Harald avstängd?

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Harald avstängd?

Inläggav Anders » 22 aug 2012 15:16

I så fall, varför?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Harald avstängd?

Inläggav Marko » 22 aug 2012 18:29

Ja, han är avstängd,
inget som förvånar mig, med tanke på intressekonflikterna...

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Harald avstängd?

Inläggav Johan Ågren » 22 aug 2012 19:31

Han har blivit avstängd förut också, och jag gav honom en ny chans. Det finns flera aspekter, men den som avgjorde var att han fortsatte att posta sin andliga/religiösa agenda i alla forum utan urskiljning, och dessutom postade många inlägg efter varandra. Det hela ledde till att forumet förvandlades till Haralds blogg i stället för ett filosofiforum. Jag försökte att flytta trådar och bort inlägg, men även om jag gjorde det så blev det ohållbart. FF kan inte bli en kanal att annonsera ideologier. Vill att det ska vara ett diskussionsforum där det råder ömsesidig respekt även om det råder meningsskiljaktigheter.

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 2627
Blev medlem: 17 okt 2003 21:44
Ort: Årsta
Kontakt:

Harald avstängd?

Inläggav Jörgen » 22 aug 2012 19:32

Han var för aktiv?

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Harald avstängd?

Inläggav Johan Ågren » 22 aug 2012 19:45

Jörgen skrev:Han var för aktiv?


Inte riktigt så enkelt. Han var för aktiv på fel sätt. Fel sätt i detta fall var att han postade inlägg efter inlägg i forumets olika underforum där de alla kokade ner till den gemensamma nämnaren Haralds egen person och ideologi. Sedan tillkommer det att människor reagerade illa på hans personangrepp.

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 2627
Blev medlem: 17 okt 2003 21:44
Ort: Årsta
Kontakt:

Harald avstängd?

Inläggav Jörgen » 22 aug 2012 20:01

Mitt eget intryck... jag går in i forumet, åsså så har Harald varit i alla trådar.
Jag förstår inte vad han säger riktigt, men han är överallt.

Han är altså jobbig???

Någon gång eller så har jag skojat och svarat i varenda tråd, bara för att det skulle skulle stå Jörgen överallt, oj vad roligt jag tyckte det var.
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Harald avstängd?

Inläggav Johan Ågren » 22 aug 2012 20:10

Jörgen skrev:Mitt eget intryck... jag går in i forumet, åsså så har Harald varit i alla trådar.
Jag förstår inte vad han säger riktigt, men han är överallt.

Han är altså jobbig???

Någon gång eller så har jag skojat och svarat i varenda tråd, bara för att det skulle skulle stå Jörgen överallt, oj vad roligt jag tyckte det var.


Inte riktigt så enkelt att han är jobbig :) Han bryter mot forumets regler att det inte är tillåtet att marknadsföra något, t.ex en ideologi här. Särskilt inte på ett spammande sätt. Det är skillnad att diskutera något utifrån sina referenser och att bli fanatisk och försöka pådyvla andra sitt synsätt. Hade han varit i en eller ett par trådar i "religion/andlighet" så OK, men han skulle skriva om samma saker i filosofi, psykologi och naturvetenskap också. Det finns en anledning till att forumet är ämnesindelat. Det blev allt tydligare vad han hade för avsikter, och det är samma sak som gjorde att han startade ett ashram i Indien till att börja med. FF blev ytterligare en kanal för hans religiösa kall att omvända oss mindre vetande.

Notera att jag hade liknande problem med en professor i filosofi. Han försökte upplysa kreti och pleti om hur det minsann förhöll sig. Så det är inte läran i sig jag slår ner på.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Harald avstängd?

Inläggav Pilatus » 22 aug 2012 21:28

Marko skrev:Ja, han är avstängd,
inget som förvånar mig, med tanke på intressekonflikterna...

Så här kunde han beskylla den som dristade sig till att svara honom:
"[...] på uppdrag av svenska kyrkan har han konsekvent försökt misskreditrera och mistänkliggjort utifrån hans [Pilatus] inkvisitoriska principer [...]"
Ref Är du en äkta människa den 26 jun 2012 07:09
Moderator

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Harald avstängd?

Inläggav Johan Ågren » 22 aug 2012 21:44

Nu gör vi ingen långkörare av detta som förra gången. Låser tråden. Skicka PM till mig om ni har frågor om detta.

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Harald avstängd?

Inläggav cawi » 22 aug 2012 23:47

Noterade nyss att kärleksfulle HaralD är avstängd Nej, det kliver jag inte med i ty denna kärlek är sann..!
Du där som styr över detta forum ska inget annat göra än att stå upp för och bevara dina kamrater så fy för helvete skäms, frågar du mig hade jag ställt upp till 100 för HaralD ty denna själ bor i detta forum.. Hallå, någon bör faktiskt skämmas Hey säg att det inte är så, eller fegade någon fegis ur inför makten mammon, säg..?
Hallå hämtas ej HaralD hem igen kräver jag att 'ni' även raderar mig, vidare kräver jag att 'ni' inför oss alla medlemmar berättar va i helvete ni är ute efter, som lyssnar och skiter i edra medlemmar för att en 23-årig fjant sittandes i morsans stol frustreras och skriver brev till er- Va..? Läs på och var sann, pröva Tänk../CW
..~

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Harald avstängd?

