Ang. introduktionstexten på första siden

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

MrTambourineMan
Inlägg: 545
Blev medlem: 29 okt 2003 21:02
Ort: Göteborg

Ang. introduktionstexten på första siden

Inläggav MrTambourineMan » 07 feb 2004 00:48

Det här är varken kritik eller feedback utan ren nyfikenhet.

På Filosofiforums förstasida står en text att läsa, tydlig och klar men en fras förstår jag mig inte riktigt på.
Filosofin som självändamål kan ifrågasättas, och därför kommer forumet att ha en holistisk inriktning.

Eftersom filosofin inte nödvändigtvis är självändamålsenlig kommer forumet att ha en helhetsinrikting? Men det verkar inte säga någonting?

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 07 feb 2004 01:45

Den där texten har hängt med sedan första versionen av indexsidan och kan (och ska) göras bättre.

Med den meningen vill jag betona värdet av filosofins uppgift som en del av en helhet snarare än självändamål, som jag ibland upplever att mycket vi tar oss ann här i livet kan bli. Min ambition var och är att forumet på sikt ska kunna få en transformerande holistisk funktion, i vilka mått vet jag inte, men det kändes viktigt att skapa förutsättningen. Med "holism" menas att en helhet är någonting mer än summan av dess delar; någonting levandegörs. T.ex med holistisk medicin/sjukvård försöker man se till helheten som skapar en sjukdom snarare än att försöka dämpa symptomen. I samma riktning vill jag stimulera filosofin, så att den integreras och levandegörs i livets alla riktningar, och inte blir just ett självändamål.

:)

Johan

MrTambourineMan
Inlägg: 545
Blev medlem: 29 okt 2003 21:02
Ort: Göteborg

Inläggav MrTambourineMan » 07 feb 2004 14:11

Ok. Jag fattar. :)


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster