Psykopatiska kvinnor

Moderator: Moderatorgruppen

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav Esther » 06 dec 2018 18:26

klorofyll skrev:
Esther skrev:
klorofyll skrev:Esther

Nej. Kroppen reagerar, eller inte, på problem. Det går inte att lösa ett problem utan att må dålig. Hur tror du att det kommer sig att du aldrig varit allvarligt sjuk? Jag tror dig och det är mycket intressant!


Tror det är genetiskt delvis samt en mycket sund livsföring.

Kan man säga att du har varit ungefär samma person i hela livet, eller har ditt psyke genomgått stora förändringar, exempelvis som när du blev religiös?


Samma person - men var mer instabil och mindre kunnig innan jag blev troende. Den andliga dimensionen har gett en enorm tillväxt i kunskapsområden jag inte hade förr samt även ett enormt stabilt sinnelag. Konstant genomgående glädje även i stora svårigheter och sk lidande.
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav klorofyll » 07 dec 2018 02:03

Har du någon tanke kring viljan, ska man följa sin vilja i alla lägen? På kort sikt, tex jag kanske skulle behöva sova nu, men jag vill inte, lägger du dig då för att sova för att du måste?

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav hakkapeliitta » 07 dec 2018 20:34

Esther skrev:
klorofyll skrev:
Esther skrev:
Tror det är genetiskt delvis samt en mycket sund livsföring.

Kan man säga att du har varit ungefär samma person i hela livet, eller har ditt psyke genomgått stora förändringar, exempelvis som när du blev religiös?


Samma person - men var mer instabil och mindre kunnig innan jag blev troende. Den andliga dimensionen har gett en enorm tillväxt i kunskapsområden jag inte hade förr samt även ett enormt stabilt sinnelag. Konstant genomgående glädje även i stora svårigheter och sk lidande.

Fy fan Esther, du låter som en rabiat fanatisk. Ursäkta, men du har säkert genomgått ett stålbad men för mej är du ännu ett religiöst stolpskott som med noll akademiska kunskaper yrar om sanning.
Jag är brutal men ärlig. Tillhör själv eliten. På den gamla goda tiden när endast gymnasiebetyg gällde fick själv läkarbetyg. Någon som är förvånad?

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav Esther » 07 dec 2018 22:03

hakkapeliitta skrev:
Esther skrev:
klorofyll skrev:Kan man säga att du har varit ungefär samma person i hela livet, eller har ditt psyke genomgått stora förändringar, exempelvis som när du blev religiös?


Samma person - men var mer instabil och mindre kunnig innan jag blev troende. Den andliga dimensionen har gett en enorm tillväxt i kunskapsområden jag inte hade förr samt även ett enormt stabilt sinnelag. Konstant genomgående glädje även i stora svårigheter och sk lidande.

Fy fan Esther, du låter som en rabiat fanatisk. Ursäkta, men du har säkert genomgått ett stålbad men för mej är du ännu ett religiöst stolpskott som med noll akademiska kunskaper yrar om sanning.
Jag är brutal men ärlig. Tillhör själv eliten. På den gamla goda tiden när endast gymnasiebetyg gällde fick själv läkarbetyg. Någon som är förvånad?


:) hej Hakkapeliitta... Allt bra med dig?
Visst är det fantastisk :lol:
Veritas vos liberabit

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav hakkapeliitta » 07 dec 2018 22:50

Menar inte att du är psykopat.
Men du har en ådra av fanatism.
Föreslår att du slappnar av en stund. Allt är inte svart eller vitt. Har själv dasslock till händer, 192 cm.
En situationsrapport, träffade en brud och när vi lite kelade och tog varandra om händer, hennes fågelhänder drunknade i mina labbar.
Hon blevo instresserad för hon var en brud som ville ha grov kille.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav Esther » 07 dec 2018 23:43

hakkapeliitta skrev:Menar inte att du är psykopat.
Men du har en ådra av fanatism.
Föreslår att du slappnar av en stund. Allt är inte svart eller vitt. Har själv dasslock till händer, 192 cm.
En situationsrapport, träffade en brud och när vi lite kelade och tog varandra om händer, hennes fågelhänder drunknade i mina labbar.
Hon blevo instresserad för hon var en brud som ville ha grov kille.


Kära nån... som Nasse säger.
Så fint du beskriver dina företräden Hakka. Ja, onekligen är det vackert med långväxta och ståtliga män... så det är fint att du tillhör den sorten.

OM jag är fanatisk?
nej - inte speciellt Hakka - bara djupt den jag är. Utan hyckleri eller olika masker och spel.
Det är fint och befriande att få ha blivit detta till slut och gjort mig av med allehanda inklinatinoer som inte gjorde mig eller andra gott.
Veritas vos liberabit

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav hakkapeliitta » 07 dec 2018 23:56

Du är säkert fin tjej.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav Esther » 08 dec 2018 07:11

hakkapeliitta skrev: Ursäkta, men du har säkert genomgått ett stålbad



Du vet.... det är så att de som gör det onda förgör sig själva när de jobbar på att förgöra andras liv och varande. Det är en enorm tragik - men det är sant. Inte en enda av dessa som skapar och gör ont mot andra har undkommit - varken här eller sedan i evigheten.
Människan tror att genom att tro att evigheten inte finns - så kommer de undan. Det vi tror förändrar inte verkligheten --- hur mycket vi än vill att så ska vara blir det så. Har ägnat och ägnar mycket tid åt bön för dessa stackare eftersom när dörren är stängd är det svårt att gå tillbaka.
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav klorofyll » 08 dec 2018 13:03

Esther skrev:Det vi tror förändrar inte verkligheten --- hur mycket vi än vill att så ska vara blir det så.

Varför tror du det? Vad grundar du det på?

Jag vet inte om det beror på att jag själv har mått så VÄLDIGT dåligt... - Men jag vill inte att livet ska ska vara rättvist.. Något man kan räkna ut och bevisa. Jag vill inte må dåligt för att jag förtjänar det...

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav Esther » 08 dec 2018 13:29

klorofyll skrev:
Esther skrev:Det vi tror förändrar inte verkligheten --- hur mycket vi än vill att så ska vara blir det så.

Varför tror du det? Vad grundar du det på?

Jag vet inte om det beror på att jag själv har mått så VÄLDIGT dåligt... - Men jag vill inte att livet ska ska vara rättvist.. Något man kan räkna ut och bevisa. Jag vill inte må dåligt för att jag förtjänar det...


Få se om jag förstår dig nu... vi tar ett exempel: du blir erbjuden narkotika med förespeglingen att det kommer att "vara så skönt för dig", du tar den, blir beroende, allt i ditt liv består av knark och hur du ska få det, du blir av med jobbet, av med alla du känner och hela ditt liv går åt skogen och du bara sitter och knarkar. Du mår dåligt och vill inte leva mer för att du - har inget liv mer.
Kontentan är att du bäddade den sängen du ligger i själv. Du mår dåligt för att du själv "tjänat ihop detta", du har skapat detta genom att börja med något som du hade information om att det inte var bra för dig.
Detta är rättvist och livet måste vara rättvist.
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav klorofyll » 08 dec 2018 16:46

Esther skrev:
klorofyll skrev:
Esther skrev:Det vi tror förändrar inte verkligheten --- hur mycket vi än vill att så ska vara blir det så.

Varför tror du det? Vad grundar du det på?

Jag vet inte om det beror på att jag själv har mått så VÄLDIGT dåligt... - Men jag vill inte att livet ska ska vara rättvist.. Något man kan räkna ut och bevisa. Jag vill inte må dåligt för att jag förtjänar det...


Få se om jag förstår dig nu... vi tar ett exempel: du blir erbjuden narkotika med förespeglingen att det kommer att "vara så skönt för dig", du tar den, blir beroende, allt i ditt liv består av knark och hur du ska få det, du blir av med jobbet, av med alla du känner och hela ditt liv går åt skogen och du bara sitter och knarkar. Du mår dåligt och vill inte leva mer för att du - har inget liv mer.
Kontentan är att du bäddade den sängen du ligger i själv. Du mår dåligt för att du själv "tjänat ihop detta", du har skapat detta genom att börja med något som du hade information om att det inte var bra för dig.
Detta är rättvist och livet måste vara rättvist.

Kan din attityd bädda för att du röstar borgerligt?

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav klorofyll » 08 dec 2018 16:56

Esther skrev:Kontentan är att du bäddade den sängen du ligger i själv. Du mår dåligt för att du själv "tjänat ihop detta", du har skapat detta genom att börja med något som du hade information om att det inte var bra för dig.

Är det det den högsta sanningen du vet??

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav klorofyll » 08 dec 2018 17:05

Sanningen är snarare: Om du bryr dig, så bryr sig gud.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav Esther » 08 dec 2018 21:07

klorofyll skrev:
Esther skrev:
klorofyll skrev:Varför tror du det? Vad grundar du det på?

Jag vet inte om det beror på att jag själv har mått så VÄLDIGT dåligt... - Men jag vill inte att livet ska ska vara rättvist.. Något man kan räkna ut och bevisa. Jag vill inte må dåligt för att jag förtjänar det...


Få se om jag förstår dig nu... vi tar ett exempel: du blir erbjuden narkotika med förespeglingen att det kommer att "vara så skönt för dig", du tar den, blir beroende, allt i ditt liv består av knark och hur du ska få det, du blir av med jobbet, av med alla du känner och hela ditt liv går åt skogen och du bara sitter och knarkar. Du mår dåligt och vill inte leva mer för att du - har inget liv mer.
Kontentan är att du bäddade den sängen du ligger i själv. Du mår dåligt för att du själv "tjänat ihop detta", du har skapat detta genom att börja med något som du hade information om att det inte var bra för dig.
Detta är rättvist och livet måste vara rättvist.

Kan din attityd bädda för att du röstar borgerligt?


Om borgliga anser att människor ska ta ansvar och stå för det de gör mot sig själv.... Ja.
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Psykopatiska kvinnor

Inläggav klorofyll » 09 dec 2018 09:52

Jag kan hålla med om att samhället är lite slappt, men jag beskyller inte vänster-ideologin för det. Det är väl ändå så att de som arbetar hårt belönas för det. Det känns som att det är något inbyggt i livet. Men flera gånger har jag känt som du, som jag tror att du känner, att tillvaron varit så mycket bättre om folk tog ansvar och att borgerlig politik vore det bästa. Att ta ansvar är svårt, inget för barn direkt, det är bra om barn tar ansvar, men det är svårt i denna miljö. Jag ser hjärna det går bra för de som förtjänar det, absolut, men att beskylla folk som mår illa för att förtjäna detta tillstånd, känns fel. Det är för mig paradoxalt egentligen...


Återgå till "Psykologi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster