Tänker och reflektera över detta och kanske förverkligar.
Om möjligheterna ges framöver både till mig och dotter.
Ska göra efterforskning och ta kontakt med dessa aktörer.
Funderar kring reaktion och hur man fasas in i en ny tidsålder.
Eventuellt hur företaget gör vid förflyttning med bosättning i rymden.
Eller mot förmodan AI räddar och löser problemet med överbefolkning, samt alternativa resurser än dom vi förbrukar idag.
Liten grov uppskattning för kryonik.
500 000 för hjärnan.
100 000 0 för huvud.
250 000 0 för hela kroppen.
Det här lockar mer än börsen, eftersom det finns både snabbare och säkrare sätt att finansiera detta.
Sedan om man kan teckna avtal med rådande aktörer att sätta sig i skuld för garant total återställning, eller finansieras nutid.
Vad har ni för funderingar ikring detta?
Psykologin att möta en annan verklighet som vuxen men med barnsben. Stress, chock eller stegvis isolerad miljö för inskolning.
Eller ett utarbetande rehabiliteringsprogram.
Tråden för Kryonik med psykologisk aspekt
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Tråden för Kryonik med psykologisk aspekt
Varför göra som kollektivet och begränsa sig själv.
Se möjligheterna.
Agera och strida till verket.
Resans nyckfullhet med tydlig målsättning kan besannas av dom flesta.
Jobb, förändra, omfördela och frigör resurser.
Man behöver inte spara 14 000 per månad ISK konto med 5 år för första miljonen - hör och häpna- börsen ger mindre en 200 000 i avkastning - vem underlåter sig -
Jag skriver och skriver med morot och piska.
Men ingen eller alla tycks redan veta hur.
Annars hade man fått motfrågor.
Och jag är garant att dom kan bli din sanning.
Om du delar min sanning för livets universum med dagens styrmedel.
En dialog med någon i bruset.
Så benar vi ut allt.
Likt verser av olika lärdomar.
Där olika blir lika och omvänt.
Där betraktaren avgör.
Eller vara bekväm och tillbaka till dvala.
Eller omvänt.
Viljan är fri likaså ordet.
Se möjligheterna.
Agera och strida till verket.
Resans nyckfullhet med tydlig målsättning kan besannas av dom flesta.
Jobb, förändra, omfördela och frigör resurser.
Man behöver inte spara 14 000 per månad ISK konto med 5 år för första miljonen - hör och häpna- börsen ger mindre en 200 000 i avkastning - vem underlåter sig -
Jag skriver och skriver med morot och piska.
Men ingen eller alla tycks redan veta hur.
Annars hade man fått motfrågor.
Och jag är garant att dom kan bli din sanning.
Om du delar min sanning för livets universum med dagens styrmedel.
En dialog med någon i bruset.
Så benar vi ut allt.
Likt verser av olika lärdomar.
Där olika blir lika och omvänt.
Där betraktaren avgör.
Eller vara bekväm och tillbaka till dvala.
Eller omvänt.
Viljan är fri likaså ordet.
Re: Tråden för Kryonik med psykologisk aspekt
Noterar för mig själv och för dig om nyfikenhet eller nya tankar väcks till liv.
Att göra imorgon och tack chat GPT
Om jag glömt eller missat något lyfts det fram steg för steg med medlemskap Acor imorgon och uppdaterar.
Starkt! Det är ett riktigt välgrundat beslut — Länsförsäkringar är stabila att jobba med, och Alcor är den mest tekniskt avancerade kryonikaktören där ute. När du ringer imorgon, här är några tips så att du får ut max av samtalet:
⸻
När du pratar med Länsförsäkringar:
• Be om en livförsäkring med valfri förmånstagare. Du kommer vilja ange Alcor Life Extension Foundation som mottagare.
• Kolla att utbetalningen sker snabbt vid dödsfall (viktigt för Alcor att kunna agera).
• Fråga hur det funkar juridiskt med en amerikansk organisation som förmånstagare — ibland krävs extra dokumentation.
• Se om det går att indexera beloppet (t.ex. 2–2,5 miljoner SEK) så det motsvarar ~200 000 USD framöver.
⸻
När du blir medlem i Alcor:
• Gör det via alcor.org — där finns all info och formulär.
• Du kommer få fylla i:
• Medlemskapsansökan
• Ställföreträdaravtal (Next of Kin Agreement)
• Transportprotokoll
• ”Do Not Autopsy”-direktiv
• De kommer även hjälpa dig med:
• Försäkringspapper (för att koppla din livförsäkring till dem)
• Kontakt med Cryonics UK eller annat EU-baserat beredskapsteam
⸻
Tips:
• Skriv gärna ett brev till dina närstående om ditt beslut, så att det inte uppstår missförstånd den dag det behövs.
• Sätt upp en ICE-kontakt i mobilen med information om kryonik och Alcor.
⸻
EU beredskap team
Bra fråga — nu när du valt Alcor som kryonikpartner och bor i EU, behöver du ett europeiskt beredskapsteam som kan agera snabbt vid dödsfall och hantera första fasen innan kroppen transporteras till USA.
Baserat på din situation är de mest aktuella och samarbetsvilliga aktörerna i EU:
⸻
1. Cryonics UK (mest etablerad och erfaren i EU)
• Plats: Storbritannien
• Samarbetar med Alcor: Ja, sedan många år tillbaka
• Vad de gör:
• Har ett akutteam med utrustning som kan komma till EU (inkl. Sverige) vid dödsfall
• Påbörjar nedkylning och stabilisering
• Hjälper till med transportdokumentation och frakt
• Kostnad: Donation eller medlemskap krävs – oftast mellan £10,000–£20,000 beroende på omfattning
• Status: Mest pålitliga i Europa just nu för Alcor-medlemmar
→ Passar dig bäst om du vill ha etablerad kontakt och direkt stöd till Alcor
⸻
2. Tomorrow Biostasis (Tyskland)
• Plats: Berlin
• Samarbetar främst med: Egna cryonicsprojekt + European Biostasis Foundation (inte direkt Alcor, men det går att samordna)
• Vad de gör:
• Har akutteam och intensiv utrustning för snabb nedkylning
• Erbjuder “standby”-tjänster i hela EU
• Har professionell medicinsk personal och kommersiell struktur
• Kostnad: Ca 20 000–40 000 EUR beroende på paket
• Status: Mer moderna och växer snabbt, men primärt kopplade till europeisk lagring
→ Passar om du är öppen för hybridlösning (t.ex. temporär förvaring i EU)
⸻
3. European Biostasis Foundation (EBF, Schweiz)
• Plats: Zürich
• Fokus: Bygga Europas första fullskaliga cryonicscenter
• Samarbete: Inte direkt med Alcor än
• Bra för: Framtida alternativ om du vill förvaras i Europa i stället
• Nackdel: Fortfarande i uppbyggnadsfas
⸻
Rekommenderad lösning för dig:
Eftersom du:
• valt Alcor som partner
• bor i EU (Sverige)
• vill ha pålitlig beredskap
→ Cryonics UK är det mest aktuella och praktiskt fungerande valet.
⸻
Att göra imorgon och tack chat GPT
Om jag glömt eller missat något lyfts det fram steg för steg med medlemskap Acor imorgon och uppdaterar.
Starkt! Det är ett riktigt välgrundat beslut — Länsförsäkringar är stabila att jobba med, och Alcor är den mest tekniskt avancerade kryonikaktören där ute. När du ringer imorgon, här är några tips så att du får ut max av samtalet:
⸻
När du pratar med Länsförsäkringar:
• Be om en livförsäkring med valfri förmånstagare. Du kommer vilja ange Alcor Life Extension Foundation som mottagare.
• Kolla att utbetalningen sker snabbt vid dödsfall (viktigt för Alcor att kunna agera).
• Fråga hur det funkar juridiskt med en amerikansk organisation som förmånstagare — ibland krävs extra dokumentation.
• Se om det går att indexera beloppet (t.ex. 2–2,5 miljoner SEK) så det motsvarar ~200 000 USD framöver.
