pedofiler
Moderator: Moderatorgruppen
- Avantgardet
Känner att jag får ta tag i det här...
Har ett tag drivit en kampanj för demokratiskt våld - d.v.s. rätten för vem som helst att dra på en annan en käftsmäll när lusten faller på -, för att reducera möjligheten till hegemonier på våldsområdet. Nu har turen kommit till pedofilin.
Pedofilin är ett smalt problem för en hjärna som min. Jag uppmanar därmed alla på sajten ta ställning för offren och göra det enda solidariska - d.v.s. själva bli pedofiler. Om alla är pedofiler så har vi att göra med ett själveliminerande problem - vilket är en lösning sett ur ett annat perspektiv - på så sätt förhindrar vi uppkomsten av nya pedofiler, för att inte säga allehanda våldsverkare och ordningsstörande element, på sikt.
Har ett tag drivit en kampanj för demokratiskt våld - d.v.s. rätten för vem som helst att dra på en annan en käftsmäll när lusten faller på -, för att reducera möjligheten till hegemonier på våldsområdet. Nu har turen kommit till pedofilin.
Pedofilin är ett smalt problem för en hjärna som min. Jag uppmanar därmed alla på sajten ta ställning för offren och göra det enda solidariska - d.v.s. själva bli pedofiler. Om alla är pedofiler så har vi att göra med ett själveliminerande problem - vilket är en lösning sett ur ett annat perspektiv - på så sätt förhindrar vi uppkomsten av nya pedofiler, för att inte säga allehanda våldsverkare och ordningsstörande element, på sikt.
- Avantgardet
- Avantgardet
doberman skrev:Avantgardet
Låt säga att jag blir pedofil. Och enligt din teori är det ok att ha sex med barn. Tycker du värkligen att det är ok? Jag menar i en samhälle där alla är pedofiler sex med barn är ok. Tycker du att det är ok för mig att ha sex med en 11 årig flicka?
Det beror på hur du ser på saken. Blir alla pedofiler nu och vårt eftersökta moment 22 blir en realitet så får vi si och så många pedofilioffer och sen är det slut med den saken. Om vi å andra sidan fortsätter på samma sätt som tidigare så har vi en hel radda med potentiella pedofilioffer i framtiden att ta hänsyn till. Det hela blir en empirisk fråga.
Möjligheten finns ju att vi i ett samhälle av 100% pedofiler tar konstbefruktningen till hjälp och odlar "själlösa" småbarn att knulla. De etiska implikationerna av ett sådant scenario överlåter jag till dig att bena ut. Frågan som infinner sig så här spontant är huruvida "lidande" i samband med pedofili ö.h.t. skulle existera i ett sådant samhälle - sen har vi frågan med lidandets ontologi (hur existerar lidandet, vart är min låt när jag inte spelar den?).
- Avantgardet
doberman skrev:AvantgardeAvantgardet skrev:Antar att det skall till en sjuhelvetes terapeut för att lära den här gamla byrackan sitta, jag kämpar fortfarande med klockan. Jag försöker åtminstone, tycker inte man kan klandra mig.
Vad menar du?
Jag var helt "off topic", ett "chatliknande inlägg" som svar till Angelina, inget att bry sig om förutsatt att du inte fann nåt av värde i att läsa det.
- Avantgardet
doberman skrev:Avantgardet
Alltså anser du att det är ok att ha sex med barn?
Nej
Det tror jag inte alls att jag anser. Ansåg jag det så skulle jag ju vara knäpp, vilket jag förvisso är men inte SÅ knäpp.
Vad jag anser om saken är inte relevant. Fast du kanske frågar efter hur jag skulle behandla en pedofil? Kort sagt skulle jag skinnflå stackarn, stycka honom i småbitar, lägga bitarna i svarta sopsäckar och dumpa i skogen. Sen skulle jag klä mig i huden och springa gatlopp genom en uppeldad folkmob bara för skojs skull.
...kom att tänka: det kanske är tur att jag inte stött på nån pedofil ännu.
- tomtefader
Avantgardet skrev:tomtefader skrev:[...]det avskyvärda ligger väl inte i läggningen utan i (de eventuella) handlingarna som denna läggning kan föra med sig?
Inte i de (eventuella) tankar(/känslor) som handlingarna ger upphov till hos den utsatte? Är det handlingen eller förhållandet till handlingen, hönan eller ägget?
Det torde vara underförstått att det är i förhållandet, givetvis, men gott att du påpekade det. Jag ville inte bedriva frågeställningen över ramarna för användare Tractatus förstånd. Är själv av den bestämda uppfattningen att avgörandet för en handlings karaktär ligger hos betraktaren och ingen annan.
"Jag har talat" - Okänd
Så betraktaren är domaren,
och den betraktare som är utan synd, må den kasta första stenen.
Det är idag sed i landet att även ge nätsurfaren som samlar på bilder namnet pedofil (eller nätpedofil), vilket jag finner tunnar ut / försvagar uttrycket rätt mycket.
Jag antar att det är lagligt idag att samla på all slags bilder, men inte att ställa till förfogande till andra vissa av dessa.
Klappjakten på dessa nätpedofiler är en utslag av paranoia, handlingen att spara nåt till hårddisken sker ju egentligen i huvudet, i sinnet.
Nå, egentligen är det ju där allting händer, men så länge det stannar där, angår det ju inte.
och den betraktare som är utan synd, må den kasta första stenen.
Det är idag sed i landet att även ge nätsurfaren som samlar på bilder namnet pedofil (eller nätpedofil), vilket jag finner tunnar ut / försvagar uttrycket rätt mycket.
Jag antar att det är lagligt idag att samla på all slags bilder, men inte att ställa till förfogande till andra vissa av dessa.
Klappjakten på dessa nätpedofiler är en utslag av paranoia, handlingen att spara nåt till hårddisken sker ju egentligen i huvudet, i sinnet.
Nå, egentligen är det ju där allting händer, men så länge det stannar där, angår det ju inte.
Ner med enfalden! Heja mångfalden!
- tomtefader
Jörgen skrev:Nå, egentligen är det ju där allting händer, men så länge det stannar där, angår det ju inte.
Alldeles riktigt. Vi kan icke döma en person utifrån det vi antar att personen ifråga känner och tänker (samt är). Det vore bara dåraktigt. Där måste enligt mitt tycke finnas en konkret handling för att man skall få fälla dom över någon. En eventuell tanke räcker inte, det är inget bevis.
Även om ock jag skulle kunna frestas av tanken att strypa en och annan pedofil (vilket jag ser som beklagansvärt), kan jag rimligtvis inte gå och ta ut mina misstankar på den första medelålders man som mig möter på gatan.
Det är svårt att agera som en civiliserad människa om man låter sina emotioner ta överhand - och svårt att agera som en moralisk människa, om man inte tillstädjer dem att göra det.
"Jag har talat" - Okänd