Vad tycker ni om Steve Pavlinas webbsida?

Moderator: Moderatorgruppen

Vad tycker ni om Steve Pavlinas webbsida för personlig utveckling?

Skräp. Den går mig helt förbi
2
50%
Det mesta är dumheter. Dessutom kan jag tänka själv och hitta evidensbaserade verktyg för min personliga utveckling på annat hå
0
Inga röster
Det finns en del som är bra och användbart applicerat på mitt liv - men också en hel del mumbo-jumbo.
1
25%
Ärligt talat tänker jag nästan ingenting på min egen personliga utveckling. Jag försöker istället koncentrera mig på mina intressen/mitt arbete och så får den personliga utvecklingen komma som en biprodukt av detta utan att jag direkt tänker på det.
0
Inga röster
Denna webbsida är mycket bra. Den ger mycket råd,information och tips som jag kan använda och tillämpa i mitt dagliva liv. Jag vill tillbringa många timmar framför denna webbsida. Den inspirerar mig och betyder mycket för mig.
1
25%
Jag är Steve Pavlinaist-frälst. Halleluja!
0
Inga röster

Antal röster: 4

Användarvisningsbild
Cosmic philosopher

Vad tycker ni om Steve Pavlinas webbsida?

Inläggav Cosmic philosopher » 09 jun 2010 23:27

Ja vad tycker ni om Steve Pavlinas webbsida för personlig utveckling? Intressant? Eller är ni ärligt talat i första hand mer intresserad av något annat utanför er själva, typ ert arbete, era intressen etc? Kan man gilla något annat mera än sig själv? Är inte envar sig själv närmast?

http://www.stevepavlina.com/

Och här lite kritik: http://edificial.blogspot.com/2006/08/c ... vlina.html

Undrar Cosmic philosopher

yodoblib

Inläggav yodoblib » 24 jun 2010 13:22

Har hamnat där ibland på olika avvägar. Finns väl ett och annat att ta till sig, och en hel del mumbojumbo. Tycker det är som med nästan all självhjälpslitteratur, det kan vara inspirerande att läsa men gör sällan några faktiska skillnader i ens liv.

Tror att effekten av att läsa sånt är att man lurar sig själv att man gör något åt vad det nu är man vill ändra på. "Jo men titta, jag läser ju den här boken/bloggposten nu, det är ju åtminstone ett steg i rätt riktning". Men sen blir det ingenting av det. Det är mycket bättre att lägga sin tid och energi på att sätta igång och ta tag i problemet, istället för att fundera så himla mycket över hur man ska göra det och fördröja själva handlandet.

Om du blev inspirerad av den meningen har du f.ö redan gått i fällan...

Återgå till "Psykologi"