Google hjälp

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Google hjälp

Inläggav Johan Ågren » 01 aug 2012 18:48

Skulle någon, helst flera vilja göra en sökning i Google på dels "filosofi" och dels "finns gud" (utan citattecken), och berätta var Filosofiforum hamnar i SERPen för er.

Stämmer det med resultatet på denna sida: http://gserp.se/Search/filosofiforum.com/filosofi

Wikipedia snor forumets besökare. En gång i tiden var FF #1 :(

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Re: Google hjälp

Inläggav freddemalte » 01 aug 2012 18:57

Japp, 4:e plats i båda fallen 8)
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Re: Google hjälp

Inläggav Zokrates » 01 aug 2012 19:00

1 "filosofi"

2 "finns gud"

Svar 1
filosofiforum kommer på andra plats
Svar 2
Filosofiforum på tredje plats med följande länk
http://filosofiforum.com/diskussionsfor ... ns-gud-250

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Re: Google hjälp

Inläggav Johan Ågren » 01 aug 2012 19:17

Vet inte om det är någon mening att försöka klå Wikipedias 3 platser innan för termen "filosofi". Wikipedia har VIP hos Google. Av erfarenhet vet jag att en #1 plats innebär flera hundra besökare till om dagen och 2-3gånger fler registrerade användare. Ska försöka lista ut några fler relevanta söktermer som det söks efter frekvent som kan ge samma effekt.

Man kan tro att många söker efter "finns gud" men det är bara några besökare varje dag som kommer via Google med den sökfrasen.

Sedan handlar det också lite om hur man vill att forumet ska hittas, då det ger färg och inriktning för forumet. Länkarna på startsidan fungerar lite som roder.

På samma sätt så styr alla användare forumet i högre grad nu då titlarna på inläggen blir titlar på sidorna. Om det relevanta sökordet dessutom skrivs in bland de första 180 tecknen så används det som beskrivning av sidan. Det finns en stor chans att få många läsare av en tråd genom att se över detta.

Om tråden titeleras "Detta gillar jag", och sedan skrivs inget utmärkande bland de första 180 tecknen, så kommer inte sidan att gå upp i serpen. Om man däremot skriver "nietzsches födelsedag", och sedan börjar texten i tråden med samma fras så kommer sidan att ranka #1 för just den frasen. :)

Jo och så skapas ett URL från titeln också till skillnad från tidigare.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Google hjälp

Inläggav Harald Davidsson » 03 aug 2012 07:20

jag skrev om filmen gökboet på min blogg, bara nån rad,
men tydligen söker varje dag en massa människor över hela världen nyheter om gökboet, för jag fick en massa nya läsare, men detta fenomen var vara en dagsslända,
jag gjord ej detta medvetet,
men jag förstod orsaken

men det gäller att hitta nyckelord
för FF, men effekten kanske blir väldigt kort,

den politiska delen skulle kunna ökas kraftigt
ifall folk skrev om dagsaktuella politiska händelser i världen
och att FF kunde ge en fotografisk bild som kunde sees av de som klickar på google.

varför inte ett nytt ämne,

världen idag,

Användarvisningsbild
Marksa
Inlägg: 1647
Blev medlem: 27 dec 2003 21:44

Re: Google hjälp

Inläggav Marksa » 03 aug 2012 10:27

Håll till godo :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=Js6aJzXt9Y4

Denna kom upp som tvåa vid sökning "filosofi diskussion"
Varje dag är en resa.

Användarvisningsbild
Marksa
Inlägg: 1647
Blev medlem: 27 dec 2003 21:44

Re: Google hjälp

Inläggav Marksa » 03 aug 2012 10:31

"filosofi" kom 4 Någon laser terapie i canada smög sig in före :shock:

"Finns Gud" hamnade oxå 4 2 "Gud finns" före :wink:
Varje dag är en resa.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Google hjälp

Inläggav Harald Davidsson » 05 aug 2012 09:04

helt klart blev FF. nedvärderat för en knapp månad sen av de stora sökmaskinerna,
detta skedde på grund av någon gett pengar till de stora sökmaskinerna att sänka service och uppmärksamhet för FF.
Detta förfarande är vardagsmat i Indien, men i Sverige är folk kanske inte så medveten om realiterna i världen idag,

statistiken är ej rätt,

därför måste FF. skaffa en extra kontinuerlig statistik från server och jämföra med den statstik som ges idag.

men dessutom måste FF ganska snabbt göra en ny snittsigare diskussionsruta, index,
som bättre och smartare fogas in till de krav och bättre service som de stora sökmaskinerna ger.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Google hjälp

Inläggav Harald Davidsson » 05 aug 2012 10:16

jag sökte på google

moderna filosofiska forum i Sverige,men filosofiforum kom ej uoo på första sidan.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Re: Google hjälp

Inläggav Zokrates » 05 aug 2012 15:49

Harald Davidsson skrev:jag sökte på google

moderna filosofiska forum i Sverige,men filosofiforum kom ej uoo på första sidan.


Värst vad du är i stort behov av publik harald, kan det vara ditt ego som spökar igen?
Folk är halvidioter, visa en bild på en kattunge och du får 50.000 gillatryck, skriv om
miljöhot, orättvisa och folkmord och du får vara glad om 3 personer läser det och om
en trycker på gillaknappen. Det är skit det som rör sig i folks allmänna medvetande och
bara självupptagna egoister orkar söka deras uppmärksamhet och gillande.
Skriv något intressant istället och nöj dig med att ha framfört det.

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Google hjälp

Inläggav scirocco » 05 aug 2012 17:37

Det är besynnerligt att det alltid är någon som betalar för att du skall upphöra Harald. Jag förstår att det är ett symptom du har.
Varför är det för övrigt så viktigt att ligga i topp på söklistorna?

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 2627
Blev medlem: 17 okt 2003 21:44
Ort: Årsta
Kontakt:

Re: Google hjälp

Inläggav Jörgen » 05 aug 2012 21:15

prova http://www.yahoo.com

filosofiforum finns gud

ger dig...

FÖRSTA OCH ANDRE PLATS!!!

På tredje plats kommer filosofiforums facebooksida!

Samma relutat blir det om du bara söker på filosofiforum

Sökning på finns gud eller finns_gud gav inget på den första resultatsidan
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Google hjälp

Inläggav Harald Davidsson » 08 aug 2012 07:30

scirocco skrev:Det är besynnerligt att det alltid är någon som betalar för att du skall upphöra Harald. Jag förstår att det är ett symptom du har.
Varför är det för övrigt så viktigt att ligga i topp på söklistorna?


jag är den goda fadern som försöker få folk att upptäcka de faktiska realiteter som styr världen idag, detta jag skriver här om pengar är vardagsmat här i Indien, detta händer i hela Afrika, Nigeria ansees som det största cheating landet i världen, detta händer i Usa men är mera dolt, detta händer i tyskland, detta händer i England,

lilla lilla pojken, tro inte världen är

där som sädesfälten böja sig för vinden,
vad jag säger är som vanligt sant, men svårt att smälta för strutsar.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Google hjälp

Inläggav Harald Davidsson » 09 aug 2012 08:11

Zokrates skrev:
Harald Davidsson skrev:jag sökte på google

moderna filosofiska forum i Sverige,men filosofiforum kom ej uoo på första sidan.


Värst vad du är i stort behov av publik harald, kan det vara ditt ego som spökar igen?
Folk är halvidioter, visa en bild på en kattunge och du får 50.000 gillatryck, skriv om
miljöhot, orättvisa och folkmord och du får vara glad om 3 personer läser det och om
en trycker på gillaknappen. Det är skit det som rör sig i folks allmänna medvetande och
bara självupptagna egoister orkar söka deras uppmärksamhet och gillande.
Skriv något intressant istället och nöj dig med att ha framfört det.


det är ej mitt ego, jag kollar hypotesen hur många som kan börja medvetandegöra sin själ i hjärtat,
det skulle kanske vara i alla fall de som ber till Gud, minst 5000 millioner, samtidigt säger Brahminerna att det är endast 1000 personer på jorden idag som lever permanent med ett själsmedvetande,
jag själv vet inte, jag vet inte hur svårt det är för dessa 5000 millioner att tända andegnistan i sitt hjärta,

varför är det så få som verkligen försöker allvarligt stiga upp i det högre medvetandet

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Favicon.ico

Inläggav freddemalte » 09 aug 2012 10:10

Snygg favicon Johan! ;-)

Hälsar Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 21 och 0 gäster