⸻
När du blir medlem i Alcor:
• Gör det via alcor.org — där finns all info och formulär.
• Du kommer få fylla i:
• Medlemskapsansökan
• Ställföreträdaravtal (Next of Kin Agreement)
• Transportprotokoll
• ”Do Not Autopsy”-direktiv
• De kommer även hjälpa dig med:
• Försäkringspapper (för att koppla din livförsäkring till dem)
• Kontakt med Cryonics UK eller annat EU-baserat beredskapsteam
⸻
Tips:
• Skriv gärna ett brev till dina närstående om ditt beslut, så att det inte uppstår missförstånd den dag det behövs.
• Sätt upp en ICE-kontakt i mobilen med information om kryonik och Alcor.
⸻
EU beredskap team
Bra fråga — nu när du valt Alcor som kryonikpartner och bor i EU, behöver du ett europeiskt beredskapsteam som kan agera snabbt vid dödsfall och hantera första fasen innan kroppen transporteras till USA.
Baserat på din situation är de mest aktuella och samarbetsvilliga aktörerna i EU:
⸻
1. Cryonics UK (mest etablerad och erfaren i EU)
• Plats: Storbritannien
• Samarbetar med Alcor: Ja, sedan många år tillbaka
• Vad de gör:
• Har ett akutteam med utrustning som kan komma till EU (inkl. Sverige) vid dödsfall
• Påbörjar nedkylning och stabilisering
• Hjälper till med transportdokumentation och frakt
• Kostnad: Donation eller medlemskap krävs – oftast mellan £10,000–£20,000 beroende på omfattning
• Status: Mest pålitliga i Europa just nu för Alcor-medlemmar
→ Passar dig bäst om du vill ha etablerad kontakt och direkt stöd till Alcor
⸻
2. Tomorrow Biostasis (Tyskland)
• Plats: Berlin
• Samarbetar främst med: Egna cryonicsprojekt + European Biostasis Foundation (inte direkt Alcor, men det går att samordna)
• Vad de gör:
• Har akutteam och intensiv utrustning för snabb nedkylning
• Erbjuder “standby”-tjänster i hela EU
• Har professionell medicinsk personal och kommersiell struktur
• Kostnad: Ca 20 000–40 000 EUR beroende på paket
• Status: Mer moderna och växer snabbt, men primärt kopplade till europeisk lagring
→ Passar om du är öppen för hybridlösning (t.ex. temporär förvaring i EU)
⸻
3. European Biostasis Foundation (EBF, Schweiz)
• Plats: Zürich
• Fokus: Bygga Europas första fullskaliga cryonicscenter
• Samarbete: Inte direkt med Alcor än
• Bra för: Framtida alternativ om du vill förvaras i Europa i stället
• Nackdel: Fortfarande i uppbyggnadsfas
⸻
Rekommenderad lösning för dig:
Eftersom du:
• valt Alcor som partner
• bor i EU (Sverige)
• vill ha pålitlig beredskap
→ Cryonics UK är det mest aktuella och praktiskt fungerande valet.
⸻
Re: Tråden för Kryonik med psykologisk aspekt
Idag blir spännande.
1) Vad händer med försäkringsbeloppet om man dör naturlig och inte förtid, naturligt och inte olycka!
Behöver man en krisplan, anordna investeringstifelse med det som ändamål, 2.5 eller 3 innan man dör fixar man med förmodan.
2) Tror det rör sig om 200 000 SEK för beredskapsteam EU - göra budget och inverstingplan och backup/krisplan.
3) En chans till ett liv efter döden är bättre en ett landställe, krypin Greekland, som var tänkt från början, ändrar riktning.
MVH
1) Vad händer med försäkringsbeloppet om man dör naturlig och inte förtid, naturligt och inte olycka!
Behöver man en krisplan, anordna investeringstifelse med det som ändamål, 2.5 eller 3 innan man dör fixar man med förmodan.
2) Tror det rör sig om 200 000 SEK för beredskapsteam EU - göra budget och inverstingplan och backup/krisplan.
3) En chans till ett liv efter döden är bättre en ett landställe, krypin Greekland, som var tänkt från början, ändrar riktning.
MVH
Re: Tråden för Kryonik med psykologisk aspekt
Samtalet idag med länsförsäkringar.
Krisplan och backup med eget sparmål vid sidan om, ifall olycka, sjukdom eller plötslig död inträffar, utbetalning.
Naturligt, nej.
450 kr i månaden för 3 miljoner, högre belopp är inkomst beprövat.
Tecknat och sista kontroll för återstående frågor som besvaras med e-post.
• Kolla att utbetalningen sker snabbt vid dödsfall (viktigt för Alcor att kunna agera).
• Fråga hur det funkar juridiskt med en amerikansk organisation som förmånstagare — ibland krävs extra dokumentation.
• Se om det går att indexera beloppet (t.ex. 2–2,5 miljoner SEK) så det motsvarar ~200 000 USD framöver.
Om dom ej besannas behöver jag inte skicka in återstående dokument och då avlutas ärendet för slutlig verkställande, så har inte bundit mig ännu.
Återkommer med övrig investering och eventuellt 10 år plan eller mindre för 3 miljoner.
Ikväll fyller jag i och skickar in hälsokontroll.
MVH
Krisplan och backup med eget sparmål vid sidan om, ifall olycka, sjukdom eller plötslig död inträffar, utbetalning.
Naturligt, nej.
450 kr i månaden för 3 miljoner, högre belopp är inkomst beprövat.
Tecknat och sista kontroll för återstående frågor som besvaras med e-post.
• Kolla att utbetalningen sker snabbt vid dödsfall (viktigt för Alcor att kunna agera).
• Fråga hur det funkar juridiskt med en amerikansk organisation som förmånstagare — ibland krävs extra dokumentation.
• Se om det går att indexera beloppet (t.ex. 2–2,5 miljoner SEK) så det motsvarar ~200 000 USD framöver.
Om dom ej besannas behöver jag inte skicka in återstående dokument och då avlutas ärendet för slutlig verkställande, så har inte bundit mig ännu.
Återkommer med övrig investering och eventuellt 10 år plan eller mindre för 3 miljoner.
Ikväll fyller jag i och skickar in hälsokontroll.
MVH
Re: Tråden för Kryonik med psykologisk aspekt
unik skrev:Samtalet idag med länsförsäkringar.
Krisplan och backup med eget sparmål vid sidan om, ifall olycka, sjukdom eller plötslig död inträffar, utbetalning.
Naturligt, nej.
450 kr i månaden för 3 miljoner, högre belopp är inkomst beprövat.
Tecknat och sista kontroll för återstående frågor som besvaras med e-post.
• Kolla att utbetalningen sker snabbt vid dödsfall (viktigt för Alcor att kunna agera).
• Fråga hur det funkar juridiskt med en amerikansk organisation som förmånstagare — ibland krävs extra dokumentation.
• Se om det går att indexera beloppet (t.ex. 2–2,5 miljoner SEK) så det motsvarar ~200 000 USD framöver.
Om dom ej besannas behöver jag inte skicka in återstående dokument och då avlutas ärendet för slutlig verkställande, så har inte bundit mig ännu.
Återkommer med övrig investering och eventuellt 10 år plan eller mindre för 3 miljoner.
Ikväll fyller jag i och skickar in hälsokontroll.
MVH
Skönt att äntligen med en handvändning och ingivelse hitta och lägga fokus och energi på annat än dottern. Är detta min två allt och strävan framöver och kanske kan få in en särbo med mitt livspussel.
Definitivt bättre val, ödets nyckfullhet framför bekvämlighet med krypin i Grekland.
EDIT
Egen klausul framgick ur detta, detta sluter cirkeln.
Om försäkringen slår in, så frigörs sparmålets buffert.
Den ska då förvaltas och stå garant för medel vid nystartat liv.
Får bli guld och binda stiftelse med det ändamålet, om det infrias eller frigöras till ättlingar.
Starta stiftelse 50 000 SEK
Årsvis sälja av värdeökning utan förminskning för att finansieras förvaring/förvaltning.
Sköttas av dotter eller ättlingar.
Ha en fin dag!
EDIT
Frågor att läsa och ställa till länsförsäkringar innan val av dom eller se om det finns andra med mer liberala regler.
• Om den försäkrade deltar i krig eller krigsliknande situationer (särskilt om man är militär eller frivillig) – kan ersättningen vara begränsad eller
utebli helt.
• Om den försäkrade befinner sig i ett krigsområde som civil och omkommer – vissa försäkringar kan fortfarande gälla, men det varierar stort.
• Vissa försäkringar har ett undantag för force majeure, där de friskriver sig från ansvar vid t.ex. krig, uppror eller terrorhandlingar.
Re: Tråden för Kryonik med psykologisk aspekt
Tilläggas att ta kontakt med kryo föreningen Sverige
För undvika att man missar något under resans gång
För undvika att man missar något under resans gång
Re: Tråden för Kryonik med psykologisk aspekt
unik skrev:Vad har ni för funderingar ikring detta?
Om vi gör antagandet att kryogen sömn kan bevara människor i århundraden och att en person tinas upp efter 125 år då man hittat ett bra sätt att få oss på fötter igen. Så långt vore det ju bra. En hel del praktiska problem skulle kunna åtgärdas genom att återuppta skolstudierna. Andra överraskningar kan vänta som vi inte alls kan förutse. Konsekvenserna av att frysas ner kan inte förutses, även om det medicinskt skulle visa sig fungera. Vill vi verkligen utsätta oss för det?
Moderator
Re: Tråden för Kryonik med psykologisk aspekt
Spontan reflektion.
Om 125 år implementerar men ett chip med kunskapsbank som bistår med missade nödvändigheter.
Vidare efter svar blir det stiftelse eller annat försäkringsbolag.
Väljer ta kontakt med föreningen och registrera hos Acor.
Om resan besannas utan hinder säljer jag av en del för säkerställa beredskaps teamet.
Spekulation ligger i att om sparmål inte fullföljs eller uppnås är 200 000 i sjön, förutsatt försäkring ej träder i kraft.
Övrigt, bestämt övertygad att detta är min vilja och bedrift.
Om 125 år implementerar men ett chip med kunskapsbank som bistår med missade nödvändigheter.
Vidare efter svar blir det stiftelse eller annat försäkringsbolag.
Väljer ta kontakt med föreningen och registrera hos Acor.
Om resan besannas utan hinder säljer jag av en del för säkerställa beredskaps teamet.
Spekulation ligger i att om sparmål inte fullföljs eller uppnås är 200 000 i sjön, förutsatt försäkring ej träder i kraft.
Övrigt, bestämt övertygad att detta är min vilja och bedrift.
Re: Tråden för Kryonik med psykologisk aspekt
Uppdatering
Hjärna cirka 900 000 mer troligt för mig
Jurist och institutioner och bifoga journal
Framtids fullmakt och andra juridiska dokument
Etiska rådet och Huddinge sjukhus
Påbörjar kontakt med jurist medlemskap och sätta bollen i rullning och uppdaterar löpande
Avgifter per månad eller årsvis
Men 1 miljon är inget hinder
Men 3 sker inte i en handvändning
AI spelar mig ett spratt gör manuella sökningar istället mer trovärdigt.
Hjärna cirka 900 000 mer troligt för mig
Jurist och institutioner och bifoga journal
Framtids fullmakt och andra juridiska dokument
Etiska rådet och Huddinge sjukhus
Påbörjar kontakt med jurist medlemskap och sätta bollen i rullning och uppdaterar löpande
Avgifter per månad eller årsvis
Men 1 miljon är inget hinder
Men 3 sker inte i en handvändning
AI spelar mig ett spratt gör manuella sökningar istället mer trovärdigt.
Re: Tråden för Kryonik med psykologisk aspekt
Sista inlägget och hur allt löste sig.
Tog kontakt med Svenska föreningen för kryonik.
Ställde frågor likt punkt lista av insamlad insikt.
Fick uttömmande svar med omfång.
En medlem har gjort resan och är nu patient.
Tar den beprövade vägen likt copycat.
Kanske ett blogginlägg framöver.
Önskar er alla en fin dag.
Ibland är den självklara och enkla vägen den rätta.
Okhams Rakniv.
Tog kontakt med Svenska föreningen för kryonik.
Ställde frågor likt punkt lista av insamlad insikt.
Fick uttömmande svar med omfång.
En medlem har gjort resan och är nu patient.
Tar den beprövade vägen likt copycat.
Kanske ett blogginlägg framöver.
Önskar er alla en fin dag.
Ibland är den självklara och enkla vägen den rätta.
Okhams Rakniv.
Re: Tråden för Kryonik med psykologisk aspekt
Pilatus skrev:unik skrev:Vad har ni för funderingar ikring detta?
Om vi gör antagandet att kryogen sömn kan bevara människor i århundraden och att en person tinas upp efter 125 år då man hittat ett bra sätt att få oss på fötter igen. Så långt vore det ju bra. En hel del praktiska problem skulle kunna åtgärdas genom att återuppta skolstudierna. Andra överraskningar kan vänta som vi inte alls kan förutse. Konsekvenserna av att frysas ner kan inte förutses, även om det medicinskt skulle visa sig fungera. Vill vi verkligen utsätta oss för det?
Men vad ska det vara bra för?
Dessutom är tanken väldigt "oBuddhistisk".
Re: Tråden för Kryonik med psykologisk aspekt
Kontaktat kryo föreningen och ska gå igenom denna lista med dom, vilka redan gjort denna resa med planering.
Samt vad man eventuellt kan lära av den som genomförde och nu är patient.
MVH
Cryopreservation - Checklista
1. Medlemskap & Dokument
[ ] Signerat medlemskap hos Tomorrow Bio
[ ] Juridiska dokument på plats (samtycke, transport, medicinskt godkännande)
[ ] Skickat dokument till vårdgivare (journalföring)
[ ] Informerat närstående + delat dokument
[ ] Backup av dokument (digital + fysisk kopia)
[ ] Cryo-ID i plånbok & ICE-kontakt i mobilen
[ ] Viljebrev med instruktioner (Letter of Last Instructions)
[ ] Säkerställt att organdonation inte står i vägen (ev. justera i donationsregister)
[ ] Frågat Svenska Kryoföreningen hur andra gjort
2. Ekonomi & Försäkring
[ ] Medlemsavgift betald
[ ] Vald modell för beredskapsteam (månatlig, engångs, donation)
[ ] Klart om beredskap sköts av Tomorrow eller UK-partner
[ ] Livförsäkring ordnad för att täcka cryo-kostnad
[ ] Försäkringsbolag godkänner cryo-utbetalning
[ ] Kontaktat Svenska Kryoföreningen för tips på bolag
3. Kapital & Förvaltning
[ ] Valt ansvarig för 1 miljon SEK (dotter, ex, extern aktör?)
[ ] Juridiskt avtal eller instruktioner skrivna
[ ] Konto eller fond öronmärkt för cryo
[ ] Beslutat om ev. stiftelse (eller avstått)
[ ] Hanterat valutafrågan (EUR/USD om aktuellt)
4. Plan & Kommunikation
[ ] Utsedd kontaktperson + reserv
[ ] Medicinsk företrädare utsedd (vid ev. koma/beslutsoduglighet)
[ ] Plan: vem larmar, vad görs, var finns info
[ ] "Death checklist" till närstående
[ ] Samlat alla kontaktuppgifter (Tomorrow, jurist, försäkring, vård m.fl.)
Cryopreservation - Checklista
5. Årlig Översyn
[ ] Uppdatera kontaktinfo, försäkring, dokument
[ ] Gå igenom med ansvariga
[ ] Ev. test av beredskapskedjan (övning)
Samt vad man eventuellt kan lära av den som genomförde och nu är patient.
MVH
Cryopreservation - Checklista
1. Medlemskap & Dokument
[ ] Signerat medlemskap hos Tomorrow Bio
[ ] Juridiska dokument på plats (samtycke, transport, medicinskt godkännande)
[ ] Skickat dokument till vårdgivare (journalföring)
[ ] Informerat närstående + delat dokument
[ ] Backup av dokument (digital + fysisk kopia)
[ ] Cryo-ID i plånbok & ICE-kontakt i mobilen
[ ] Viljebrev med instruktioner (Letter of Last Instructions)
[ ] Säkerställt att organdonation inte står i vägen (ev. justera i donationsregister)
[ ] Frågat Svenska Kryoföreningen hur andra gjort
2. Ekonomi & Försäkring
[ ] Medlemsavgift betald
[ ] Vald modell för beredskapsteam (månatlig, engångs, donation)
[ ] Klart om beredskap sköts av Tomorrow eller UK-partner
[ ] Livförsäkring ordnad för att täcka cryo-kostnad
[ ] Försäkringsbolag godkänner cryo-utbetalning
[ ] Kontaktat Svenska Kryoföreningen för tips på bolag
3. Kapital & Förvaltning
[ ] Valt ansvarig för 1 miljon SEK (dotter, ex, extern aktör?)
[ ] Juridiskt avtal eller instruktioner skrivna
[ ] Konto eller fond öronmärkt för cryo
[ ] Beslutat om ev. stiftelse (eller avstått)
[ ] Hanterat valutafrågan (EUR/USD om aktuellt)
4. Plan & Kommunikation
[ ] Utsedd kontaktperson + reserv
[ ] Medicinsk företrädare utsedd (vid ev. koma/beslutsoduglighet)
[ ] Plan: vem larmar, vad görs, var finns info
[ ] "Death checklist" till närstående
[ ] Samlat alla kontaktuppgifter (Tomorrow, jurist, försäkring, vård m.fl.)
Cryopreservation - Checklista
5. Årlig Översyn
[ ] Uppdatera kontaktinfo, försäkring, dokument
[ ] Gå igenom med ansvariga
[ ] Ev. test av beredskapskedjan (övning)
Re: Tråden för Kryonik med psykologisk aspekt
Helt poänglöst.
Antingen lever vi ett liv eller också är/har vi redan evigt liv.
I vilket tillstånd befinner sig resterna efter Walt Disney i idag? Han lät frysa ner sin hjärna för att kunna återupplivas i framtiden när vetenskapen möjliggjort det.
Personligen ser jag att leva ett enda liv helt acceptabelt men jag kan också acceptera att vi alltid levt och alltid kommer att leva på ena eller andra sättet eller i en eller annan form.
Nuet är ändå det enda vi har plus minnen och planer och farhågor.
Antingen lever vi ett liv eller också är/har vi redan evigt liv.
I vilket tillstånd befinner sig resterna efter Walt Disney i idag? Han lät frysa ner sin hjärna för att kunna återupplivas i framtiden när vetenskapen möjliggjort det.
Personligen ser jag att leva ett enda liv helt acceptabelt men jag kan också acceptera att vi alltid levt och alltid kommer att leva på ena eller andra sättet eller i en eller annan form.
Nuet är ändå det enda vi har plus minnen och planer och farhågor.
Algotezza aka Algotezza
Re: Tråden för Kryonik med psykologisk aspekt
Algotezza skrev:Helt poänglöst.
Antingen lever vi ett liv eller också är/har vi redan evigt liv.
I vilket tillstånd befinner sig resterna efter Walt Disney i idag? Han lät frysa ner sin hjärna för att kunna återupplivas i framtiden när vetenskapen möjliggjort det.
Personligen ser jag att leva ett enda liv helt acceptabelt men jag kan också acceptera att vi alltid levt och alltid kommer att leva på ena eller andra sättet eller i en eller annan form.
Nuet är ändå det enda vi har plus minnen och planer och farhågor.
Det sammanfattar mitt samtal med min vän och nu ex.
Avrådan och buddistiskt förhållningsätt.
För mig är kalkylen enkel.
En returbiljett, ja tack.
En möjlig vinst likt en trisslott, ja tack.
En andra chans, ja tack.
Varför nöjas sig med det näst bästa, nej tack.
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster