära sig att handskas med den goda kraften
nya livsformer kommer att utvecklas, men även redan existerande livsformer kommer att
utveckla nya utseenden och beteenden
då den onda kraften kände av att godheten hade börjat sprida sig i Universum
ansträngde den sig för att förhindra den
men ondskan har aldrig riktigt haft en chans emot godheten
ondskan har alltid försökt att tränga igenom till den goda världen
men så snabbt ljuset når fram till deras mörker försvinner de in i den och blir
en del av godheten, därför har den goda världen egentligen enbart en plats
där det finns lidande och det är på gränsen in till den där ondskan ofta försöker
tränga igenom men lyckas aldrig
ondskan märkte att den även i Universum inte hade någon chans emot godheten
försökte den på andra sätt att förhindra dess tillkomst
Universum hade inte bjudit in ondskan den ville inte ha något med den att göra
den till och med försökte att motarbeta den med sin självviska kärlek, men den räckte inte till
för att skrämma iväg ondskan och detta var anledningen till varför den bjöd in godheten
som innebär en ultimat död för ondskan, Universum insåg att ända sättet för den att hålla
ondskan borta från sig själv var genom att delvis själv använda sig utav den goda kraften
ansträngde den sig för att förhindra den
men ondskan har aldrig riktigt haft en chans emot godheten
ondskan har alltid försökt att tränga igenom till den goda världen
men så snabbt ljuset når fram till deras mörker försvinner de in i den och blir
en del av godheten, därför har den goda världen egentligen enbart en plats
där det finns lidande och det är på gränsen in till den där ondskan ofta försöker
tränga igenom men lyckas aldrig
ondskan märkte att den även i Universum inte hade någon chans emot godheten
försökte den på andra sätt att förhindra dess tillkomst
Universum hade inte bjudit in ondskan den ville inte ha något med den att göra
den till och med försökte att motarbeta den med sin självviska kärlek, men den räckte inte till
för att skrämma iväg ondskan och detta var anledningen till varför den bjöd in godheten
som innebär en ultimat död för ondskan, Universum insåg att ända sättet för den att hålla
ondskan borta från sig själv var genom att delvis själv använda sig utav den goda kraften
Jag tittade på en dokumentär om pol pot på svt,
en grym värld full av värsta ondska som kan tänkas..
det finns många liknande händelser i människans hitstoria..
under förhöret med en av röda khmerernas ledare, Khang Khek Ieu, så fick man se människors reaktioner,
det var ilska, förtvivlan och avsky, hat och sorg... men det fanns även en präst som sade, att han trotts allt älskar personen i fråga...
Det är där jag tycker att godhet kan skönjas, när man försöker trotts alla ods och vad än som har hänt,
ge framtiden bästa möjliga förutsättningar.
det media och många andra sprider är hat som växer, sliter isär våra själar med att fylla på med mer hat.'
visst jag förstår att man hatar personen i fårga, men är samtidigt frågande till var kärleken finns när man dömer andra med sitt hat.
jag hade samma frågor till några kristna som som hade uppfattningen att hitler skulle till helvetet med allt det han gjorde, fanns inte en fundering till förlåtelse...
det är en filosofisk och andlig fråga som jag har haft länge.
under förhöret med en av röda khmerernas ledare, Khang Khek Ieu, så fick man se människors reaktioner,
det var ilska, förtvivlan och avsky, hat och sorg... men det fanns även en präst som sade, att han trotts allt älskar personen i fråga...
Det är där jag tycker att godhet kan skönjas, när man försöker trotts alla ods och vad än som har hänt,
det media och många andra sprider är hat som växer, sliter isär våra själar med att fylla på med mer hat.'
visst jag förstår att man hatar personen i fårga, men är samtidigt frågande till var kärleken finns när man dömer andra med sitt hat.
jag hade samma frågor till några kristna som som hade uppfattningen att hitler skulle till helvetet med allt det han gjorde, fanns inte en fundering till förlåtelse...
Marko skrev:Jag tittade på en dokumentär om pol pot på svt,
det är helt beroende på vad för tro man har
men jag baserar min tro i empiri, alltså utifrån erfarenhet och sedan gissar jag
ifall du frågar någon varför det är så många människor på en Britney Spears koncert,
och den svarar att det beror på att bussarna inte fungerar skulle du förmodligen inte ta
denna förklaring på allvar
Jo, godhet kanske handlar om tro,
men är inte stora delar av godhet kommet utöver vad vi tror på ?
en person utan tro kan ju vara god som andra,
och prästen hade sitt sätt som jag tror kom från hjärtat och livserfarenheter,
de andra kristna som jag pratade om hade inte samma syn, men ändå samma tro på kristendomen.
men är inte stora delar av godhet kommet utöver vad vi tror på ?
en person utan tro kan ju vara god som andra,
och prästen hade sitt sätt som jag tror kom från hjärtat och livserfarenheter,
de andra kristna som jag pratade om hade inte samma syn, men ändå samma tro på kristendomen.
nuddle
När man ställer sig frågan "Varför är vi här?" och "Vad är meningen med våra liv?" eller "Vad är mitt uppdrag i livet?". Istället för att peka på sig själv så kan man peka på omgivningen. Varför finns det träd och moln och djur och stjärnor och solar och asteroider? Vad är meningen med dessa saker? Varför är dom här och vad är deras uppgift i livet?
När man ställer sig frågan "Varför är vi här?" och "Vad är meningen med våra liv?" eller "Vad är mitt uppdrag i livet?". Istället för att peka på sig själv så kan man peka på omgivningen. Varför finns det träd och moln och djur och stjärnor och solar och asteroider? Vad är meningen med dessa saker? Varför är dom här och vad är deras uppgift i livet?
nuddle skrev:den prästen är vis, för det värsta straffet för ondskan är att man älskar den ovillkorligt
Jag vet inte om han var vis, eller dåre.
men han ville nog färga tyget vitt..vi andra som hatar, färgar nog tyget svart.
vi pratar och drömmer om ett vitt tyg, men vet inte hur vi ska skapa det vita tyget.
eller, vi som vill ha en god värld, vet inte hur vi ska skapa godhet.
vi ser inte efter våra egna meningar och värderingar som blir del av något..
en del ser godhet att stoppa ondskan i fängelse med förnedring och avrättning,
jag ser inte godhet på samma vis.. jag håller mig till min syn, tycker att ovanstående personer färgar våra gemensamhet en mörk och dyster framtid. (håller mig till minsta möjliga våld, och personer so är farliga måste hållas i 'fängelse' eller isoleras från att kunna göra det som vi anser som farligt för andra) Det känns iaf rätt oavsett vem det är, så ska man behandlas mänskligt, hur vidrig den personen än har betett sig..., fast det kanske är rena vansinnet att inte agera som man känner, låta sorg, ilska och hat ta sin form...
Återgå till "Tankar och känslor"