Hej.
Vi skall läsa en bok i skolan och jag skulle behöva tips på någon bra bok. Var och en skall hålla en kort presentation om boken de valt och sedan skall vi i klassen diskutera ett ämne i boken som man fördjupat sej i.
Jag söker böcker som har något med konst att göra, eftersom jag är nybörjare på det området och skulle vilja veta mer om det. Det får gärna vara en bok som väcker förundran och tankar, kanske med en koppling till filosofi och psykologi. Den måste vara modernlitteratur(helst skriven efter 1980-t) och helst framställd i romanform.
Tackar på förhand för eventuella svar.
Boktips?
Moderator: Moderatorgruppen
Är bibeln en bok som har med konst att göra och som har kopplingar till filosofi eller psykologi?
Ja, kanske det. Här på forumet har ju diskuterats om gud är allt, och på samma sätt om konst är allt. Fast i så fall går det kanske bra med "Bamse åker till månen" också. Tyvärr har jag inte läst några böcker som handlat om konst, så jag kan inte ge några kloka tips, Advocate
Ja, kanske det. Här på forumet har ju diskuterats om gud är allt, och på samma sätt om konst är allt. Fast i så fall går det kanske bra med "Bamse åker till månen" också. Tyvärr har jag inte läst några böcker som handlat om konst, så jag kan inte ge några kloka tips, Advocate
-
Advocate
En bok som bibeln hade jag inte riktigt tänkt mej. Nej den tänker jag inte läsa. Inte nu i alla fall, kanske någon annan gång. Den är nog inte en bok som det riktigt är tänkt att vi skall läsa tror jag. Men tack för tipset, den lär ju vara intressant även om man inte är kristen.
hovnarr:
Synd.
Boken behöver kanske inte handla direkt om konst kom jag på, men ändå vara "konstig" på nått sätt. Det var bara det att jag ville lära mej mera om konst, men det kan jag ju egentligen göra någon annan gång förståss.
Om du vet någon bra roman med anknytning till filosofi och psykologi som väcker förundran och tankar så får du gärna nämna den
hovnarr:
Synd.