Är EU på väg att förbjuda växter som medicin?

Våga ifrågasätta och se alternativ. Fria ämneskategorier, bara det belyser något nytt och hoppfullt för mänskligheten.

Moderator: Moderatorgruppen

Andreas
Moderator
Inlägg: 726
Blev medlem: 20 jan 2009 21:22

Är EU på väg att förbjuda växter som medicin?

Inläggav Andreas » 12 apr 2011 18:40

Är inte mer insatt i detta än att jag fick nedan länk från ett alternativnätverk. Det låter mycket hemskt i mina öron, men finns det andra sidor av saken? Förutom biljonerna som trillar in i pillerindustrin? Hörde att 3000 svenskar/år dör av felmedicinering och snittet var 11 olika sorters mediciner/dag på ålderdomshemmen. 11 låter kanske lite mycket, men men.

Ska vi verkligen inkorporera hela naturen i vårat regelverk är frågan? Bara för att stora företag kan tjäna pengar på det?

http://www.savenaturalhealth.eu/

edit: Funkar länken? Fungerade bara första gången för mig, hur är det för er?
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo

J R Auk
Inlägg: 8233
Blev medlem: 19 apr 2004 00:44
Ort: En borgerlig miljö

Inläggav J R Auk » 12 apr 2011 19:43

Sist jag såg hade dem där 100 000 underskrifterna för att resa frågan. Inte för att jag tror att det hjälper. Money rules. Bara börja blåsa och tjäna dem själv. Allt annat är bara naivt.

Edit! ett annat nätverk du länkar till.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

J R Auk
Inlägg: 8233
Blev medlem: 19 apr 2004 00:44
Ort: En borgerlig miljö

Inläggav J R Auk » 12 apr 2011 19:44

Den funkar. Och frågan handlar om klassning om jag inte misstar mig. Klassningen kostar säkert ett par hundra tusen eller ett par miljoner per substans. Så enbart kommersiella intressenter kan uppbåda det.

Så staten strikes again. Viva fascismen!
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Me
Inlägg: 30
Blev medlem: 18 maj 2011 01:42
Kontakt:

Är EU på väg att förbjuda växter som medicin?

Inläggav Me » 22 jun 2013 18:02

Kanske det är dags att förbjuda EU?

Lasarus
Inlägg: 356
Blev medlem: 30 nov 2004 09:55
Ort: Sthlm

Är EU på väg att förbjuda växter som medicin?

Inläggav Lasarus » 13 sep 2013 19:45

Alternativ-medicin är betydligt vanligare i Tyskland än här uppe. Så jag tror vi får ha den kvar.


Återgå till "Tema: Alternativ!"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster