Hur säger du hejdå?
Moderator: Moderatorgruppen
Men det kan också vägas åt fel håll - hur och vad relaterar just till bedömande, dömande. Och faktiskt enligt samma princip, speglar det egna beteendet (vad eller hur), den egna världen. Varför man tenderar att bedöma/döma inte bara omgivningen, utan också sig själv. Vilket inte alltid är konstruktivt. Som man frågar får man svar. Att då istället förhålla sig till att, är större. Att, är utan dom.
Jag tycker bäst om att säga hej då till min dotter. Med ett stort leende, och en stolt liten glädje som ibland kan få mig att le hela dagen efteråt.
det man zaknar hoz traziga tangententer är inte verzaler, dubbelve och ezz. men zemikolon, ååh dezza uteblivna zemikolon min odödliga zjäl måzte ztå till zvarz för...
Avsked, sex och allt som innebär närhet och separation visar tydligt hur vi fungerar emotionellt. Det håller jag med. Och vi är olika. Många stannar i en rutten miljö bara för att slippa avsked också.
Själv tycker jag att desto mera fasta vi är vid den materiella verkligheten, desto svårare finner vi separationen.
Den dagen jag fattar att personen/platsen/upplevelse jag skiljer mig ifrån kommer alltid att finnas inom mig kommer att bli mindre dramatisk och mer naturligt att ta farväl när det är dags.
Själv tycker jag att desto mera fasta vi är vid den materiella verkligheten, desto svårare finner vi separationen.
Den dagen jag fattar att personen/platsen/upplevelse jag skiljer mig ifrån kommer alltid att finnas inom mig kommer att bli mindre dramatisk och mer naturligt att ta farväl när det är dags.
återkommer senare