Förbättra sin sociala förmåga med tjejer i synnerhet.

Moderator: Moderatorgruppen

Väderkvarn

Inläggav Väderkvarn » 23 nov 2010 19:07

Hej igen maaattias! Hoppas att du läser det här. Ibland duger det med att ställa sig lite närmare, lite från sidan brukar bli bra. Testa det. Karismatisk låter lite som att man bara får mer krav på sig själv.

Mr.M

Inläggav Mr.M » 23 nov 2010 19:41

Jag kan berätta om mig.

Jag har haft stark social fobi, inget roligt alls, att prata med andra funkade inte något nämnvärt.
På den tiden träffade jag faktiskt  mer tjejer än idag, och även mina barns mor.
När man väl lär känna en person i taget så är det lättare att prata med henne. Men att ta steget dit kan vara jobbigt och jag tror så här, om du är intresserad av en person så märker hon det, och har hon känslor för dig så tar hon egna initiativ, hon vet att man är blyg och inte riktigt vågar. Det viktiga är att man själv trotsar sina egna rädslor och försöker visa sig trotts att man 'vet' att det kommer sluta med att man 'gör bort sig'. Men att trotsa rädslan är ett måste och det kan räcka med ett litet leende eller bara att man tittar på henne, eller bara pratar om sitt arbete eller ett litet hej.
när man spräckt den första muren så brukar det bli lite lättare att säga tjänare nästa gång.

jag har ett lite motto i livet som funkar, det blir som det blir. (vilket inte innebär att jag inte ska försöka)
Ta vara på det du har, det är mer värt än vad du tror.

och alla som skrivit, var dig själv, jag kan bara instämma.

Men för att vara lite 'ärlig', om man bara är ute efter ett snabbt ragg, så får man vara mer offensiv,
och snacka en massa 'skit'.. inget jag har praktiserat men min halvbror hade alltid ett 'ligg' efter varje krogbesök.
hans teknik inkluderade att få ett par örfilar ibland...

transversal

Inläggav transversal » 24 nov 2010 21:45

Jag gillar inte killar som pratar för mycket. Det ger ett opålitligt intryck. ;-)

Fast det är inte kul med killar som inte har någonting att säga heller.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 24 nov 2010 22:05

Nu sa ju inte trådskrivaren avd syftet var, men låt säga att det handlar om att träffa tjejer.

Fördelen för oss killar är att det ligger i de samhälleliga normerna att vi ska ta för oss. Dvs det är skit samma om du stöter på tjejer, flörtar på krogen ger förlag (hur mycket och när kommer med träning). Det är så parningsspelt (tänk att detta ord fanns i rättningskontrollen...säger inte lite det)  går till mellan hona och hane inom det mänskliga släktet ( i dagsläget). Så kör på. Bry dig inte om att göra bort dig eller att det går åt skogen för det kommer alltid en ny helg.  :)

Sen om det är en tjej som ovan som inte gillar babbliga killar så babblar vi inte så mycket isf. Bara att anpassa sig. Kör på. Inget att förlora. Allt att vinna.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 25 nov 2010 00:40

transversal skrev:Jag gillar inte killar som pratar för mycket. Det ger ett opålitligt intryck. ;-)

Man skall kackla så där lite lagom först, innan man kollar om man kan vara själsfränder... Nej skämt åsido, med en riktig själsfrände brukar även de här tidiga faserna flyta smidigt. Även om det går upp och ned, men det gör det ju förvisso under hela vänskapen. Har man inget att säga varandra är man inte nåt att ha för varandra om inte...
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Rorschach

Inläggav Rorschach » 25 nov 2010 10:51

transversal skrev:Jag gillar inte killar som pratar för mycket. Det ger ett opålitligt intryck. ;-)

Killar ska, precis som tjejer, prata lagom mycket!

Användarvisningsbild
nytt namn

Inläggav nytt namn » 25 nov 2010 12:05

Min bror pratar om sånt här hela tiden...

Börja här, och gräv sedan ner dig i böcker och dvd:er...
http://en.wikipedia.org/wiki/Pickup_artist
http://en.wikipedia.org/wiki/Seduction_Community

Ett svenskt företag...
http://www.c-r.se/

...

Här är dock en bok jag kan rekommendera:
http://www.deida.info/books/way-superior-man

transversal

Inläggav transversal » 27 nov 2010 13:05

Skogsälvan skrev:När det gäller relationer mellan män och kvinnor på ett intimare plan så är det nog ganska utbrett fortfarande att män tar första steget (ja, om man nu inte räknar med de ordlösa signalerna kvinnan sänder ut som inbjuder till det, vilket jag antar att man måste vara ganska lyhörd för att uppfatta medvetet). Jag vill ju att du finner kärleken, lösdrivaren!

Ååååh. Du är så gullig av dig. Jag får krupp. :-S Jag kan inte bejaka de där superkvinnliga dragen i mig. Har alltid haft en konstig relation till min kvinnliga sida.

Grejen är att såna där saker som man använder för att flirta är ju bara att lära sig. Ska man komma någon vart måste man öva.

För tjejer är det ju typ att slänga med håret, vicka på röven och se storögt på sitt utvalda "objekt". För killar är det ju, som min kille säger, att man ska inte vara för "trevlig", det måste "stå kuk i pannan" på en, man kan inte hålla på och prata och bli kompis. Det räcker typ med att man har några grejor man kan prata om.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 27 nov 2010 14:50

Krupp  :lol: ? Ja, det får jag på mig själv också ibland. Fast så där superduper kvinnlig tror jag inte att jag är. Har träffat transor som är sju resor mer kvinnliga än mig. Jag tycker faktiskt att de där killarna som det står kuk i pannan på är mest lustiga. Det är ju olika smaker som florerar.

Andreas
Moderator

Re: Förbättra sin sociala förmåga med tjejer i synnerhet.

Inläggav Andreas » 27 nov 2010 17:55

maaattias skrev:Hej! Jag skulle vilja bli en karismatisk skicklig kommunikatör i allmänhet och med tjejer i synnerhet.
Denna ambition begränsas dock av en kombination av att jag inte vet vad jag ska säga i kombination med mentala spärrar inför utförandet.

Hur skall jag gå tillväga för att åtgärda detta och förverkliga mina mål?

MVH

Du kan inte snacka dig till fortplantning på det intellektuella planet. Det handlar om magkänsla, inget annat. Så bygg din helhetssituation all inclusive.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo

transversal

Inläggav transversal » 27 nov 2010 19:30

Skogsälvan skrev:Krupp  :lol: ? Ja, det får jag på mig själv också ibland. Fast så där superduper kvinnlig tror jag inte att jag är. Har träffat transor som är sju resor mer kvinnliga än mig. Jag tycker faktiskt att de där killarna som det står kuk i pannan på är mest lustiga. Det är ju olika smaker som florerar.

Ja, det måste ju finnas något mer än en kuk i pannan på dem. :-)

Mr.M

Inläggav Mr.M » 27 nov 2010 22:12

transversal skrev:
Skogsälvan skrev:Krupp  :lol: ? Ja, det får jag på mig själv också ibland. Fast så där superduper kvinnlig tror jag inte att jag är. Har träffat transor som är sju resor mer kvinnliga än mig. Jag tycker faktiskt att de där killarna som det står kuk i pannan på är mest lustiga. Det är ju olika smaker som florerar.

Kvinnor som det står fitta på i pannan är det inte många som talar om....

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 28 nov 2010 02:10

trådskaparen startar ju samma tråd en gång i halvåret, men fortsätter sen aldrig kommentera svar han får. skoj. get in the game säger jag. prova prata kommunicera interagera, istället för att starta ny tråd igen med samma fråga om hur du ska bete dig.

transversal

Inläggav transversal » 28 nov 2010 13:30

Mr.M skrev:
transversal skrev:

Kvinnor som det står fitta på i pannan är det inte många som talar om....

Nej, det pratas inte mycket om.

Det är inte direkt något som associeras till något positivt. Tjejer ska fortfarande innerst inne vara kyska.

Jag har en kompis som menar att han rätt ofta blir utnyttjad av tjejer. Han ser bra ut: lång, mörkhyad krallig - tänk en lite mörkare Will Smith. Svenska tjejer gillar att ligga med honom men dumpar honom sen.

Svenska tjejer på utlandsresa är en annan kategori som det står fitta i pannan på ...

maaattias

Inläggav maaattias » 29 nov 2010 20:54

Tack för alla svar! ursäkta min dåliga aktivitet efter trådskapandet.

Jag kommer nu att starta med att under en tid kontinuerligt försätta mig i situationer som kräver social interaktion. Till exempel fråga 5 personer per dag om vägen eller liknande och sedan succesivt höja svårighetsgraden...
Detta blir lite KBT-aktigt och tror jag kommer hjälpa till att upphäva vissa mental spärrar eller minska anspäningsnivån....

Återgå till "Psykologi"