Mäta personlig utveckling

Moderator: Moderatorgruppen

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Mäta personlig utveckling

Inläggav Anne » 01 nov 2012 18:04

Visst, jag gör gärna om och om mitt deltagande är till hjälp för er forskning är det ju bra. Nästa gång ska jag hålla stenhårt fokus på att i det här testet är a ö och ö a. Lovar.

Fication
Inlägg: 1058
Blev medlem: 05 aug 2005 11:25
Kontakt:

Mäta personlig utveckling

Inläggav Fication » 01 nov 2012 18:31

Och nu är det faktiskt så att jag har en ny och fräsch design på sajten! Välkommen och testa! :-)

komplextet.se

förstår mig själv
Inlägg: 3058
Blev medlem: 13 maj 2012 19:32

Mäta personlig utveckling

Inläggav förstår mig själv » 01 nov 2012 20:17

Ut och experimentera bland människorna. Fundera tex hur åker jag tunnelbana vad gör kroppen. Hur" fri" är du vad gör du om någon tittar på dig, vad känner du. Vad tänker du? Vad gör kroppen nästan reflexmässigt? Kan du göra olika med olika människor. Vågar du mindre mot vissa? Vad gör du om du ser en snygg tjej, tittar du på kroppen och ler, börjar prata och söka kontakt. Var ställer du dig, vem sätter du dig bredvid osv. Bli medveten om vad du gör, vet att dina fördomar och idéer som styr dina rörelser och tankar är rätt. Du förstår inte bättre pga felslut utan pga att du inte gör annorlunda. Lär dig inget. Gör SI och det händer. Gör annat och se vad som händer. Visa dig ärlig. Försök vara glad. Gör lite mer se vad som händer och din hjärna förstår automatiskt mer. Bättre,bättre osv. Tillslut kan du göra nästan vad du vill, du får vara listig. Bäst att inte gå över gränsen. Använd förnuftet och skammen ersätts med självförtroende och klarhet. Ge inte upp. Börja långsamt och när du är glad, så länge du är glad och avslappnad kan inget farligt hända. Du måste tro på vadd du gör och misslyckanden kommer att ske inrökande. Så är det bara, låt det ske tänk på du lär dig och varför du gör det.

förstår mig själv
Inlägg: 3058
Blev medlem: 13 maj 2012 19:32

Mäta personlig utveckling

Inläggav förstår mig själv » 01 nov 2012 20:34

Har en hund som fått vara fri och är ganska packad som ras. Han har lärt sig att gå fram till andra hundar. Som skäller, skrämmer, människor och hundar. Han vill gå dit han är glad och han vet hur han ska göra. Han viker sig gärna går undan och efter bara några sekunder viftar den andra hunden på svansen. De nosar lite på varandra. Den andra blir nyfiken. Om 2 bråkar beror det på okunskap hos båda. Om den ena förstår mycket mer kan han få den andra att känna annorlunda. Sluta att vara arg och bli vänligare. Och samtidigt lära sig något och bli pyttelite bättre mot andra. Godhet är att förstå. Att godhet sprider sig kan man förstå lite bättre genom att ersätta godhet med förnuft. Teorier. Bra teorier i livet använder man som min hund tex och på detta sätt sprider det sig. Naturvetenskap är användbart och används och sprids. På detta sätt blir världen bättre och människan utvecklas. Detta förklarar och är förenligt med vetenskap evolution och forskning. Våra hjärnor är experter på detta. Inte att göra datorer, modeller av atomer. Ja det är också naturvetenskap. I och med att tvång råder och inte tolerans så har vi inte insett det uppenbara. Börjar du ändra dig vilket sker automatiskt efter förnuftet så blir du annorlunda. Sök dig till de likasinnade då trivs ni bättre.


Återgå till "Psykologi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 32 och 0 gäster