Vad behövs?

Moderator: Moderatorgruppen

maaattias

Vad behövs?

Inläggav maaattias » 09 sep 2008 12:43

Kan berätta lite om min situation.

Jag är 22 år.. Jag har haft ett ganska komplicerat liv på sett och vis.

Jag har många gånger under uppväxten kännt mig illa behandlad av många olika människor i flera olika sammanhang osvosv...

Jag har försökt att gå vidare i livet och lyckats rätt bra upplever jag... Jag upplever dock ännu att jag då och då har problem med mitt förflutna i form av undanträngd ilska och andra känslor. Även saker som händer idag osv upplever jag att jag kan reagera onödigt starkt på säkert mkt beroende på saker jag varit med om tidigare osv.

Jag skulle vilja gå i terapi och jobba med saker i mitt förflutna.. Samt idag  
kunna utveckla min förmåga att ta kontroll på mina mentala processer osv osv och reagare på ett proportioneligt och intelligent sätt i förhållande till incidenten....
Jag skulle även vilja jobba med att bli av med vissa mentala blockeringar för att kunna frigöra min potential i olika sammanhang. Ibland upplever jag att jag begränsas ibland på grund av dåliga erfarenheter av aktiviteten sen tidigare.

Jag har aldrig tidigare gått i terapi eller likande... Jag vet inte vad det är jag behöver osv. Vad tror ni utifrån det jag skriver att jag behöver?
Vars bör jag vända mig?

MVH / Mattias

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 09 sep 2008 15:14

Du behöver nog prata med någon live, öga mot öga. Hur kan du få tips och råd eller möta ironier och sarkasmer. Det beror på folks humör...

Det finns psykologer, präster, soc-tanter... i samhället...

Själv gick jag i gruppterapi på 70-talet, gick hos hos två olika famlijeterapeuter med min fru på 80-talet i olika omgångar...

Man behöver ett bollplank... Det finns på sin håll möjlighet till  samtalsterapi som filosofer sköter.

Kolla gula sidorna där du bor!

Med vänlig hälsning

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
german.timofejev
Kontakt:

Inläggav german.timofejev » 28 sep 2008 13:14

Håler med Algotezza. Prata med någon!!!!!!!!!!
mvh
German Timofejev
e-mail:  germa.timofejev@gmail.com
www.rustravel.se

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 28 sep 2008 13:48

german.timofejev skrev:Håler med Algotezza. Prata med någon!!!!!!!!!!

Det känns så sjukt när man säger såhär eftersom samtalet finns här (känns bara flummigare med någon som är "utbildad" för att göra det) -detta forum syftar dessutom på filosofi, så vi kanske inte förstod maaattias behov, vilket han själv inte verkar göra när han sökte "kontakt".
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Återgå till "Psykologi"