Recept och matkultur

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Recept och matkultur

Inläggav Anders » 19 jun 2020 09:51

rekoj skrev:Jag ska till Kungshamn-Morga vid Mälaren mellan Knivsta och Uppsala. Har inhandlat några baguetter och philadelphiaost, körsbär, singoallakex… ganska fantasilöst, men mat är inte heller något stort intresse för mig. Kanske blir det ett dopp i sjön också, men våtdräkten får stanna hemma, då jag är ganska säker på att mitt sällskap inte kommer ha nån våtdräkt med sig. Så får firandet bli på lördag midsommardagen istället. Imorgon kommer jag inte ha tid över till annat än jobb och lite småfixande.

Morga hage är vår stadiga amazonen och kaffet på rutig duk-ställe. Så mysigt att våra tjugoplussare hänger på ibland.
Kaffet är väl med?? Baguett och philadelphia låter mer te eller flädersaft(eller vin?). Helst skall det vara skogaholms och dubbla skivor greve förstås. Det passar med kaffe som kärlek med kyssar eller natrium med klorid. Singoalla funkar men bäst är då man har en burk blandat singoalla och ballerina. Vet inte varför jag blir havskajakssugen plötsligt...

Ska köra samma laxgrill idag. Familjen ville ha det. Skall ta den perfekt idag. 48 grader och sen vila upp till 51
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017


Återgå till "Kultur - konstarterna"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 20 och 0 gäster