Finns det icke-binära människor?

Moderator: Moderatorgruppen

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Finns det icke-binära människor?

Inläggav Esther » 31 jul 2018 15:23

Södertörns brandförsvar har numera toalett och duschutrymme anpassat för rullstolsbundna icke-binära rökdykare på brandstationen efter att ha inspirerats av MSB:s forskningsresultat


Ja - är det SJÄLVKLART att just en brandman är rullstolsbunden, och har som främsta intresse är att klä sig i kvinnokläder varande man - respektive i manskläders varande kvinna samt i detta vara totalt ovetande om sin könstillhörighet?
Och borde detta vara de frågor som MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, är en statlig myndighet med uppgift att utveckla samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och...) utreder främst?

Vad säger ni?

;)
Veritas vos liberabit

sökandesjäl
Inlägg: 673
Blev medlem: 16 jul 2018 00:16

Re: Finns det icke-binära människor?

Inläggav sökandesjäl » 31 jul 2018 15:52

Kanske att vi behöver lite mer information först angående detta?

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Finns det icke-binära människor?

Inläggav Esther » 31 jul 2018 18:20

sökandesjäl skrev:Kanske att vi behöver lite mer information först angående detta?

Nja, det finns en logik inbyggd i - dels arbete som brandman (vad som krävs för det) samt de åtgärder som gjorts, och funktioner som den myndighet som nämns har.... Och det som slutligen utförs av denna.
Det är den logiken jag har frågat kring.
Veritas vos liberabit

sökandesjäl
Inlägg: 673
Blev medlem: 16 jul 2018 00:16

Re: Finns det icke-binära människor?

Inläggav sökandesjäl » 31 jul 2018 18:25

Esther skrev:
sökandesjäl skrev:Kanske att vi behöver lite mer information först angående detta?

Nja, det finns en logik inbyggd i - dels arbete som brandman (vad som krävs för det) samt de åtgärder som gjorts, och funktioner som den myndighet som nämns har.... Och det som slutligen utförs av denna.
Det är den logiken jag har frågat kring.


Hur kan en rökdykare vara rullstolsbunden? Vanlig brandman med för den delen?

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Finns det icke-binära människor?

Inläggav klorofyll » 31 jul 2018 19:15

Esther

Ja det är klassiskt! Det betyder att folk tävlar om vem som kan erbjuda bäst, som en princip och banderoll.
Jag tycker att det är vanligt att folk låtsas och tror sig, vara goda.
Ofta tror jag att sådana människor som drar igång de här orimliga projekten, är de som gärna vill vinna en strid. Man bryr sig inte och vill gärna ha kritik, som de kan stå upp mot, från de som har känsla av att vilja hjälpa många bättre (realistiskt).

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Finns det icke-binära människor?

Inläggav Esther » 31 jul 2018 22:15

klorofyll skrev:Esther

Ja det är klassiskt! Det betyder att folk tävlar om vem som kan erbjuda bäst, som en princip och banderoll.
Jag tycker att det är vanligt att folk låtsas och tror sig, vara goda.
Ofta tror jag att sådana människor som drar igång de här orimliga projekten, är de som gärna vill vinna en strid. Man bryr sig inte och vill gärna ha kritik, som de kan stå upp mot, från de som har känsla av att vilja hjälpa många bättre (realistiskt).



Ja det som retar mig gallfeber är att myndigheten som ska ansvara för vårt rike - sysslar med toaletter som är helt fullständigt totalt malplacerade och VI BETALAR FÖR SKITEN... DET ÄR VÅRA SKATTEPENGAR de leker med... jag blir så topptunnor rasande när jag läser sådant. :)
De kan väl punga ut av sina egna löner så kan de hålla på med sådant ...
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Finns det icke-binära människor?

Inläggav Esther » 31 jul 2018 22:17

sökandesjäl skrev:
Esther skrev:
sökandesjäl skrev:Kanske att vi behöver lite mer information först angående detta?

Nja, det finns en logik inbyggd i - dels arbete som brandman (vad som krävs för det) samt de åtgärder som gjorts, och funktioner som den myndighet som nämns har.... Och det som slutligen utförs av denna.
Det är den logiken jag har frågat kring.


Hur kan en rökdykare vara rullstolsbunden? Vanlig brandman med för den delen?



Men DET bryr man sig inte om - huvudsaken det kostar pengar och de kan skryta med att ha gjort det.
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Finns det icke-binära människor?

Inläggav klorofyll » 01 aug 2018 14:54

Esther skrev:
klorofyll skrev:Esther

Ja det är klassiskt! Det betyder att folk tävlar om vem som kan erbjuda bäst, som en princip och banderoll.
Jag tycker att det är vanligt att folk låtsas och tror sig, vara goda.
Ofta tror jag att sådana människor som drar igång de här orimliga projekten, är de som gärna vill vinna en strid. Man bryr sig inte och vill gärna ha kritik, som de kan stå upp mot, från de som har känsla av att vilja hjälpa många bättre (realistiskt).



Ja det som retar mig gallfeber är att myndigheten som ska ansvara för vårt rike - sysslar med toaletter som är helt fullständigt totalt malplacerade och VI BETALAR FÖR SKITEN... DET ÄR VÅRA SKATTEPENGAR de leker med... jag blir så topptunnor rasande när jag läser sådant. :)
De kan väl punga ut av sina egna löner så kan de hålla på med sådant ...

Tjänstemännen behöver regleras, kommer de någonsin inse det själva?

sökandesjäl
Inlägg: 673
Blev medlem: 16 jul 2018 00:16

Re: Finns det icke-binära människor?

Inläggav sökandesjäl » 01 aug 2018 16:54

Esthers inlägg tror jag inte riktigt på så som det är skrivet. Kanske att det är skadade eller pensionerade brandmän som också använder lokalen. Dom skadade kanske sitter i rullstol tillfälligt under sin rehabilitering.

Men detta med icke- binära, är det sådana som inte vill erkänna att dom är män eller kvinnor? Vad kan bakgrunden vara för nåt dylikt kan man tänka, jo det är en maktsträvan slagen ur underläge.


Återgå till "Psykologi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster