Då Avantgardet lämnade FF dog det kvalitativa.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 15 maj 2010 16:00

Harald,

Uttryck dina funderingar naturvetenskapligt. Och dessa som då uttryckt naturvetenskapligt vad säger fysikerna om dessa?

Ja jag vet att det finns obesvarade frågor men att dissa Einstein rakt av vem gör det inom forskarsamhället.

Nåväl jag avvaktar vad fysikerna har att säga på dina frågor, för du har väl talat med dem?

Gravitation är ett forskningsområde inom fysiken, där mycket är obesvarat. Det är ju just det som fysiker forskar kring, men vad tusan är det du egentligen vill säga? Det är ju lite luddigt.Formulera en konkret fråga och jag kan ta kontakt med fysiker jag känner. Så löser vi det.

Vad säger de om din fråga om:

kan du säga mig varifrån gravitationskraften kommer, inte att energi och massa är samma fenomen, för det är det ju inte, energi är energi och massa är massa...en annan sak är att det går att utvinna energi ur massa, ja, hur mycket energi kunde de inte utvinna är en väte-atoms-explosionen i hirosima,
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 15 maj 2010 16:20

Då jag läste på universitetet hade jag en klyftig kompis som läste på KTH, vi snacka faktiskt även då om gravitation, alltså är det inte fantastiskt att bordet håller ihop, vad säger dina lärare och kompisar om det fråga jag. Det vet ingenting, svara han, de pluggar för tentor och sticker ut och tjänar pengar.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 15 maj 2010 16:29

Ja men då fattar ju du detta med gravitation och empiriska bevis. Det är ju exakt det forskarna håller på med att studera just nu.

Men på vilka grunder vill du dissa Einstein, eller vad tror du inte på?
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 15 maj 2010 16:43

Det påstås att människan består av två tredjedelar vatten..hur många väte-atomer har inte varje människa i sin kropp, hon har alltså makt och kraft att spränga hela jordklotet, men hon vet inte hur hon ska frigöra denna energin som finns i varje väte-atom, hon vet inte hur hon ska öppna atomen

1, hur kan det finns en sådan fantastisk kraft i en atom

2. varför forskas det inte bäde inom människan och i världen mera på hur denna energi ska kunna utvinnas.

3, det finns ingen energibrist, men brist på tankeförmåga att utvinna energin på annat sätt än genom kapitalistisk utsugning, sadism

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 15 maj 2010 16:48

Men på vilka grunder vill du dissa Einstein, eller vad tror du inte på?, skriver kallekula

Einstein är en produkt av nya tekniska mätinstrument, som Newton saknade.och en konsekvens av hans ideer har blivit att det absoluta försvunnit från människors tankar.

idag forskar de inte,,genom bättre och bättre mätinstrument upptäcks nya detaljer som blåses upp i massmedia som stora vetenskapliga upptäckter

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 15 maj 2010 16:54

Men Harald,

Vad ska jag skicka in till denna fysikprofessor? Är det inlägget ovan?

Vad är dina konkreta frågeställningar och antaganden? Det framgår inte.

Skicka även med dina matematiska beräkningar och vad du nu än vill plädera.

Kom igen nu. Vi snackar naturvetenskap inte en massa dunkelt pladder.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 15 maj 2010 17:00

Vad ska jag skicka in till denna fysikprofessor, skriver kallekula

jag är själv professor här på en teknisk högskola, mina tankar, jag behöver en newton för att få bra svar, har du nån??

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 15 maj 2010 17:08

Nu börjar det likna något.

Du är en auktoritet. Vari ligger problemen eller utmaningarna för fysiken idag?

Varför ifrågasätter man Einstein inom forskarvärlden. Det skulle vara intressant att höra vad du har att säga.

Vad tycker du själv om strängteori?

Vad forskar du själv inom?
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 15 maj 2010 19:19

Ingen som någonsin antagit att graviditation skulle ha något att göra med kärlek?

Vetenskapen är helt tom på känslor... det handlar bara om kall fakta, kanske därför vi inte klurar ut vissa saker. Man antar materialism. Universum skapar medvetandet och känslorna... men Universum är dött. Oograniskt övergår till organiskt och vips vi har liv!

Jag har en del kunskap kring Fysik så det är inte av okunskap jag skriver som jag gör...

Hur kommer det sig att ett stycke musik av Mozart påverkar blommor samt människor på samma sätt? Många har sagt att känslor är universiella bland alla livsformer... hat är hat... kärlek är kärlek... Ljuv musik är ljuv musik...

Varför påverkas "icke liv" av musik också? Varför antar vatten molekylerna en annan form ifall de utsätts för musik eller känslor?

Varför antar man att man kan förstå Universum enbart genom logik? Tänk om det inte går? Tänk om det är både genom logik och känslor? IQ - EQ...

"In his research in plant stimuli, he showed with the help of his newly invented crescograph that plants responded to various stimuli as if they had nervous systems like that of animals. He therefore found a parallelism between animal and plant tissues. His experiments showed that plants grow faster in pleasant music and their growth is retarded in noise or harsh sound. This was experimentally verified later on" http://en.wikipedia.org/wiki/Jagadish_C ... t_research

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 16 maj 2010 12:42

Nu börjar det likna något.

Varför ifrågasätter man Einstein inom forskarvärlden. Det skulle vara intressant att höra vad du har att säga.

Vad forskar du själv inom? skriver Kallekula

haralds svar

de flesta astrofysiker skulle passa bäst som patienter på Beckomberga
för idag håller dom på med att göra det tekniska ögot mer och mer förfinat...tekniken, den dagliga processen inom Industrin är högkvalitativ, men de som tittar genom det tekniska ögat ut i rymden har ej utvecklat sin egen hjärna, där är den största bristen idag inom vetenskapen, speciellt astrovetenskapen, alla dessa fantasier dom kommer med om svarta håls innehåll osv..och de utgår till viss del från Einstein som för sin ide om det krökta rummet borde diagnostiseras som schizofren..

1. Newton glimmrande, ingen idag kommer till närmastevis upp till hans hjärnkapacitet..idag tänker dom inte..vetenskapsmännen fantiserar..

2, energi-problemet är viktigt, men det finns ingen hjärna i världen idag som fattar hur det ska lösas

3. vi vill ha en ny modell av tids-rummet där vi kan se hur minnet, det förflutan påverkar oss i dagssituationen..men Einstein har dribblat oss långt bort från den konkreta sanningen,

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 16 maj 2010 13:11

Varför antar man att man kan förstå Universum enbart genom logik?..skriver Seekaren..

Folk måste börja försöka förstå Newton, och börja tänka dialektiskt..varje människa är en kropp och då hon plöstligt involveras i en annan kropp, det kan vara en kvinna som plötsligt ser en snygg man, då händer det någonting i universum, hennes känslor vibrerar ut och han kanske kan känna dessa vibrationer, men har inte plats för dem i sin kropp, han stöter bort vibrationerna, men detta möte har registrerats, inte som det krökta rummet, men som någonting oförlöst i rummet som tiden tar hand om, och lagrar..
universumet är ej utsträckt, varken över eller under, men universumet existerar i mötet mellan två kroppar och tiden konserverar detta möte..men vi vet ej hur,,vi kallar det för minne..

Användarvisningsbild
Kallekula

Re: Då Avantgardet lämnade FF dog det kvalitativa.

Inläggav Kallekula » 17 maj 2010 20:26

Harald

Men varför skulle Big Bag vara felaktig? Premisserna för hypotesen faller väl väl in med att Universum expanderar? Det torde ändå funnits en startpunkt (eller så kan man hänvisa till Steady StateTeorin, men finns det några som tror på den idag?)? Eller vad finns det för andra teorier?

Utan Big Bang hur förklarar man i så fall den höga uppkomsten av väte och helium i Universum?

Bakgrundsstrålningen, vad är det?

Vad i Einsteins teorier anser du vara rätt respektive fel?
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 17 maj 2010 20:34

Jag får inte längre några meddelanden hit sända till mig att t.ex. du Kallekula svarat

och inte heller till svarta moln...först nu har jag sett flera postningar till mig,

jag lovar att svara.

J R Auk

Re: Då Avantgardet lämnade FF dog det kvalitativa.

Inläggav J R Auk » 18 maj 2010 03:03

haralddavidsson skrev:Nu börjar det likna något.

Vad forskar du själv inom? skriver Kallekula

haralds svar

de flesta astrofysiker skulle passa bäst som patienter på Beckomberga
för idag håller dom på med att göra det tekniska ögot mer och mer förfinat...tekniken, den dagliga processen inom Industrin är högkvalitativ, men de som tittar genom det tekniska ögat ut i rymden har ej utvecklat sin egen hjärna, där är den största bristen idag inom vetenskapen, speciellt astrovetenskapen, alla dessa fantasier dom kommer med om svarta håls innehåll osv..och de utgår till viss del från Einstein som för sin ide om det krökta rummet borde diagnostiseras som schizofren..

1. Newton glimmrande, ingen idag kommer till närmastevis upp till hans hjärnkapacitet..idag tänker dom inte..vetenskapsmännen fantiserar..

2, energi-problemet är viktigt, men det finns ingen hjärna i världen idag som fattar hur det ska lösas

3. vi vill ha en ny modell av tids-rummet där vi kan se hur minnet, det förflutan påverkar oss i dagssituationen..men Einstein har dribblat oss långt bort från den konkreta sanningen,

Skulle nog mer att folk läser hans språk i en felaktig symbolisk tolkning. Taget som en beskrivning är det väl inget konstigt med dessa teorier.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 18 maj 2010 06:06

Skulle nog mer att folk läser hans språk i en felaktig symbolisk tolkning. Taget som en beskrivning är det väl inget konstigt med dessa teorier. skriver Auk...

harald

vad vill du säga med det, att vi ska tiga, sitta tysta i ett hörn och ta emot allting utan att kritisera...ÄR DET BRA?? ifall du skär av det symboliska universumet från det materialistiska..som du pläderar för..genom att folk misstolkar symboler..är det bra?
du skriver som det krökta rummet, dina ord böjer av magiskt i oändlighet..
vill du bli helt obegriplig? du utvecklar en obegriplighet i ditt språk, din aggression, ditt hat till andra kommer ut genom ditt språk, sluta upp och krök dig mera, prata ut rakt och enkelt..

Återgå till "Psykologi"