Då Avantgardet lämnade FF dog det kvalitativa.
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
Din ide att kritisera, kallekula, är bra, men enligt Newtons andra sats väcker det omedelbart en likvärdig motsatt reaktion, men om du är klyftig nu kan du bli starkare genom att kritisera ännu mera från ditt håll. alltså rövslickarnas håll, och då kommer en ännu starkare motreaktion uppstå allt enligt newtons andra sats, osv.. vet du inte om att traditionen är död, har det meddelandet inte nått dig.
4 delat med 2 är två. Eller twaw eller delade du med äpplen genom päron. Går verkligen det? Blir det inte två krusbär då?Är detta verkligen en representation och bevis av tesen?
Och med dessa kommenterar blir man ett troll. Bara för man är lite blasé och kommenterar det som redan sagt en miljon gånger.
Sen kan man som du skogis hålla på med poesi. Det som låter vackert och verkar mysigt det har jag inget emot. Kör på. Enyaliknande oden finns det inte gott om. Ju längre ifrån verkligheten desto bättre i detta fall. Peace and love i mitt universum.
Och med dessa kommenterar blir man ett troll. Bara för man är lite blasé och kommenterar det som redan sagt en miljon gånger.
Sen kan man som du skogis hålla på med poesi. Det som låter vackert och verkar mysigt det har jag inget emot. Kör på. Enyaliknande oden finns det inte gott om. Ju längre ifrån verkligheten desto bättre i detta fall. Peace and love i mitt universum.
Fridens Liljor
Re: Då Avantgardet lämnade FF dog det kvalitativa.
haralddavidsson skrev:Din ide att kritisera, kallekula, är bra, men enligt Newtons andra sats väcker det omedelbart en likvärdig motsatt reaktion, men om du är klyftig nu kan du bli starkare genom att kritisera ännu mera från ditt håll. alltså rövslickarnas håll, och då kommer en ännu starkare motreaktion uppstå allt enligt newtons andra sats, osv.. vet du inte om att traditionen är död, har det meddelandet inte nått dig.
Jag är inte klyftig. Jag är inget geni. Jag är ingen hejare på naturvetenskap, som jag heller inte uttalar mig om direkt på detta forum. Det enda jag säger är att inom samhällsvetenskapen är det mesta, och jag kan lätt ta fram det, redan sagt av det som säges här. När, om för det har inte kommit än, det sägs något genuint nytt så spetsar jag öronen.
Obs jag har inget emot att vi ältar gamla teorier och tolkar dessa. Det är just det som de allra flesta människors lott. Och det är väl inte så illa? Kom nu ihåg att jag refererar till de stora teoretikerna. Vi andra kan tex fundera på olika samhällsfenomen och använda oss, som vi gör en del vet om det andra inre, av dessa teorier. Ser jag inget fel i.
Fridens Liljor
- Harald Davidsson
Peace and love i mitt universum. skriver kallekula.
Varför vill du ha peace, det kommer du att få npg av den dan du dör, varför ber du inte om kaos och uppror, så du får en chans att växa en bit till innan du seglar bort från världen.
Varför vill du ha peace, det kommer du att få npg av den dan du dör, varför ber du inte om kaos och uppror, så du får en chans att växa en bit till innan du seglar bort från världen.
- Harald Davidsson
Vad säger samhällsvetenskaperna om de fattiga, att konservera deras fattigdom eller göra dem rika eller...
just nu håller sig västvärlden uppe på grund av billig arbetskraft i asien.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Kalleponken, visst är det fint att vi kan samflorera? Tror du bara att dikten jag länkade till är vacker och verkar mysig... ja, det är ungefär som om man får frågan "var ligger stockholm?" och svarar "i universum"... du förstår inte vad det handlar om och jag kan inte förklara tydligare än vad jag gör.
haralddavidsson. Suck.
Om du vill veta var matten stod just nu vore det inte vettigt att veta var matten stod just nu? Dvs att läsa vad som man har kommit fram till?
Om du vill veta var fysiken stod just nu vore det inte vettigt att veta var fysiken stod just nu? Dvs att läsa vad som man har kommit fram till?
Om du vill veta var samhällsvetenskapen stod just nu vore det inte vettigt att veta var samhällsvetenskapen stod just nu? Dvs att läsa vad som man
har kommit fram till?
Fattiga och rika. Utifrån vilket samhällsvetenskapligt perspektiv? Mikro eller makro, konflikt (Marx) eller konsensus (Parsons).
Din fråga har massivs med svar beroende på vilken teori du utgår ifrån.
Eller så utgår du ifrån dina föreställningar och söker den teori som passar för dig.
Den fråga du ställer har det skrivits miljontals svar kring. Välj den som du tycker verkar bra, om det känns bra för dig.
Men jag är inte intresserad av att för ideologisk propaganda.
Om du vill veta var matten stod just nu vore det inte vettigt att veta var matten stod just nu? Dvs att läsa vad som man har kommit fram till?
Om du vill veta var fysiken stod just nu vore det inte vettigt att veta var fysiken stod just nu? Dvs att läsa vad som man har kommit fram till?
Om du vill veta var samhällsvetenskapen stod just nu vore det inte vettigt att veta var samhällsvetenskapen stod just nu? Dvs att läsa vad som man
har kommit fram till?
Fattiga och rika. Utifrån vilket samhällsvetenskapligt perspektiv? Mikro eller makro, konflikt (Marx) eller konsensus (Parsons).
Eller så utgår du ifrån dina föreställningar och söker den teori som passar för dig.
Den fråga du ställer har det skrivits miljontals svar kring. Välj den som du tycker verkar bra, om det känns bra för dig.
Men jag är inte intresserad av att för ideologisk propaganda.
Fridens Liljor
Skogsälvan skrev:Kalleponken, visst är det fint att vi kan samflorera? Tror du bara att dikten jag länkade till är vacker och verkar mysig... ja, det är ungefär som om man får frågan "var ligger stockholm?" och svarar "i universum"... du förstår inte vad det handlar om och jag kan inte förklara tydligare än vad jag gör.
Så är det med diktaren och poeten. Denne kan inte förklara men visa på något eller inte som innebär något kanske för någon eller alla eller inte. Kör på skogis.
Är det kärlek?
Fridens Liljor
haralddavidsson skrev:Vad säger samhällsvetenskaperna om de fattiga, att konservera deras fattigdom eller göra dem rika eller...
Och i Afrika, där 80% av slavarbetarbarnen inte ens får betalt annat än i usel mat och en hel del övergrepp. Det som stör världsmarknaden är tydligen enbart hur aktiekurserna påverkas av de enskilda avslöjanden.
Då kan man ju antingen problematisera utifrån hypotesen. Främst för att få fakta för att driva frågan framåt. Vi kan ju testa detta:
80%. Hur många slavbarn finns det i Afrika? Vad menas med ett slavbarn?
Vad menar du med övergrepp och usel mat?
Sen kan man bluddra om det en stund.
Efter det kan man blanda in historiska fakta och teorier.
Eller vad tycker haralddavidsson?
Efter det kan man blanda in historiska fakta och teorier.
Eller vad tycker haralddavidsson?
Fridens Liljor
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Kallekula skrev:Skogsälvan skrev:Kalleponken, visst är det fint att vi kan samflorera? Tror du bara att dikten jag länkade till är vacker och verkar mysig... ja, det är ungefär som om man får frågan "var ligger stockholm?" och svarar "i universum"... du förstår inte vad det handlar om och jag kan inte förklara tydligare än vad jag gör.
Så är det med diktaren och poeten. Denne kan inte förklara men visa på något eller inte som innebär något kanske för någon eller alla eller inte. Kör på skogis.
Är det kärlek?
- Harald Davidsson
haralddavidsson. Suck.
har kommit fram till?
Men jag är inte intresserad av att för ideologisk propaganda. skriver kallekula
Är du nåt djävla ande-medium, vad vet du om vad jag läser eller inte läser, jag betackar mig för ditt skitsnack, jag pratar utifrån en tillvaro som du aldrig sett i din skrivbordsteoretiska värld, jag har levt 18 år tillsammans med de fattiga här i Indien, ska jag läsa upp ditt svar för dem
översatt i morgon, är det vad du kan ge till de fattiga, jag tycker du är en jävla humbug.
har kommit fram till?
Men jag är inte intresserad av att för ideologisk propaganda. skriver kallekula
Är du nåt djävla ande-medium, vad vet du om vad jag läser eller inte läser, jag betackar mig för ditt skitsnack, jag pratar utifrån en tillvaro som du aldrig sett i din skrivbordsteoretiska värld, jag har levt 18 år tillsammans med de fattiga här i Indien, ska jag läsa upp ditt svar för dem
översatt i morgon, är det vad du kan ge till de fattiga, jag tycker du är en jävla humbug.
haralddavidsson skrev:
Ja men det är bra. Berätta om erfarenheter som du upplevt dem. Fakta är alltid bra.
Visst läs upp mitt svar? Som var? Och dina svar som gjort de fattiga mindre fattiga är?
Antingen ger du dig i kast med att fundera på varför, med ett öppet sinne, eller så gör du det inte.
Att du verkligen hjälper de fattiga renderar seriöst en riktigt stor eloge. Vanligtvis brukar vi ha en hel del skrivbordsteoretiska vänstertomtar här. Senast en som bodde i Saltsjöbaden (du vet serien på tv nu) som beklagade sig men absolut inte ville hjälpa, del med sig, i praktiken. Du vet såsom många medelålders vänstertomtar brukar vara.
Tja hur tror du det kommer sig? Och vad får det för konsekvenser?
Fridens Liljor
- Harald Davidsson
Efter det kan man blanda in historiska fakta och teorier. skriver kallekula till Zokrates
när jag läser det här du skrev till Zok..det är en äcklig djävla cynism, jag mår illa av.
t.ex. det du skriver.....Vad menar du med övergrepp och usel mat?
hur fan kan du ifrågasätta det, du måste var nån jävla ku kux klanare..
Efter det kan man blanda in historiska fakta och teorier. skriver kallekula till Zokrates
när jag läser det här du skrev till Zok..det är en äcklig djävla cynism, jag mår illa av.
t.ex. det du skriver.....Vad menar du med övergrepp och usel mat?
hur fan kan du ifrågasätta det, du måste var nån jävla ku kux klanare..