Enkät om sociopolitiska attityder

Moderator: Moderatorgruppen

dalamannen
Inlägg: 3
Blev medlem: 26 apr 2021 19:31

Enkät om sociopolitiska attityder

Inläggav dalamannen » 26 apr 2021 19:44

Jag är en student på Lunds universitet, läser International master of Science in Psychology. Skriver en master thesis under två professorer där, och de är sugna på att publicera (hooray me!).

Letar desperat efter deltagare och detta forum känns naturligt, på något sätt.

Gör mig en tjänst. Diskutera inte enkätens innehåll publikt. Enkäten har randomiserade items, om någon börjar diskutera ett specifikt item och någon läser detta item innan de gör enkäten, så uppstår så kallade ordningseffekter.

Jag förstår paradoxen i att gå till ett diskussionsforum och be folk att inte diskutera, och personligen vill jag inget hellre än att diskutera, problematisera och förklara exakt vad det är jag håller på med. Och det gör jag gärna också, efter att man fyllt i enkäten. I slutat på enkäten står min personliga mail, och det går alldeles utmärkt att skicka frågor dit angående enkäten eller forskningen som jag bedriver.

När jag till slut har samlat in all data som krävs så är jag mer än villig att dela med mig av resultaten, och diskutera enkäten och metodologin eller vad man är skulle kunna finna intressant att diskutera. Detta kan vi då göra mer publikt, eftersom en sådan diskussion inte kan påverka resultatet.

https://lundpsychology.eu.qualtrics.com ... OgtMWWdfKK

Vissa tycker att frågorna är svåra att svara på, men tänk bara på att svara spontant och känn er bekväma med att datan är komplett anonym.

Tackar på förhand!

Sheki
Inlägg: 31
Blev medlem: 26 sep 2021 03:32

Re: Enkät om sociopolitiska attityder

Inläggav Sheki » 30 sep 2021 09:42

Enkäten går inte att få fram. Kanske tiden är ute?


Återgå till "Psykologi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 34 och 0 gäster