Inläggav cawi » 22 aug 2012 23:54

Noterade nyss att kärleksfulle HaralD är avstängd Nej, det kliver jag inte med i ty denna kärlek var sann..!
Du där som styr över detta forum ska inget annat göra än att stå upp för och bevara dina kamrater så fy för helvete skäms, frågar du mig hade jag ställt upp till 100 för HaralD ty denna själ har del i detta forum.. Hallå, någon bör faktiskt skämmas Hey säg att det inte är du, eller råkade bara någon fegis fega ur inför makten mammon, om så vem- säg..?
Hallå hämtas ej HaralD hem igen kräver jag att 'ni' även raderar mig, vidare kräver jag att 'ni' inför oss alla medlemmar berättar va i helvete ni är ute efter då ni skiter i edra medlemmar för att en 23-årig fjant sittandes i morsans stol frustreras och skriver brev till er- Va..? Läs på- var sann Och, pröva Tänk../CW
..~

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Harald avstängd?

Inläggav cawi » 23 aug 2012 00:13

Beträffande HaralD.. Jag läser här att på uppdrag av svenska kyrkan har han (HaralD) konsekvent försökt misskreditrera och mistänkliggjort, ja självklart felformulerat men bla ~ Vad jag direkt ser som ett friskrivande av HaralD är (försökt) Och, detta räcker absolut garanterat till ett friskskrivande av en tilltänkt ansats..!
Vidare Kyrkan, ur vilket helvete fick denna makt makt att radera HaralD, lov om penningar eller- kanske inga..?

Ps, i detta fula hemska falska falsarium kommer rättshaveristen jag ALDRIG att ge med mig, pröva mät mig..!
..~

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Harald avstängd?

Inläggav Ben » 23 aug 2012 00:20

cawi skrev:Noterade nyss att kärleksfulle HaralD är avstängd Nej, det kliver jag inte med i ty denna kärlek var sann..!
Du där som styr över detta forum ska inget annat göra än att stå upp för och bevara dina kamrater så fy för helvete skäms, frågar du mig hade jag ställt upp till 100 för HaralD ty denna själ har del i detta forum.. Hallå, någon bör faktiskt skämmas Hey säg att det inte är du, eller råkade bara någon fegis fega ur inför makten mammon, om så vem- säg..?
Hallå hämtas ej HaralD hem igen kräver jag att 'ni' även raderar mig, vidare kräver jag att 'ni' inför oss alla medlemmar berättar va i helvete ni är ute efter då ni skiter i edra medlemmar för att en 23-årig fjant sittandes i morsans stol frustreras och skriver brev till er- Va..? Läs på- var sann Och, pröva Tänk../CW


Jaha, det är så du framlägger en gubbe som brett ut sig rejält på forumet med sin ideologi, tyckte faktiskt både illa om Harald och även rätt så synd om honom då han återupprepligen skriver om sin mycket psykotiska värld. Eftersom jag dröjt mig kvar på detta forum sedan 2007 och även jag kallat psykotisk i vissa trådar, kände jag omsorg om harald och skrev därför ett PM till Johan Ågren om detta, har inte ens fått svar på det. Harald har ju varit avstängd tidigare under period, så han borde med sitt förstånd förstått läget.
Ja om du känt något med din kamrat så borde du förstått att detta var det rätta, jag skulle inte låta någon offentligt på internet återuppreligen skriva om sin psykotiskhet och göra sig utskämd, vilket det faktiskt är?, harald menade bland annat att hans texter sändes ut telepatiskt till 5 miljoner människor... så det är synd om honom, det måste ju vara ett helvete, eller hur?!

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Harald avstängd?

Inläggav cawi » 23 aug 2012 01:32

Z.. glöm aldrig att kärleksfulle HaralDs medverkan behövs, ja alltid ~ För övrigt har jag lyckats med bedriften att analysera alla individer som figurerar uti denna närhet, inklusive dig (samt din säregna vetskap) hmm bla bla men tråkigt nog är jag inte lika svag som du som då och då i frustrationens hetta luftar loss vetskap Men, jag kan..!
..~

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Harald avstängd?

Inläggav Johan Ågren » 23 aug 2012 16:07

cawi skrev:Noterade nyss att kärleksfulle HaralD är avstängd Nej, det kliver jag inte med i ty denna kärlek är sann..!
Du där som styr över detta forum ska inget annat göra än att stå upp för och bevara dina kamrater så fy för helvete skäms, frågar du mig hade jag ställt upp till 100 för HaralD ty denna själ bor i detta forum.. Hallå, någon bör faktiskt skämmas Hey säg att det inte är så, eller fegade någon fegis ur inför makten mammon, säg..?
Hallå hämtas ej HaralD hem igen kräver jag att 'ni' även raderar mig, vidare kräver jag att 'ni' inför oss alla medlemmar berättar va i helvete ni är ute efter, som lyssnar och skiter i edra medlemmar för att en 23-årig fjant sittandes i morsans stol frustreras och skriver brev till er- Va..? Läs på och var sann, pröva Tänk../CW

Jag har nu på begäran stängt av dig också Cawi.


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster