Du har glömt en sak idag!

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
unik
Inlägg: 1513
Blev medlem: 08 aug 2024 14:41

Du har glömt en sak idag!

Inläggav unik » 18 jun 2025 13:28

Du är fantastisk!

Användarvisningsbild
David H
Moderator
Inlägg: 5727
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Du har glömt en sak idag!

Inläggav David H » 18 jun 2025 14:42

Du är fantastisk, unik. Genom att kommunicera med varandra är jag övertygad om att vi kan göra världen till en trevligare plats.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/
Maskrosrotsinitiativ: https://www.facebook.com/groups/477981001260196

Användarvisningsbild
unik
Inlägg: 1513
Blev medlem: 08 aug 2024 14:41

Re: Du har glömt en sak idag!

Inläggav unik » 18 jun 2025 20:59

David H skrev:Du är fantastisk, unik. Genom att kommunicera med varandra är jag övertygad om att vi kan göra världen till en trevligare plats.


"Avsekulariseringens receptbok dansar och konstrueras."


Först ...

psykologisk ping
echolokalisering


Sedan ...

utvärderar människors tillgänglighet för kontakt
skillnaden mellan ett val att möta och ett tillstånd av oförmåga att göra det
bara en blick, ett litet svar, kan vara en livslina eller en spegel


Och så var det dags för ...

David du är värdefull för världen!
Och nu till er andra som valde att inte svara, ni är det outsagda men en förvarning.
Omvänt nedan kan detta göras för att få vissa riktningar i att få ett närmande, broöppning, samt passage.

Idag blev jag 1 timme försenad på jobbet på grund av att jag ställde denna fråga till 30 stycken.
4 föll utanför rammen som personskydd hade sett med tom-blick bland publik, vilket noteras.
Dom övriga 26 svara med samma rang och integritet som David.

Där har vi 4 som har temporär eller långvariga problem med sin preferensrymd.
Ej mottaglig och klarar inte en väckelsegest med glimten i ögat.
Det säger mer än det uppenbara.

Ur denna broöppning, samt passage som hade det eventuella, att om jag den vägen velat vandra och leda samtalet kunnat bli något annat.
Till vad man än anbelangar och berör, såsom att med solsken kommer regn, så glöm inte föra detta budskap vidare, med mera ...
Du fattar, jargong och rytm, en avsikt och en vilja med dess växelverkan ur tomheten som blir formen.

Kram

Notera, ja Anne, uttrycket - tom blick - är från dig, kram ...

Användarvisningsbild
unik
Inlägg: 1513
Blev medlem: 08 aug 2024 14:41

Re: Du har glömt en sak idag!

Inläggav unik » 18 jun 2025 22:48

Nu till det råa och avskalade.
Det innerliga vackra hos sanningen.

Den levande blicken är den naturliga.
Den tomma är den gnistans avsikt och vilja kan ta form.

Goda ting och de outsagda.
Andra är varslade orosmoln.

Användarvisningsbild
David H
Moderator
Inlägg: 5727
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Du har glömt en sak idag!

Inläggav David H » 19 jun 2025 08:54

unik skrev:Notera, ja Anne, uttrycket - tom blick - är från dig, kram ...


Det är okej tycker jag. Håkan Hellström snor också mycket från andra, och med det skapar han fantastisk ny musik.

Att gå i tjänst för att avbetala en skuld är inget att skämmas för. Ett av samhällets största problem är väl att inte förmå säga: vill ha dig. Jag vill ha både dig och Anne här.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/
Maskrosrotsinitiativ: https://www.facebook.com/groups/477981001260196

Användarvisningsbild
unik
Inlägg: 1513
Blev medlem: 08 aug 2024 14:41

Re: Du har glömt en sak idag!

Inläggav unik » 19 jun 2025 19:05

David H skrev:
unik skrev:Notera, ja Anne, uttrycket - tom blick - är från dig, kram ...


Det är okej tycker jag. Håkan Hellström snor också mycket från andra, och med det skapar han fantastisk ny musik.

Att gå i tjänst för att avbetala en skuld är inget att skämmas för. Ett av samhällets största problem är väl att inte förmå säga: vill ha dig. Jag vill ha både dig och Anne här.


Då kliver jag åt sidan ett tag.
Så Anne får ta sin plats och signalera om det är vi.
Tillsammans.

Hymn
- Väverskan

Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Du har glömt en sak idag!

Inläggav Anne » 20 jun 2025 12:50

David H skrev:
unik skrev:Notera, ja Anne, uttrycket - tom blick - är från dig, kram ...


Det är okej tycker jag. Håkan Hellström snor också mycket från andra, och med det skapar han fantastisk ny musik.

Att gå i tjänst för att avbetala en skuld är inget att skämmas för. Ett av samhällets största problem är väl att inte förmå säga: vill ha dig. Jag vill ha både dig och Anne här.


Alltså... Det här var inte helt kul, riktigt klockrent, att höra på midsommar. Mina ögon har Aldrig en tom blick. Stundtals inte helt angenäm, men merparten angenäm.

Användarvisningsbild
unik
Inlägg: 1513
Blev medlem: 08 aug 2024 14:41

Re: Du har glömt en sak idag!

Inläggav unik » 04 jul 2025 07:40


Följande är inte riktat mot någon, utan ska bara vara en markör med trådens andemening.


Då pratbubblan uppstår.
Når vi andras inre.
Genom fråga om musiksmak.
Vilket instrument tilltalar dig mest.
Läser dig, utifrån ditt val.

Oj Piano, då har du integritet, tyngd och rang.
Ovetande omsvept, för jag är dirigent.
Vikt sig, inför min orkester.

Med goda intentioner, inga orosmoln.
Men preferensrymd kan styra dom mottagliga.
Det sekuläras motståndskraft förblir skört.
Finns viljan, finns avsikten.


Återgå till "Psykologi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster