Maffiaspel # 3
Moderator: Moderatorgruppen
-
Clandestino
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Halva priset???!! Då gäller det ju att passa på! Tre kilo Söderns Höjder, tack! I dagsläget gäller det att bunkra upp inför den eventuellt kommande katastrofen att maffian tar kontroll över vår by. De skulle säkert förvägra oss vårt thedrickande kulturarv och fnysa "Drick rödvin eller törsta ihjäl!" Jag mediterade lite igår och fick lite obalans i halschakrat när jag tänkte på such. Har ännu inte dragit någon slutsats av det, men jag vet allt att den där typen kan vara lömsk och listig.
-
Clandestino
Det var precis så jag tänkte. Vi går mot hårdare tider och vi måste vara förberedda på det värsta, därför förespråkar jag "Te åt folket!"
Ja, jag vet inte vad man ska tro om such. Kanske brast grenen då han satt i ngt träd och spanade på nästa mordoffer?
Måste också betona att han är oerhört ohövlig. Här frågar två snygga tjejer om de får komma över på besök och så tiger han bara. Nästan så att jag hoppas att hela han är ingipsad.
Ja, jag vet inte vad man ska tro om such. Kanske brast grenen då han satt i ngt träd och spanade på nästa mordoffer?
Måste också betona att han är oerhört ohövlig. Här frågar två snygga tjejer om de får komma över på besök och så tiger han bara. Nästan så att jag hoppas att hela han är ingipsad.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Ja, sådan där oförskämdhet är ju helt enkelt oförenligt med att vara en genuint hederlig bybo. Det ligger inte i våra gener liksom, eller hur? Tycker tystnad är rätt oförskämt också. Och vart sprang lille FIG iväg och gömde sig? Insåg han sitt misstag o förstod att han måste vara försiktigare för att inte avslöja sig?
-
Clandestino
Ja, det gör det då sannerligen inte. Jag tycker då att det är solklart vilka som är hederliga bybor, jag och du Älvan mal ju på som man gjort här i alla tider. Men vi kanske borde ligga lågt, drar vi för mkt uppmärksamhet till oss kommer maffian säkert att vilja knäppa oss. Men kan du tänka dig detta samhälle utan oss eller (kvar bidde endast ett gäng stumbollar och samhället skulle gå förlorat)?!
Den där Auk har upptagit mina tankar. Han verkar ju underhålla sig med droger på ngn kulle om dagarna och alla vet vi ju att kokain ger maffian styrka.
Den där Auk har upptagit mina tankar. Han verkar ju underhålla sig med droger på ngn kulle om dagarna och alla vet vi ju att kokain ger maffian styrka.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Clandestino skrev:Ja, det gör det då sannerligen inte. Jag tycker då att det är solklart vilka som är hederliga bybor, jag och du Älvan mal ju på som man gjort här i alla tider. Men vi kanske borde ligga lågt, drar vi för mkt uppmärksamhet till oss kommer maffian säkert att vilja knäppa oss. Men kan du tänka dig detta samhälle utan oss eller (kvar bidde endast ett gäng stumbollar och samhället skulle gå förlorat)?!
Men nu får ni väl ta o ge er. Ni lämnar en lapp på torget om att man är välkommen över, inte springer jag där och läser lapparna hela tiden.
Jag kommer gladeligen över då spliff med fördel njutes till the, eller te.
Men vad jag frågar mig är varför inget gensvar har givits på mitt förslag om princip inför röstningen. Intresserar det er inte, ni som gör ett bästa för att med svassande visa upp er för allas åsyn. Är det månne för att ingen skall se ringarna som börjar infinna sig runt ögonen på grund av utebliven sömn?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Skogsälvan skrev:Det verkar som det är ett par pojkar som är rädda för min och C´s skarpsynhet minsann. Auk, FIG, Hannes, Minded, Jörgen, such. Ole dole doff... Japp, Auk blev det! Sluta flumma Auk om du bryr dig om byn.
Hehe, med min instinkt så ser jag ju att det inte i alla fall är skarpsynthet. Hade du besuttit något sådant så hade du inte funderat kring min rädsla.
Dessutom du vet ju att jag helst avvaktar lite innan jag på allvar ger mig in i sökandet.
Och apropå det, skall vi inte alla till att bekänna, vem vi vill rösta ut och varför? Annars blir det inget underlag för analyser dagarna som komma skall. Och minst två dagar kommer de ta att hänga de tu.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
- Skogsälvan, Du även jag har ett jobb, och då mena jag ett dag jobb.
Det med te, utmärks ide, jag kanske borde köpa lite, man vet ju aldig nästa gång, det blir rea på te, om det nu i huvet tag kommer att gå och få tag i.
Men nu så måste jag jobba lite mer.. ( Ska har prov nästa vecka )
Och Ling vem har rösta på Clandestino, Skogsälvan?
Och vad gilla du och drika.
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com
-
Clandestino
Kära Auk, du har en stående inbjudan hem till mig, kom precis när du vill. Vilket te dricker du helst? Då kan vi också diskutera ditt röstningsförslag närmare.
Tycker dock att det är konstigt att du inte sett min tidigare inbjudan, alla i byn måste ju gå förbi torget (om man inte väljer att smyga vid kyrkogården)...
Förresten, jag och Älvan har redan röstat, vad väntar du på egentligen, måste du höra med kompanjon mafioso innan eller?
Tycker dock att det är konstigt att du inte sett min tidigare inbjudan, alla i byn måste ju gå förbi torget (om man inte väljer att smyga vid kyrkogården)...
Förresten, jag och Älvan har redan röstat, vad väntar du på egentligen, måste du höra med kompanjon mafioso innan eller?
- Jag rösta på Clandestino, tills han har lyckas bevisa något annat.
Jag har minna motiv till att tro att det är du, och efter en del undersökande så gick det inte ta reda på vem som faktisk var i affären den dagen.
RÖST: Clandestino
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
Jag undrar varför FIG har blivit utsatt, vad väckte misstanken?
Jag gör som jag förordar.
Röst: Suchanother
Röstar på en som inte talar.
Figen har motiv redan nu. Skall vi förstå detta fintande som att det är FIG och Clandestino som kokar soppa?
Jag gör som jag förordar.
Röst: Suchanother
Röstar på en som inte talar.
Figen har motiv redan nu. Skall vi förstå detta fintande som att det är FIG och Clandestino som kokar soppa?