Denna "robban" är det möjligen Robert Dilts ni talar om? Jag hoppas tråden inte
är död det har varit intressant att del av många olika synvinklar av ämnet (även om fokus ibland har flyttats från ämnet)
"En kniv är en kniv" Jag tror mig ha hört, eller läst, det uttrycket förut.
Det är väll lika bra jag säger som det är
jag har ingen som helst erfarenhet av
NLP, varken praktisk eller
teoretiskt men jag blev nyfiken när jag
först fick höra talas om det på en
"projektledning och managementkurs".
NLP
Moderator: Moderatorgruppen
Rachmaninov, svar nej, inte Dilts.
Sedan skulle jag vilja tillägga, om det inte redan framkommit, att jag tar avstånd från mitt inlägg nr 2 i den här tråden. Om någon har tagit illa upp ber jag om ursäkt.
Det är trevligt att det ändå ledde till en intressant diskussion, mest tack vare kompetent moderering och stort tålamod från övriga inblandade.

Sedan skulle jag vilja tillägga, om det inte redan framkommit, att jag tar avstånd från mitt inlägg nr 2 i den här tråden. Om någon har tagit illa upp ber jag om ursäkt.
Det är trevligt att det ändå ledde till en intressant diskussion, mest tack vare kompetent moderering och stort tålamod från övriga inblandade.

-
ShivaDestructor
Rachmaninov skrev:Denna "robban" är det möjligen Robert Dilts ni talar om?
Robert Johansson, svensk.
Rachmaninov skrev:Jag hoppas tråden inte
är död det har varit intressant att del av många olika synvinklar av ämnet (även om fokus ibland har flyttats från ämnet)
Fokus flyttades aldrig från ämnet
Rachmaninov skrev:"En kniv är en kniv" Jag tror mig ha hört, eller läst, det uttrycket förut.
Jag har garanterat skrivit det här på forumet förut, men det torde vara en vanlig metafor för verktyg - man kan ju använda dem på olika sätt och det är inte verktygets "fel" om någon missbrukar verktyget. Nej, börja inte blanda in regelrätta vapen (pistoler m.m.) i detta resonemang
MVH SHiva