Kära kritikerkår!

Dela med dig av egen litteratur, musik och konst.

Moderator: Moderatorgruppen

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 19 apr 2008 14:23

Jävligt kul att du är så duktig Avant.
Tillsammans kanske vi kan komponera den mänskliga symfonin. Eller Sibelius violinstycke där det norrbottniska vedomet kommer till sin rätt.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 19 apr 2008 14:27

Det djävliga är att jag är en "teamplayer" när det gäller musik, tycker om att träda tillbaka och slappna av, jobbar egentligen bäst i en sån position. Men, och det är den eviga förbannelsen med att vara bra, man förväntas hela tiden bära fanan, i täten, i centrum. Jag är ingen cirkusapa, långt ifrån.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 21 apr 2008 01:55

Tyckte det lät fattigt, flummade till den till en norrländsk reggea, med överdrivet kukigt blues-solo. Det är ju alltid risken, med mig, att jag blir för dryg. Tycker egentligen inte om att vara så.

Användarvisningsbild
Dr. Avantgardet

Inläggav Dr. Avantgardet » 21 apr 2008 09:14

Hej hallå, hur har suchanother blivit moderator?!
meta(mor)for/s

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 apr 2008 09:17

Får du väl fråga Johan. Har inte själv bett den rollen.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 24 maj 2008 06:54

Precis så som en slipsten skall dras

Rätt skum grej, men den låter vettigt tycker jag.

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 24 maj 2008 07:49

Lyssnat några gånger, lite svårt att höra texten emellanåt, men jag gillar verkligen musiken. Mjuk, luftig, porlande som spelar på mina strängar.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 24 maj 2008 18:34

Dr. Avantgardet skrev:Hej hallå, hur har suchanother blivit moderator?!

Blev moderator för att jag besitter ovanliga kvalitéer, såsom medmänsklighet, icke-jävlighet etc.
Allvarligt, är väl inte idealisk moderator, är nämligen inte född med silversked i käften och har läst Marx.
Om någon tycker att jag har missköt mej så meddela Johan, Johan meddelar mej och tar bort moderatorsfunktionen och jag blir inte alls sne.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Välkommen i alliansen, de fyras gnägg...

Inläggav Algotezza » 26 maj 2008 12:24

suchanother skrev:
Dr. Avantgardet skrev:Hej hallå, hur har suchanother blivit moderator?!

Blev moderator för att jag besitter ovanliga kvalitéer, såsom medmänsklighet, icke-jävlighet etc.
Allvarligt, är väl inte idealisk moderator, är nämligen inte född med silversked i käften och har läst Marx.
Om någon tycker att jag har missköt mej så meddela Johan, Johan meddelar mej och tar bort moderatorsfunktionen och jag blir inte alls sne.

Jävla moderator! Tacka vet jag komministrarna! (Gammalt skämt - här upprepat.)

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 26 maj 2008 17:14

Ling skrev:Lyssnat några gånger, lite svårt att höra texten emellanåt, men jag gillar verkligen musiken. Mjuk, luftig, porlande som spelar på mina strängar.

Kass utrustning, orkar aldrig mixa musiken ordentligt, men det får duga - har ju inga höga pretentioner. Stråkarna är för djävla högt mixade på andra versen, men låt gå för det. Kul att du gillade den ändå. Den koncipierades fredag kväll, under en session i duschen. Klev ur, torkade av mig, la dit de där trummorna och den skitiga synthen, och sen på med verserna, slarvade dit ett litet stråkarr och rensade upp lite. Voila!

Det är mest en lek med former, och absolut inga produkter. Har inte för avsikt att skyla över arbetandet heller, utan skavanker ska vara där (anser jag). Tycker om att lära mig saker, vet inte i vilken riktning jag styr stegen härnäst, men jag har så smått börjat gira åt nåt festligare.

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 26 maj 2008 18:09

Avantgardet skrev:
Det är mest en lek med former, och absolut inga produkter. Har inte för avsikt att skyla över arbetandet heller, utan skavanker ska vara där (anser jag). Tycker om att lära mig saker, vet inte i vilken riktning jag styr stegen härnäst, men jag har så smått börjat gira åt nåt festligare.

Leken skapar något som blir något, som jag tycker om. Glädjen är varmare än sorgen, dock vill jag inte förringa den senare.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 30 okt 2008 11:23

De sista höstlöven har fallit, så ock ett par blad ur min ljuddagbok. Jag kallar dem för "Middagsbjudning" och "Hemresa". Har hemskt liten kontroll över mina kreativa impulser, det blir vad det blir. Det här var två dar (i förrgår och igår). Anser dock att ni faktiskt behöver höra dem, om inte annat för att de råkade bli förbannat originella, på flera sätt. Långt ifrån perfekta, men kan inte ha högre krav på den tid det handlar om.

Texterna är också talande. Båda introspektivt personliga och allmäntillgängliga.

Kanske nån fundering som väcks? Delge mig gärna...

(http://www.myspace.com/avantgardet)

Användarvisningsbild
Loke

Inläggav Loke » 30 okt 2008 14:02

Jo, jag diggar ju musiken, de kreativa vändningarna är stimulerande. För att jag skulle vara helt nöjd hade du dock behövt ta bort eller sampla över budskapet. Det har jag hört nog av redan. Ett förslag kunde vara att sjunga om en sköldpadda på grönbete eller något annat neutralt om du måste ha med sång. Men så representerar jag säkert inte något bredare smakläger. :)

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 30 okt 2008 14:21

Vilket budskap? Visste inte att jag hade nåt sånt där, trodde jag sysslade med krass realism. Kan det bli mer neutralt än att tala helt sanningsenligt om saker och ting?  :D

Det här med "smak" intresserar inte mig, eller rättare så avhandlar jag ju ämnet i en av texterna. Som all musik för mig så handlar det mer om att umgås med mig än att lyssna på "en låt" eller nåt i den stilen. Har inte en susning om vad "bra" musik skulle vara för nåt.  :wink:

Användarvisningsbild
Loke

Inläggav Loke » 30 okt 2008 14:49

Budskap och budskap, menar bara att det inte var några direkta överraskningar. Det är ju du så som du är på FF också. Mest gillar jag nog egentligen den plirande blicken på kortet.

Återgå till "Galleri"