Implicit MANI (Storstädning!)

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 26 feb 2008 09:49

Åkes granne skrev:
Algotezza skrev:
Åkes granne skrev:Ska vi försöka förutsäga morgondagen, för att se vad som händer?

Självuppfyllande profetia?

undrar Algotezza

Vad trodde du att det annars handlade om? Det handlar väl snarare om att medvetandegöra defineringstvånget..

Föresten, vad upplever du för egen-värde utav dina "undrar Algotezza" ? Jag tycker det är intressant. Eller är detta kränkande?

Jag är som Gud, okränkbar i mitt innersta väsen, i min "inre vilopunkt", dock kränkbar socialt, fysiskt och psykiskt  men det rör bara min psyko-fysio-sociala ytpersonlighet, en spelpjäs i ett psyko-socialt spel, på nätet och IRL.

Uttrycket "undrar Algotezza" har inget egenvärde, bara instrumentellt värde. I detta fall för att markera en något retoriskt präglad fråga, men inte helt retorisk.

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 27 feb 2008 16:46

Domherrens - ja ni hörde rätt DOMHERRENS - bröst är rött. Solen är gul och går i moln ibland, det är då man ska stanna. Löven är gröna. Löven, ja lejon. Kulorna runda, men vårt klot har poler. Jag letar alltså efter Leopold.

Förstår du vad jag menar Åkes granne?

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 27 feb 2008 17:46

:P Så bra Skogis

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 27 feb 2008 18:07

Skogsälvan skrev:Domherrens - ja ni hörde rätt DOMHERRENS - bröst är rött. Solen är gul och går i moln ibland, det är då man ska stanna. Löven är gröna. Löven, ja lejon. Kulorna runda, men vårt klot har poler. Jag letar alltså efter Leopold.

Förstår du vad jag menar Åkes granne?

Ja. Men det är inte så där jag håller på, öht. Jag lekte med tecken/signs en vecka en gång, men man riskerar bara att bli manisk.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Dr. Avantgardet

Inläggav Dr. Avantgardet » 27 feb 2008 20:38

Menar ni att det är FEL att tänka så?
*kuku*
meta(mor)for/s

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 27 feb 2008 20:53

Dr. Avantgardet skrev:Menar ni att det är FEL att tänka så?
*kuku*

Så till vida man vill tala om en gemensam värld så är det ett måste att kunna uppställa något slags kriterium för kunskap, om inte - alltså om syftet är att endast lära känna sitt eget medvetandes utmarker (psykosen) - så är det helt okej med godtyckliga kopplingar, men förutsatt det senare så omintetgör man alla möjligheter till kommunikation och alla sina anspråk på "yttervärlden" och kan således inte göra annat än sitta still och hålla käft om man inte vill hyckla, eller försåvitt man inte talar om sig själv (och tänker sig världen som synonym med det egna egot uteslutande - alltså en extrem solipsism). Så ja, jag skulle säga att det är helt fel att tänka så, om man nu inte kan ge några kriterier för kunskap som kan förhandlas om och enas om.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Dr. Avantgardet

Inläggav Dr. Avantgardet » 27 feb 2008 21:06

Det kanske är något sådant här svar du söker:
http://www.philosophy.su.se/texter/relativism.htm

Visst kan man bygga med klossar om man vill. Tetris. Men det finns så många andra lekar också.
meta(mor)for/s

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 27 feb 2008 21:24

Vill du försvara någon typ av extrem relativism så vet jag inte hur du skall bära dig åt. Du kan ju börja med att kasta om bokstäverna lite huller om buller. Varför gör du inte detta (givet "alltings lika värde")? Det är inte svårt att lista ut - eftersom du inte själv tror på det, alternativt att du är oärlig.

Användarvisningsbild
Dr. Avantgardet

Inläggav Dr. Avantgardet » 28 feb 2008 10:39

Hur understår du dig att anta att jag skulle ägna mig åt något så futtigt som att försvara en simpel ism (länken var endast vad DU sökte) , möjligen anarkismen, när andan faller på.
Jag vet inte vad det är du tror att jag inte tror på alternativt ljuger. Men det är hälsosamt och utvecklande att med jämna mellanrum betvivla sin tro och bejaka den illusoriska lögnen.
Att du lägger fram bokstavkastning som någon metod för att utröna framtiden, jag menar, det smakar banan.
Skärpning, eller en garde!
Att tänja på medvetandets gränser är den ultimata resan. Dock grovt underreklamerad av räddhågade fd psykpatienter som söker rättfärdiga sin vita vistelse med lockrop om dess förträfflighet. Kanske viss provision utgår tom. Horar för läkemedelsbolagen eller vem som helst med befogenhet att skriva ut recept. "Blow my brains out, plzzzz. Mina tankar svider. Hjälp mig, jag är förvirrad!"

Jag förringar inte din upplevelse för det, eller någon annan heller för den delen, men det ena utesluter inte det andra. Eller det tredje.

Men ok, en liten lek då.

Alltings lika värde.

Är de alla lik Sting V?

Avlägsnat er tid, kill!

NLL: -Tig ädla svikare.

Inte så noga då.

Snart kommer den där häxan och fräser igen och gör sitt bästa för att simulera indignation.
meta(mor)for/s

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 28 feb 2008 12:14

Jag glömde att det viktiga för dig är hur du framstår, inte hur du upplever något. Jag glömde med andra ord att du bara sökte vara lite "heroin chic" och lite så där trendigt "crazy". Jag trodde du var psykotisk på allvar, vilken tur om jag slipper oroa mig.

Men det här med att du springer omkring här och låtsas vara jag. Du är för fan 38 år!

magicadehex

Inläggav magicadehex » 28 feb 2008 12:46

Dr. Avantgardet skrev:Snart kommer den där häxan och fräser igen och gör sitt bästa för att simulera indignation.

Hörrödu, Anger-Lina!
Du måtte gilla den där häxan, eftersom det är den du söker efter-apa i dina kommentarer på din egen blogg.
Din anamnes torde vara späckad med diverse fräcka diagnoser, som du själv hittat på. Men vet du vad? Det är inte så häftigt att spela galen.. jag har sett det förr och faktum är att det är riktigt tragi-komiskt att du inte vuxit ur den där rollen. Det brukar man vanligtvis göra någonstans i tonåren. Du kan ju för skojs skull ta upp det där med din psyko-terapeut, bara för att få det bekräftat.

F.ö. är du en riktigt pricksäker sierska. Kanske du kan knäcka extra som spå-kärring, eller ansöka om en plats i det nystartade medium-förbundet.. jag menar så att ditt liv får något slags meningsfull sysselsättning- annat än att leka psyk-sjuk på internet.

Vänligen kram från// Nina.

Användarvisningsbild
Dr. Avantgardet

Inläggav Dr. Avantgardet » 29 feb 2008 06:49

Ni anar inte hur ointressanta ni är just nu, men jag återkommer när jag har tid. Men ni är jättesöta båda två. Puss och kram.
:lol:

:smt049  :smt049

*tiger*
meta(mor)for/s

Återgå till "Lekstugan"