pedofiler

Moderator: Moderatorgruppen

doberman

pedofiler

Inläggav doberman » 07 maj 2007 22:37

Jag har bara en fråg. Varför är man pedofil?
Berors det på inföda faktorer, dvs man föds som pedofil eller man blir pedofil.
Min personliga åsikt är att man uttväcklas till pedofil. Det är något som går fel då personens sexualitet utvecklas.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 07 maj 2007 23:17

Jag har länge jobbat på det, men det tycks mer eller mindre omöjligt att bli pedofil.

Användarvisningsbild
tomtefader

Inläggav tomtefader » 08 maj 2007 11:10

Avantgardet skrev:Jag har länge jobbat på det, men det tycks mer eller mindre omöjligt att bli pedofil.

Hoho! Mycket gott inlägg i en sådan här meningslös tråd, där till och med spörsmålet varvas med ett subjektivt påstående. Oerhört farligt att använda ordvalet "fel" i en sådan här debatt, vill jag artigt påpeka för trådens herre.
"Jag har talat" - Okänd

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 08 maj 2007 11:46

Sexualität (mäns atminstone) handlar i hög grad om att söka utlösning.

Medans målet enligt naturen är att göra fler människor,
så kan vägen man väljer vara en av många som missar det målet.

Emedan föreställningen om en könsmogen sexpartner av det motsatta könet finns genetiskt inbyggt i kropp & sinne från början, så utvecklas den tänkande, den sig utvecklande människan bort från den ursprungliga planritningen, för att alltid befinna sig i sin personlige sexuella värld.

Vad som gäller där, det vill vi inte veta.

Sex har inget med kärlek att göra, om det överhuvudtaget existerar sånt, annat än en kvinnornas påhitt, för att förvirra män. (kärlek alltså) - Älskar möss varandra? Med varandra, jo, men varandra?
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 08 maj 2007 11:56

Hur pass långt man fjärmar sig från den ursprunglige planen beror nog på flera faktorer
    Hur pass tillfredställd man är av den ursprunglige planen, eller så långt man har fjärmat sig från den för tillfället
    Hur mycket tid man haft på sig att fjärma sig från den ursprunglige planen
    Och förstås, vilka medfödda egenskapar man hade till en början med, som eventuellt styrde första punkten

Med undantag för mig själv, så är alla som skriver i denna tråd pedofiler - ni har avslöjat er själva, er sanna natur, genom att skriva här.
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

doberman

Inläggav doberman » 08 maj 2007 12:09

Avantgardet
Vad menar du? Menar du att det är genetisk inlagd att visa människor blir pedofiler?
Jag är övertygat att homosexualitet, pedofili mm har att göra med fäll sexull identifikation att göra.

Tractatus

Inläggav Tractatus » 08 maj 2007 14:09

Tomtefader verkar vara lite pedofil.

doberman

Inläggav doberman » 08 maj 2007 14:19

Tractatus.
ajajaj inga personangrepp tack

Angelina

Inläggav Angelina » 08 maj 2007 16:12

Pedofiler skapar pedofiler, och det går så långt bak i leden att ingen längre vet när det började. Barn som blivit utsatta för pedofiler skapar ofta ett kompulsivt beteende att upprepa traumat, genom att utsätta sig själv för ytterligare sexuella övergrepp eller förgripa sig på andra.
Vissa klarar sig undan detta, men de emotionell ärren sitter ändå i hårt förmodligen för resten av livet.
Det är ett djuriskt beteende som inte har stannat upp än, utan verkar eskalera i samma takt som samhället degenererar. Fast jag är osäker om detta förekommer hos djuren, men menade med djuriskt såklart inte just detta.
Och, doberman, det har inget med homosexualitet att göra och går inte att jämföra på långa vägar.

doberman

Inläggav doberman » 08 maj 2007 16:38

Angelina
Om pedofili har ingenting med homosexualitet att göra hur förklarar du då när äldre män har sex med unga pojkar?
Man kan säga att det finns två typer av pedofiler. Dom som gillar motsatta kön och dom som gillar samma kön.
Frågan är om genetiken spelar någon roll vid pedofili dvs man föds till pedofill eller utväcklas man till pedofil?

amy

Inläggav amy » 08 maj 2007 17:22

doberman skrev:Man kan säga att det finns två typer av pedofiler. Dom som gillar motsatta kön och dom som gillar samma kön.

det finns också dom som gillar båda, och även dom som gillar både vuxna och barn.

Frågan är om genetiken spelar någon roll vid pedofili dvs man föds till pedofill eller utväcklas man till pedofil?

man utvecklas till det förstås, precis som man utvecklas till heterosexuell eller vad som helst.

Användarvisningsbild
tomtefader

Inläggav tomtefader » 08 maj 2007 20:22

Tractatus skrev:Tomtefader verkar vara lite pedofil.

Och ni stofil. Som den toleranta kunskapsteoretiker vår Tractatus dock med säkerhet är, giver jag honom en andra chans och ber honom betänka följande; det avskyvärda ligger väl inte i läggningen utan i (de eventuella) handlingarna som denna läggning kan föra med sig?
"Jag har talat" - Okänd

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 08 maj 2007 21:57

tomtefader skrev:[...]det avskyvärda ligger väl inte i läggningen utan i (de eventuella) handlingarna som denna läggning kan föra med sig?

Inte i de (eventuella) tankar(/känslor) som handlingarna ger upphov till hos den utsatte? Är det handlingen eller förhållandet till handlingen, hönan eller ägget?

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 08 maj 2007 21:59

doberman skrev:Avantgardet
Vad menar du? Menar du att det är genetisk inlagd att visa människor blir pedofiler?
Jag är övertygat att homosexualitet, pedofili mm har att göra med fäll sexull identifikation att göra.

Att visa människor blir pedofiler sker nog bara i den bästa av världar, tyvärr. Fäller man sexull är det nog dags för vinterpäls eller renrakning, vilket man än nu föredrar - beror så klart på läggning.

Angelina

Inläggav Angelina » 08 maj 2007 22:03

Då kan du lika gärna jämföra heterosexuella män med pedofiler, iaf de som förgriper sig på småflickor.
Pedofili är inte en sexuell läggning, det är misshandel, våldtäkt.
Män som blivit utsatta ger sig på barn och andra som inte kan försvara sig, kvinnor tar oftast ut det på sig själva.

Återgå till "Psykologi"