Musiksmak

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 09 mar 2007 17:52

Jag tar inget som helst ansvar för vad du skriver, men du kan snacka med mitt ombud!

Varney

Inläggav Varney » 09 mar 2007 17:55

vart träffas denne?

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 09 mar 2007 18:00

Vanligtvis där man siktat.

Varney

Inläggav Varney » 09 mar 2007 18:02

rågmjöl?

[nej, måste sluta döda tråden nu]

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 09 mar 2007 18:07

Var nog inte mycket råg i den, men kul ändå, lovar.

Vadå? De kan väl också ta det med honom? Han har koll på sånt där åt mig, smidigt.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 09 mar 2007 18:23

Ville egentligen bara få hänga med dig ett tag... :cry:

Varney

Inläggav Varney » 09 mar 2007 18:24

bra ställe?  :)

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 09 mar 2007 18:36

Allvarligt talat så bekommer det mig inte just nu. Har hemska smärtor, måste stanna inne, sen har jag mitt ombud om det krisar sig och han är mer förvirrad än vad jag är.

Varney

Inläggav Varney » 09 mar 2007 19:00

tror knappast det är möjligt XP
dont lick the stamp dämnit.

Användarvisningsbild
bumbimys

Inläggav bumbimys » 02 apr 2007 02:32

Jag har ganska bred musik smak. Mycket är nog tackvare min sambo som är musiker. Lyssnar på jazz, funk, soul, tripphopp, techno, trance, drum´n bass, eurodance, 70-tals disco, 80tals musik (främst pop), synfonisk rock. Kanske har jag missat något jag lyssnar på men jag ger all musik en chans innan jag dissar.

Det jag minst gillar är kommersiell musik som spelas främst i radion och sedan gillar jag inte liknande band som green day p.g.a att de handlar bara om attityd och inte musik. För de enda dom gör är att använda samma accord på gitaren. Gillar inte heller den nya hipphoppen som är för att det handlar bara om brudar och pengar. Meningslös skräp. Finns endel Hipphopp från 80 och 90-talet som är bra.

Det absolut värsta är när någon artist tar någon annans låt. För mig spelar det ingen roll om det är en refräng, en lopp eller bara några få accord, de är verkligen fult enligt mig. De flesta låtar de tar också kommer från 80-talet och de var så länge sen nu så antingen levde man inte då eller så har man glömt vad som spelades då så artister tjänar verkligen pengar på  någon annans musik. Det tycker inte jag är okej.

Tycker det är mycket tråkigt att svenskar är ganska smala när det gäller musik. De flesta säger att dom är allätare men de dom lyssnar på är de som spelas på radion. De tycker inte jag är bred musik smak.
Varför hata när man kan älska? Ta hand om varandra. Peace

Användarvisningsbild
andersholmstrom
Kontakt:

Inläggav andersholmstrom » 04 apr 2007 18:02

Bob Dylan, Atmosphere, Regina Spektor, Sage Francis, Queen, The Shins, Woody Guthrie, Rilo Kiley, Billie the Vision & the Dancers, Infected Mushroom och Chet baker är några av mina musikfavoriter. Vissa byts om, andra har alltid funnits där - Bob Dylan först och främst.

Jag har nog ingen egentlig favoritgenre. Jag gillar all musik som jag uppskattar. Vet inte hur annars jag skall kunna förklara det. Då jag inte är så musikaliskt begåvad har jag svårt att sätta ord på vad i viss musik som får mig att tycka om den.

Det jag har svårast för är metal och technoaktig musik.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 13 apr 2007 22:33

andersholmstrom skrev:Bob Dylan, Atmosphere, Regina Spektor, Sage Francis, Queen, The Shins, Woody Guthrie, Rilo Kiley, Billie the Vision & the Dancers, Infected Mushroom och Chet baker är några av mina musikfavoriter. Vissa byts om, andra har alltid funnits där - Bob Dylan först och främst.

Jag har nog ingen egentlig favoritgenre. Jag gillar all musik som jag uppskattar. Vet inte hur annars jag skall kunna förklara det. Då jag inte är så musikaliskt begåvad har jag svårt att sätta ord på vad i viss musik som får mig att tycka om den.

Det jag har svårast för är metal och technoaktig musik.

Försöker du smöra in dig? :lol:

"Jag gillar all musik som jag uppskattar" - en tavtologi som jag gillade. Infected Mushroom är intressanta, men tyvärr (som med all psykedelisk trance) ojämna (ibland lysande, ibland urtrista). Vill slå ett slag för Shpongle...
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

J R Auk

Inläggav J R Auk » 14 apr 2007 14:10

Ott, Younger brothers, om vi ska snacka den genren. Sphongle är mysiga.

http://www.youtube.com/watch?v=FWgQrWwZrqQ
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 15 apr 2007 16:42

EDIT...

JBS

Inläggav JBS » 28 aug 2007 20:38

Gillar klassiskt, flim och spelmusik (och en del annat).

Philip glass, yann tiersen, rob costlow, clint mansell, Toshiro masuda, nobuo uematsu, Ludovico Einaudi, och den bästa av dem alla Erik Enocksson

:)

Återgå till "Kultur - konstarterna"