Förbättra sin sociala förmåga med tjejer i synnerhet.

Moderator: Moderatorgruppen

Väderkvarn

Inläggav Väderkvarn » 29 nov 2010 22:21

Shit, vad glad jag blev! Succesivt var ordet för dagen. Låter tillochmed bättre än sublim i mina öron.

maaattias

Inläggav maaattias » 30 nov 2010 02:14

Väderkvarn skrev:Shit, vad glad jag blev! Succesivt var ordet för dagen. Låter tillochmed bättre än sublim i mina öron.

Gradvis tror jag är bra. Man börjar lätt sen försöker man sig på svårare saker. eller vad menade du?

Väderkvarn

Inläggav Väderkvarn » 30 nov 2010 07:01

Ja, det var så jag menade.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 30 nov 2010 12:12

Bild

Kolla den här!

Finns här:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0061240168

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

transversal

Inläggav transversal » 30 nov 2010 21:06

Usch. Äcklig bok.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 30 nov 2010 23:06

Bli rik så löser det sig.

Eller så taggar du ned några steg från det och utbildar dig till något gångbart yrke på universitet. Då blir du en lämplig partner bland tjejerna.

Kör du någon flumutbildning. Bli då extra flummig och hopplös, så löser det sig.

Antingen väcker du moderskänslor eller så påminner du om tjejens farsa. Se du kan inte misslyckas.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 30 nov 2010 23:17

Kallekula skrev:Bli rik så löser det sig.

Eller så taggar du ned några steg från det och utbildar dig till något gångbart yrke på universitet. Då blir du en lämplig partner bland tjejerna.

Kör du någon flumutbildning. Bli då extra flummig och hopplös, så löser det sig.

Antingen väcker du moderskänslor eller så påminner du om tjejens farsa. Se du kan inte misslyckas.

Jag ser att du skriver utifrån din egen erfarenhet, men var är kraven på motparten?

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 30 nov 2010 23:27

Oja såklart jag har. Snygg, sexig, empatisk,vänlig, trevlig, rolig, snäll, glad, öppen, tänkande, friständig, social, tillgiven,lagom ålder,ekonomisk oberoende, med eller utan barn, ska gilla klä sig i rött, gilla blues, hiva öl ibland på helgerna, kvinnlig. Det var några grundegenskaper sen har jag en bunte till.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 30 nov 2010 23:35

Nej kalle, det jag tänkte på var ju kärleken, eller du kanske menar att den kommer om alla kraven du ställt är uppfyllda? Krångligt det där, vilket kommer först, kraven eller känslan?

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 30 nov 2010 23:38

Jajamensan då kommer kärleken, när det är något i hästväg, som ett gott vin. Som detta:

http://www.youtube.com/watch?v=zKtZrv7rlfA

..du vet det finns ett särskilt sorts ädelt vin som man bör njuta försiktigt, för om man dricker det utan sans förlorar det sin forna glans...

http://www.youtube.com/watch?v=D1Ek22aY ... re=related
Fridens Liljor

Lufier

Inläggav Lufier » 05 dec 2010 15:21

.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 05 dec 2010 16:36

Lufier skrev:Hej Mattias. Jag antar att du tycker det är ett problem att du stammar. Utsätt dig för situationer du tycker är jobbiga gradvis.
När det gäller huvudfrågan, handlar det mycket om att se henne. Glöm dig själv! Se henne!

Man skall lära sig lyssna.

Då öppnar sig andra.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 05 dec 2010 16:41

Mest praktiskt är att prata när det är tyst och lyssna när det pratas, ja det lät väl lite PK men så funkar jag.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 06 dec 2010 17:00

Praktiskt ja visst. Men vem fan vill vara praktisk i mötet med andra? Man vill ju att mötet skall konstituera situationen som något värt i sig. Så att alltså mötet konstituerar subjektet i bedömning. Med andra ord; att båda parter gynnas av situationen framför att man får sitt ut av situationen på sin sida, och sedan enbart har en förhoppning om att den andre når det samma på sitt hörn.

Nej, det är en förbannad plikt att lyfta varje samtal, varje dialog, till en meningsfull verksamhet i sig självt. Och i dagens samhälle glöms detta ofta bort. Vi möter varandra som objekt, som om vi vore vackra tavlor att titta på, eller sköna aktiviteter att nyttja. Som man säger populärt idag; att någon får ligga.

Ligga med vem blir ju frågan? Det är uteslutet ur uttrycket, som om det vore en förberedelse för roboten. Den som man kan vara ensidig med, vara i samlag med utan att dela något.

Så inte fan handlar det om att lyssa, lyssna är överskattat. Det som det handlar om är att närvara i dialogen. Om det sen är att lyssna eller att tala är irrelevant. Talet och lyssnandet är två sidor på samma mynt. Men det meningsfulla i samtalet ligger inte i att någon hör, utan i att någon hör och reflekterar. Att någon engagerar sig. Där sker mötet.

Örat är inte nog för att delta i en dialog, det registrerar bara, passivt, oengagerat. Tills det blir gällt, obehagligt, och det då skyr det hörda. Men som vi vet så är ett erkänt oljud, ett omtyckt oljud, högre i toleransen örat håller för det. Så måste vi precis som inför en högljudd konsert vara engagerade i musiken för att inte den blotta nivån på volymen skall inkräkta på vår värld och den hörsel som ger världen. I ett engagerat samtal, där man följer dialogen som det vore ett subjekt, kan man distansera sig och hörsamma "musiken" i samtalet och vilken mening även de obehagliga tonerna håller.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

J R Auk

Inläggav J R Auk » 06 dec 2010 17:02

Sen vet jag att många tycker att det andra könet inte är mer än kuriosa och något man inte har skäl att närma sig då det inte bara är en gradskillnad utan en artskillnad och kommunikation därför meningslös.

Eller med andra ord. Att det andra könet inte kan ta plats annat än som objekt inför oss.

Det spottar jag på i alla fall! Sådan fattig reduktion av sig själv man gör då.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Återgå till "Psykologi"