Citat bör inte automatiskt kursiveras

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Erland
Inlägg: 41
Blev medlem: 20 nov 2014 15:28

Citat bör inte automatiskt kursiveras

Inläggav Erland » 28 jan 2015 16:34

När man citerar ett inlägg här, så blir texten i citatet automatiskt kursiverad. Så är det inte på det flesta andra liknande fora. Jag tycker att det inte borde vara så, för det gör den citerade texten mer svårläst enligt min mening, och vidare ser man ingen skillnad om den citerade texten från början var helt eller delvis kursiverad, vilket gör att nyanser i texten kan försvinna. Det blir inte heller mer överskådligt på något vis. Så jag tycker att detta ska ändras.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Citat bör inte automatiskt kursiveras

Inläggav Zokrates » 28 jan 2015 19:01

Man kan ju alltid lösa det så här om man själv vill.
Erland skrev
"När man citerar ett inlägg här, så blir texten i citatet automatiskt kursiverad. Så är det inte på det flesta andra liknande fora. Jag tycker att det inte borde vara så, för det gör den citerade texten mer svårläst enligt min mening, och vidare ser man ingen skillnad om den citerade texten från början var helt eller delvis kursiverad, vilket gör att nyanser i texten kan försvinna. Det blir inte heller mer överskådligt på något vis. Så jag tycker att detta ska ändras."

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Citat bör inte automatiskt kursiveras

Inläggav Antic » 28 jan 2015 20:26

I många forum syns den citerade texten i ett mindre typsnitt istället. Ser både tydligare och renare ut.

Så till hemsnickeriet

============
ERLAND SKREV
============
"När man citerar ett inlägg här, så blir texten i citatet automatiskt kursiverad. Så är det inte på det flesta andra liknande fora. Jag tycker att det inte borde vara så, för det gör den citerade texten mer svårläst enligt min mening, och vidare ser man ingen skillnad om den citerade texten från början var helt eller delvis kursiverad, vilket gör att nyanser i texten kan försvinna. Det blir inte heller mer överskådligt på något vis. Så jag tycker att detta ska ändras."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

Citat bör inte automatiskt kursiveras

Inläggav SigurdV » 30 jan 2015 16:23

Varje forum har sin egenart...
Det kan ta lite tid att bekanta sig.

Erland
Inlägg: 41
Blev medlem: 20 nov 2014 15:28

Citat bör inte automatiskt kursiveras

Inläggav Erland » 30 jan 2015 17:50

Jag förstår inte varför det ska kursiveras. Ett citat bör väl vara så likt den ursprungliga texten som möjligt, och är den inte kursiverad borde inte citatet vara det heller.

David H
Moderator
Inlägg: 5116
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Citat bör inte automatiskt kursiveras

Inläggav David H » 01 feb 2015 23:24

Personligen har jag aldrig stört mig på det, men det är klart om andra stör sig så...

Däremot märkte jag nu när jag försökte posta inlägg, fick stoppmeddelande om att man inte får citera inlägg med mer än tre citat. Det måste va nån ny implementering va?
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Citat bör inte automatiskt kursiveras

Inläggav scirocco » 02 feb 2015 06:21

Jag tycker inte det är vackert att textraderna flyttas åt vänstra kanten.Det är trevligare att kunna ställa upp orden hur man vill.

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

Citat bör inte automatiskt kursiveras

Inläggav SigurdV » 02 feb 2015 15:57

rekoj skrev:Personligen har jag aldrig stört mig på det, men det är klart om andra stör sig så...

Däremot märkte jag nu när jag försökte posta inlägg, fick stoppmeddelande om att man inte får citera inlägg med mer än tre citat. Det måste va nån ny implementering va?

Det är gammalt.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Citat bör inte automatiskt kursiveras

Inläggav Anne » 03 feb 2015 01:43

Bra att det är en tydlig markering i vem som säger vad tycker jag.


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster