Överleva ett koncentrationsläger?

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 21 feb 2010 09:46

Susanne,
Läs Conny Larssons bok  bakom clovnens mask, två kvinnliga jornalister kom hit, de sa att Conny var psykiskt sjuk, paranoid, det är tacken han fått för att han med risk för sitt liv avslöjat Sai Baba, jag prata med honom på telefon för några dagar sedan, han sa att han betraktades som en paria av svenskarna för att han sagt sanningen om Sai BABA, jag får inga mail, eller besök eller telefonsamtal längre sa han, jag är totalt utfrusen av svenskarna, jag bröt mot någon social kodex då jag avslöjada Sai Baba sa han vidare.

Conny är en internationell sanningssägare, inte någon psykisk sjuk, men Sverige verkar ha blivit som på Stalin-rysslands tid, varje sund kritiker av samhället betraktas som en mental sjukdom, det är Stalins värderingar.Snart får vi väl också koncentrations-läger i norrland, där de kan tysta ner de svarta fåren

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 21 feb 2010 13:11

Det är inte alls omöjligt att jag gör det, är allmänt intresserad av religionsvetenskap och människoöden. Just nu är jag dock upptagen med att läsa din blogg.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 22 feb 2010 08:02

Jag är en verklig analytiker,SUSANNE,  och det första är,  inte bara för patienter men också för alla människor, speciellt de som vill överleva ett koncentrationsläger, att kunna F U N G E R A. När du inte fungerar. då är det fara på färde, och läkarna tror att räcker med att ge medicin, sen fungerar de, men du ska veta, att de fungerar inte som människor, men som maskiner, som robotar, det var väl inte riktigt den mening som de önskade med sina liv, alla människor vill fungera som MÄNNISKOR, därför i botten på varje samhälle måste det finnas ett HUMANISTISKT TÄNKANDE, och i din broders fall, det första han måste göra, och det är detsamma för alla mentala patienter, han måste AVGIFTA SIN KROPP, hur kan vi behandla en människa som är full av gifter???? och när kroppen är giftfri, gör den hälsosam, frisk luft och promenad i skogen varje dag, och dricka massor med vatten,, för vatten är grunden för vår kropp, omkring två tredjedelar vatten,, och ät mjölkprodukter, yogart, ost, smör och frukt,,det är bra för kroppen,,detta nya beteende kommer att framkalla smärta hos din broder, han får en massa spänningar i kroppen, affekter, det känns verkligen obehagligt,,men här måste du säga åt honom, och det gäller för alla människor, HÅLL IGEN DIN ILSKA, svälj den 3 gånger, hundra gånger, okej, du kan låta den komma ut, men bara emot EVIL PEOPLE,  men de har ett starkt försvar emot ondska, men hur vet din bror vad onda människor är,,,den diskrimineringen är inte lätt, först när han kan kontrollera sina affekter, nått en acceptabel självkontroll, detta gäller för alla människor också, kan vi starta behandlingen...kolla O R S A K E R N A,.
men om han får extremt starka spänningar i kroppen och vill bränna ner huset och pratar med röster, det finns faktiskt en ackut naturlig behandling, såg åt honom att lägga sig i badkaret en halvtimme eller entimme med fullt vatten, det har en balanserande effekt, han blir lugn,

när kroppen är avgiftad och kontrollerad är den bästa känslan som kan ta honom uppåt...FÖRÄLSKELSEN..men han kan inte gripa den mentalt än..fast det nya livet startar där, och sen kanske han hittar en kvinna som ärligt älskar honom,,och då är han på väg till ett verkligt liv...men först måste han kunna ta emot aggressivitet från världen och från sig själv, hans stora problem är just aggressionen, han kan inte hantera den, alltså sin manlighet..men nu är vi inne på behandling...själv kan jag ta emot hur mycket aggression som helst från världen, (men jag är ingen självplågare, för ifall någon försöker mörda mig slår jag tillbaka), och denna kapacitet innebär att jag inte behöver någon fader i världen, inte någon ledare i världen, jag är alltså själv min egen ledare, min egen fader, alltså en Shiva, en Gud, alla män måste bli en shiva, då slipper dom springa efter ledare i världen, och jag kan ta emot hur mycket sexuella spänningar som helst, därför behöver jag ingen kvinna i världen, för varje gång vi inte kan ta emot mer sexuell spänning försöker vi bli av med den genom ett samlag, jag är min egen kvinna, alltså ISIS, jag är alltså en arketypisk människa som nått åttonde chakrat, alla måste försöka komma dit, det är den naturliga människan.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 22 feb 2010 08:51

Elvis Presly. som över en natt gick från arbetarklassen upp till ängla-klassen och passerade medelklassen och överklassen på några få timmar därför att han hade en kvalitativ gen-modul som plötsligt bröt igenom hela de sociala klass-samhällets blockerande strukturer i ett enda ryck då hans debut-skiva kom ut på marknaden. Och hans underbara sång..pieces of my life..spela den för din broder, musik är viktig terapi, den kan omedelbart ändra känslo-läget i en människa, och jag är inte emot nödvändig medicin, men ett onödvändigt användande.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2010 16:30

Jag vet inte när du praktiserade som analytiker och vilken utbildning du har. De här beteendena du pratar om, skogspromenader, vatten osv. gör han redan. Utvecklingen av mediciner har gått framåt. Abilify är tex ett stort framsteg och det går inte att blunda för att man ibland behöver en krycka, i detta fall ordinerad medicin och att man förhoppningsvis ska klara sig utan det en dag, men det krävs en hel del terapi och vilja. Jag förstår att du menar väl med dina råd, men i den här situationen är jag mer insatt än dig. Naturligtvis vill jag min brorsas bästa och han är ingen zombie på den medicin han tar och han mår mycket dåligt över saker han gör, som rösterna beordrar honom, när han skippar medicinen. Elvis råkar vara en av hans favoriter. "Suspicious minds" är nog vår gemensama favorit. Elvis var väldigt andlig.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 22 feb 2010 17:44

Fångarna kallade mig Robin Hood, men idag är jag ingen analytiker, men en elev till Herakleit, ..på den tiden..jag utbildades i Nordiskt psykoterapeutiskt kollegium, som Paul Bjerre var med att starta, men hur som helst är den metod som Freud utvecklade, alltså fria associationer och sitta i 45 graders vinkel emot patienten som skulle ligga ned i en säng den överlägset bästa metoden. Men idag som en elev till det dialektiska tänkandet skulle jag låta Gud lösa problemet med orsakerna.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 22 feb 2010 18:06

Rösterna är ett försvars-system, de är påhittade för att avlasta skuldkänslor, men om du attackerar det försvars-systemet börjar han gråta, då går han sönder, för rösterna är det enda han har, han är en djupt olycklig människa för han vet inte var han ska göra av sina aggressioner och han vet inte hur han ska bemöta omgivningens aggressioner, omgivningens hat, all psykofarmaka är bio-kemisk lobotomi.

Är han patient på Säter?

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2010 18:11

För mig låter det absurt att påstå att rösterna är ett försvarssystem. Har du någon pejl på vad rösterna i allmänhet uppmanar schizofrena till? Det är överlag inga trevliga grejer direkt, rent av direkta hot... Nej, han bor i ett gruppboende. Jag har på den vägen mött många schizofrena och de har fan inte det lätt.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2010 18:35

Med anledning till min brors integritet tänker jag inte diskutera honom närmare offentligt - jag är dock mer insatt i den här åkomman än de flesta och har närmat mig det med ett öppet sinne.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 22 feb 2010 18:36

Du förstår inte riktigt, ifall jag säger att en röst inom mig tvingar mig till att göra dig illa, det betyder då att jag inte gör dig illa,  alltså blir jag fri från skuld, men rösten inom mig som jag då säger är Hitler TVINGAR mig, fast i själva verket vet jag inte hur jag ska bli av med  mina aggressioner, min ilska, mitt hat, men om jag slänger det på dig, för du råkar vara i närheten så känner jag mig BEFRIAD från dessa spänningar, och då måste du förlåta mig,,hans problem är bara aggressionen, alltså sin MANLIGHET, men det är väl du som är mannen och han kvinnan???

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 22 feb 2010 18:40

Som du svävar... Jag vill inte diskutera min brors problem närmare av hänsyn. Jag hoppas du kan respektera det.

Återgå till "Psykologi"