Avantgardet skrev::D Det är alltid kul att få tag i spännande litteratur. Anledningen till att jag frågar om Hans Larsson är för att jag funderar här framöver att ge mig i kast med några svenska författarskap. Hade tänkt ta itu med Viktor Rydbergs föreläsningsserie (i typ 5 digra volymer), men också Hans Larssons samlade produktion (som mest verkar ligga och skräpa på antikvariat) - utöver mina Boström-studier.
Om inte annat så har i alla fall upplagan(Aldus/Bonners, står det på baksidan) jag har i min ägo jävligt läcker framsida.
Avantgardet skrev:...(jobbar som i "svep" när det gäller litteraturen, tematiskt eller i historiska epoker - så att man alltjämt har ett helhetsgrepp men ändå fördjupar sig i omgångar på de områden där man anser en fördjupning behövas... och nog är man bra djävla nördig när man håller på så här!).
Detta är ju en metod jag själv egentligen sysslar med, hamnar dock, periodvis, i något slags "aspergerssyndromfas" då hjärnan är sjukligt mottaglig för precis ALLT, nåja, nästan.
Kan läsa allt från Freud till Axel von Fersen, från logik(dock bara hänt vid något enstaka tillfälle) till lyrik, samtidigt. På en och samma gång! (Haha, I wish).
Avantgardet skrev:Vad gäller just lyriken så anser jag mig inte riktigt ha åldern inne att få snöa in på den allt för djupt. Det är förbehållet gubbarna att fälla ultrasmarta lakoniska uttryck.
Hehe, jag kan inte annat än instämma.