Förebilder

Moderator: Moderatorgruppen

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Förebilder

Inläggav hakkapeliitta » 20 okt 2019 19:09

xion skrev:
hakkapeliitta skrev:I min värld får alla vara som de vill så länge de inte stör mej.
Förstår inte sådana som dej som är fastlåsta i gammaldags moral där saker är förbjudna enligt förstelnade normer.

Jodå, i min värld får också alla vara som dom vill , så länge jag slipper ha dom som förebild.

Så vad är problemet?
Förebild?

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Förebilder

Inläggav hakkapeliitta » 20 okt 2019 19:13

Du låter som en begränsad liten tråkmåns.

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Förebilder

Inläggav hakkapeliitta » 20 okt 2019 19:20

Jag bryr mej inte om folk är lesbiska, bögar, är väl ok att de är lyckliga?

xion
Inlägg: 3117
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Förebilder

Inläggav xion » 20 okt 2019 19:25

--

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Förebilder

Inläggav hakkapeliitta » 20 okt 2019 19:32

O fan, jaså du, du är vuxen till åldern men i sinnet en trotsig 12-åring?
Jag har alltid undrat över sådana som dej som aldrig blev vuxna och fortfarande lever i trotsåldern "Jag är icke-Pk", så jävla omoget.
Dags kanske att växa upp?

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Förebilder

Inläggav hakkapeliitta » 20 okt 2019 19:43

Jag förstår att en fjortis är rebellisk men när en vuxen är det så är det blir det pinsamt. Ungefär som en motorintresserad med två hjärnceller som mekar med bilen och lyssnar på hårdrock.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Förebilder

Inläggav Anders » 21 okt 2019 12:10

Svårt att ha förebilder då bara man sjäv har den hjärna och den livsresa man har.

Skulle vilja ha det liv som alla framgångsrika typer som har sommarprogram har, men med få undantag är det någon stekt sparv som gud skickat in i munnen på vederbörande. Huur trasiga leksaker de än haft som barn. Fast de flesta av dem har haft väldigt hela leksaker.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Förebilder

Inläggav klorofyll » 21 okt 2019 13:18

Anders skrev:Skulle vilja ha det liv som alla framgångsrika typer som har sommarprogram har, men med få undantag är det någon stekt sparv som gud skickat in i munnen på vederbörande.

https://www.youtube.com/watch?v=TXipoAHmOgA
Jag valde ut det klippet för att det har bra musik och en hoppfull ton.

Teoretisk sett så skulle jag kunna glömma vem jag är. Ibland glömmer vi det mest fundamentala. Vad är tid förresten? Jag har varit på toppen.
Om jag mot förmodan blev känd så hade jag inte gjort några uttalanden. Det vi saknar, har vi ofta redan och ofta beror vår känsla på något helt annat. Du behöver inte vara så negativ Anders, finns ingen reel grund för det!

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Förebilder

Inläggav hakkapeliitta » 21 okt 2019 13:38

Vore kanske en idé här på FF att ha en variant på sommarprat? Alla får en halvtimma på sej och berätta om dittan och dattan.
Jag ställer upp som första pratare. Mycket kommer att handla om min uppväxt i vänsterkretsar. Om min uppväxt i intellektuellt torftig miljö där litteraturen blev min räddning.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Förebilder

Inläggav Anders » 21 okt 2019 16:57

hakkapeliitta skrev:Vore kanske en idé här på FF att ha en variant på sommarprat? Alla får en halvtimma på sej och berätta om dittan och dattan.
Jag ställer upp som första pratare. Mycket kommer att handla om min uppväxt i vänsterkretsar. Om min uppväxt i intellektuellt torftig miljö där litteraturen blev min räddning.

Jag har tänkt detsamma. Med lite låtar emellan. Kör du så följer jag efter
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Förebilder

Inläggav hakkapeliitta » 21 okt 2019 18:47

Verkligen en lockande tanke. Vore fantastiskt att lyssna på mångåriga gamla bekanta och höra deras egna ord och tankar om livet.
Med musik emellan drar det nog uppemot en timme men vad spelar det för roll. Jag inbillar mej att detta blir en världssuccé och Johan kan dra in reklamintäkter i miljonklassen.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Förebilder

Inläggav Anders » 23 okt 2019 21:36

hakkapeliitta skrev:Verkligen en lockande tanke. Vore fantastiskt att lyssna på mångåriga gamla bekanta och höra deras egna ord och tankar om livet.
Med musik emellan drar det nog uppemot en timme men vad spelar det för roll. Jag inbillar mej att detta blir en världssuccé och Johan kan dra in reklamintäkter i miljonklassen.

Borde bli.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Förebilder

Inläggav hakkapeliitta » 23 okt 2019 22:09

Men hur ordna det rent praktiskt? Jag är väldigt sugen på detta. Hoppas fler hänger på.
Jag är sugen på att berätta om mitt konstiga leverne och är väldigt intresserad att lyssna på andras öde.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Förebilder

Inläggav Anders » 23 okt 2019 22:18

hakkapeliitta skrev:Men hur ordna det rent praktiskt? Jag är väldigt sugen på detta. Hoppas fler hänger på.
Jag är sugen på att berätta om mitt konstiga leverne och är väldigt intresserad att lyssna på andras öde.

Har bara spelat in låtar men borde vara detsamma. Soundcloudkonto som man skapar länk till. Spela in med audacity om du har pc. Finns säkert bra tips online hur man redigerar pod. Tveksamt använda copyrigthmusik? Hyfsad mick behövs.

Googla soundcloud och sommarprat. En del har gjort lite försök
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

xion
Inlägg: 3117
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Förebilder

Inläggav xion » 24 okt 2019 07:54

--


Återgå till "Psykologi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 14 och 0 gäster