Harry potter
Moderator: Moderatorgruppen
Harry potter
vad tycks om dessa böcker? skjälv tycker jag att själva miljöerna är väldigt fantasieggande. Även om inte karaktärerna är redigt vad ja önskar.
- Knutenborg
Jag har läst dem allihop och tycker att de är bra, men inte ändå speciellt bra... Jag menar Rowling vet uppenbarligen vad hon håller på med, hon är en mästare på att hålla spänningen uppe vilket gör att man vill fortsätta läsa, vilket har skapat den Harry potter-feber som råder.
Sedan gillar jag att den är brittisk för om harry hade varit Amerikan så hade allt bara falerat och det hade blivit ännu mer sockersött och jag hade inte orkat med...
Sedan gillar jag att den är brittisk för om harry hade varit Amerikan så hade allt bara falerat och det hade blivit ännu mer sockersött och jag hade inte orkat med...
Ännu har jag visserligen endast läst den första boken och sett de tre filmerna, så mina kommentarer gäller filmerna mer än böckerna.
Jag älskar filmerna därför att de är så färgsprakande och innehållsrika, så fantasifulla. Ja, barocka. Vidare fascineras jag av de häpnadsväckande intrigerna, särskilt i nummer två och tre.
Min favorit är nog Fången från Azkaban, vilken enligt min mening är ett mästerverk. Slutet av filmen gav min en kick jämförbar med vad man kan få av en riktigt god detektivhistoria när man plötsligt förstår sambandet mellan alla ledtrådar som getts tidigare under filmens lopp.
Hemlighetenas kammare var också otroligt bra som detektivhistoria, men jag tycker att tempot förloras i den onödiga slutstriden med ormen. Dessutom tog jag illa vid mig när den rödhåriga pojken slår den skumme professorn i huvudet med en sten så att han svimmar av trots att denne redan drabbats av amnesi och blivit helt harmlös; en mycket omoralisk handling, att slå en försvarslös. Sker detta även i boken?
Även den första filmen gillar jag skarpt, p.g.a. dess mysighet. Den tredje filmen får däremot ett plus p.g.a. dess genomgående mörka stämning.
Senare kanske jag skriver lite om vad jag tycker om karaktärerna.
Vänligen
Camilla
Jag älskar filmerna därför att de är så färgsprakande och innehållsrika, så fantasifulla. Ja, barocka. Vidare fascineras jag av de häpnadsväckande intrigerna, särskilt i nummer två och tre.
Min favorit är nog Fången från Azkaban, vilken enligt min mening är ett mästerverk. Slutet av filmen gav min en kick jämförbar med vad man kan få av en riktigt god detektivhistoria när man plötsligt förstår sambandet mellan alla ledtrådar som getts tidigare under filmens lopp.
Hemlighetenas kammare var också otroligt bra som detektivhistoria, men jag tycker att tempot förloras i den onödiga slutstriden med ormen. Dessutom tog jag illa vid mig när den rödhåriga pojken slår den skumme professorn i huvudet med en sten så att han svimmar av trots att denne redan drabbats av amnesi och blivit helt harmlös; en mycket omoralisk handling, att slå en försvarslös. Sker detta även i boken?
Även den första filmen gillar jag skarpt, p.g.a. dess mysighet. Den tredje filmen får däremot ett plus p.g.a. dess genomgående mörka stämning.
Senare kanske jag skriver lite om vad jag tycker om karaktärerna.
Vänligen
Camilla
Jag har bara sett filmerna. Tycker mycket om dem, men tycker att utvecklingen är oroande: den första var bäst, sen den andra och den tredje sämst. Jag gillar ffa inledningarna av filmerna innan äventyren satt igång, med charmiga detaljer som siar-kvinnan, när de köper trollstav, plattform 14,5, etc. Barnskådisarna är också överraskande bra, speciellt Ron och Hermoine. Gillar också den förste Dumbledore och Snape. Överhuvudtaget charmiga och roliga filmer: de klart bästa fantasyfilmer jag sett (men konkurrenser är ju inte direkt mördande).
svar
Jag har läst alla böckerna och har alla filmer. Gillar film tre bäst. då den är minst barnslig. gillar som sagt miljöerna skriver egna historier om själva mjiljöerna. de får verkligen fart på fantasierna tycker ja.
Kod: Markera allt
Jag är väldigt förtjust i magin, i stämningen.. jo där är det något som hon har lykas att fångra up bra,
skäilt det med att mycket "magi" är rena känslor som i en annan tråd,
sedan så tycer jag att det roliga med bökerna är att man väkligen kan lära käna folket i dom.
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com
:)
Vet någon när nästa bok och film kommer ut?
Vet någon när nästa bok och film kommer ut?
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
- queeniodine
Jag älskar de böckerna! Jag har läst alla över tjugo gånger, och jag gillar att alla karaktärer är så mänskliga. Ingen är helt god, och alla har olika sidor. Detta gör att de känns med kompletta. Jag tycker att vissa saker i världen och i historien har lite mer att önska, men själva personerna är helt underbara.
LACHN FUN TSORES!
Återgå till "Kultur - konstarterna"