Åtgärder

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Åtgärder

Inläggav Pilatus » 16 sep 2015 11:12

SigurdV skrev:Hej allihops! Vadå "släppa forumet" ?

Att det upphör ...
Moderator

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Åtgärder

Inläggav Antic » 16 sep 2015 11:45

Vad sägs om en Facebook grupp?

Där kan vi posta bilder direkt i inläggen, ha egna fotoalbum, filmer etc för gruppen. Så fungerar det fullt ut för mobil också där vi kan se direkt i mobilen om någon svarar på inlägg mm. Och så kan flera av oss vara admins och dela på ansvaret att moderera gruppen och slänga ut spammare om vi skulle få in någon sådan.

Kanske kunde vara värt att testa?

Funkar det så kan vi köra där också, så har vi ett ställe att samlas om ingen vill köra vidare med det här forumet som desperat behöver översyn.

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Åtgärder

Inläggav Ben » 16 sep 2015 11:57

Antic skrev:Vad sägs om en Facebook grupp?

Där kan vi posta bilder direkt i inläggen, ha egna fotoalbum, filmer etc för gruppen. Så fungerar det fullt ut för mobil också där vi kan se direkt i mobilen om någon svarar på inlägg mm. Och så kan flera av oss vara admins och dela på ansvaret att moderera gruppen och slänga ut spammare om vi skulle få in någon sådan.

Kanske kunde vara värt att testa?

Funkar det så kan vi köra där också, så har vi ett ställe att samlas om ingen vill köra vidare med det här forumet som desperat behöver översyn.


Det finns en https://www.facebook.com/Filosofiforum?fref=ts

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Åtgärder

Inläggav Antic » 16 sep 2015 12:03

Senaste inlägget 2013?

Verkar inte hända mycket där inte?

Jag tänkte vi kunde skapa vår alldeles egen FB grupp så sätter vi 10 personer härinne som admins, och så hjälps vi åt allihopa. Skapade en testgrupp.
https://www.facebook.com/groups/1008073855899109/

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Åtgärder

Inläggav Pilatus » 16 sep 2015 12:57

Antic skrev:Vad sägs om en Facebook grupp?

Det är säkert en bra idé om man vill diskutera litet allmänna frågor, men inte så lämpligt som ett filosofiforum.

Själv tycker jag att forumet kunde reduceras något, större fokus på filosofi. Moderatorns roll skulle bli mer klar och legitim, om antalet flikar var färre. En annan fråga är hur forumets existens kan göras mera känd, (genom Twitter tror jag).

Sett från ägarens sida så kostar det ju både tid och pengar att driva ett forum och det är förklarligt att någon gång måste någon annan ta vid. Men det är inte så enkelt, för det är höljt i dunkel vad Johan vill se för slags fortsättning. Det borde finnas möjligheter för forumet att finna en fortsatt existens. Kompetens finns säkert, och de som medverkar här är ju inte helt obildbara. Att finansiera forumet borde gå, det finns säkert en kärna som kan tänka ut en god lösning.

Jag ser gärna att vi först bli klara med diskussionen om detta forum, innan vi hoppar över till andra lösningar.

Johan du är mycket välkommen att säga något om hur du tänker.
Moderator

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Åtgärder

Inläggav Algotezza » 16 sep 2015 19:07

Har skänkt pengar tidigare och kan bidra igen, så länge jag har en slant över. Om det skulle behövas.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Åtgärder

Inläggav Pilatus » 16 sep 2015 20:08

Algotezza skrev:Har skänkt pengar tidigare och kan bidra igen, så länge jag har en slant över. Om det skulle behövas.

Bra, även jag skulle kunna bidra med något om problemen befinner sig på det planet.
Moderator

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Åtgärder

Inläggav Pilatus » 21 sep 2015 23:53

Kompakt tystnad om Filosofiforums framtid. Hur kan man nå Johan via e-post? Vi liknar alltmer Vladimir och Estragon.

Bild
Moderator


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster