Mordet på Olof Palme

Vårens tema; om kriminalitet, fångvård, brott och straff.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Mordet på Olof Palme

Inläggav Anders » 13 maj 2021 08:57

iris skrev:
Goze skrev:Jag tror det finns någon därute som vet precis vem som mördade Palme.


Jag tror att det är så.
Dessutom råder det en slags rättvisa i detta fall och i många likande.

Vilkens slags rättvisa råder?
(Sidbyte-kommenterade Petterson på förra sidan)
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

iris
Inlägg: 1354
Blev medlem: 09 feb 2021 19:42

Re: Mordet på Olof Palme

Inläggav iris » 13 maj 2021 09:32

Anders skrev:(Sidbyte-kommenterade Petterson på förra sidan)


Den mänskliga rättvisan.

Goze
Inlägg: 62
Blev medlem: 29 feb 2020 22:18

Re: Mordet på Olof Palme

Inläggav Goze » 13 maj 2021 13:26

Nåväl, allmänheten kommer aldrig få något definitivt svar på vem som verkligen mördade Palme. Vi kan egentligen bara spekulera. Det är mycket möjligt att vi redan nämnt den verkliga mördaren i våra spekulationer eller att denne tagits upp av experter eller den officiella utredningen. Jag anser Pettersson som osannolik mördare. Lisbet fick ju även olämplig information som påverkade hennes utpekande av honom som gärningsman, som hon inte borde ha fått. Det var ju hon som pekade ut honom.

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Mordet på Olof Palme

Inläggav hakkapeliitta » 13 maj 2021 19:48

Svaret är rätt enkelt. Palme sent på dagen avstod från livvakter. Vem hade tillgång till dessa uppgifter? Denna vetskap var inte allmänt känd.
Inte svårare än så. Som Leif G W ofta säger, följ det enkla spåret. Kriminella är inte speciellt smarta i huvudet, speciellt inte högerextrema som i detta fallet.

iris
Inlägg: 1354
Blev medlem: 09 feb 2021 19:42

Re: Mordet på Olof Palme

Inläggav iris » 13 maj 2021 21:10

hakkapeliitta skrev:Svaret är rätt enkelt. Palme sent på dagen avstod från livvakter. Vem hade tillgång till dessa uppgifter? Denna vetskap var inte allmänt känd.
Inte svårare än så. Som Leif G W ofta säger, följ det enkla spåret. Kriminella är inte speciellt smarta i huvudet, speciellt inte högerextrema som i detta fallet.


mmmm dina tankar får mig att tänka på Hamas attack på Israel häromdagen - israelernas luftskydd gick ner precis då - under en timme.
Det finns ingen slump - hoppas de hittar förrädaren eller hackaren... who ever.

Goze
Inlägg: 62
Blev medlem: 29 feb 2020 22:18

Re: Mordet på Olof Palme

Inläggav Goze » 13 maj 2021 22:57

hakkapeliitta skrev:Svaret är rätt enkelt. Palme sent på dagen avstod från livvakter. Vem hade tillgång till dessa uppgifter? Denna vetskap var inte allmänt känd.
Inte svårare än så. Som Leif G W ofta säger, följ det enkla spåret. Kriminella är inte speciellt smarta i huvudet, speciellt inte högerextrema som i detta fallet.

Klart att man satsar på att skjuta när denne inte är beskyddad. Annars hade gärningsmannen suttit inne idag.


Återgå till "Tema: Kriminalitet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster