HASCH
Moderator: Moderatorgruppen
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
- miles davis
LJUSUPPLEVELSE skrev:Avant , jag gillar inte när du kallar mig för idiot osv ...jag försöker att lista ut vad det kan bero på...och kanske hjälpa dig tom.
MilesVarför är det inte jämförbart med haschrökande?
Har du någonsin behövt ta hand om en människa i haschpsykos?
Har du sett mamman gråtande där , undrande vad hon gjort för fel ?
Det kan hända att jag blir psykotisk av att äta någon köttbit för mycket , men jag tror att risken är betydligt mindre.![]()
mvh
Men nu undvek du ju frågan (och min poäng...). Nåväl.
I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Djävulskap.
Logos är Djävulskap.
Ett gyckelspel. Ett skämt. Ett självbelåtet skratt...
Logos är Djävulskap.
Ett gyckelspel. Ett skämt. Ett självbelåtet skratt...
stackars propaganda offer , så om en som kör full (inte hög) är det bättre?
Vad är det här för stereo-tråd...du har ansvar för drogen inte drogen för dig...
Om du inte tycker om hasch är det helt ok, men testa lägga alkohol på ordet cannabis i din egen text...passar ganska bra eller hur?
Du kan ju inte lägga stämpel på folk på detta vis.
Jag röker marijuana , för att det är skönt, stämmning blir magisk,inte alls lika oredigt som av tex vodka.
Jag kör aldrig full ej heller hög,det fattar väl alla normala människor att man inte skall köra påverkad....utom dem som inte vill ta ansvar förstås.
Jag driver egen firma,har en familj att försörja....och inte har jag aldrig mått sämre av att ta en jolle, när tid finns vill säga.
Jag tycker du vill få Hasch att vara ett slags gud som man inte har makt över, dvs att inte personen ifråga alls kan bestämma utgången av sitt användande.
Inte kan du påstå att bruket av HASCH är annorlunda än bruk av "legala" droger, vad gäller inkörsportar,,,har du den på systemet....
Vad är det här för stereo-tråd...du har ansvar för drogen inte drogen för dig...
Om du inte tycker om hasch är det helt ok, men testa lägga alkohol på ordet cannabis i din egen text...passar ganska bra eller hur?
Du kan ju inte lägga stämpel på folk på detta vis.
Jag röker marijuana , för att det är skönt, stämmning blir magisk,inte alls lika oredigt som av tex vodka.
Jag kör aldrig full ej heller hög,det fattar väl alla normala människor att man inte skall köra påverkad....utom dem som inte vill ta ansvar förstås.
Jag driver egen firma,har en familj att försörja....och inte har jag aldrig mått sämre av att ta en jolle, när tid finns vill säga.
Jag tycker du vill få Hasch att vara ett slags gud som man inte har makt över, dvs att inte personen ifråga alls kan bestämma utgången av sitt användande.
Inte kan du påstå att bruket av HASCH är annorlunda än bruk av "legala" droger, vad gäller inkörsportar,,,har du den på systemet....
- Avantgardet
Har varit dagligrökare (dygnet runt) sen ett bra tag tillbaka, tror jag är inne på nionde året, och under den tiden har jag som mest varit utan i korta perioder. Har tyvärr inte märkt av så mycket av alla dessa läskiga biverkningar som man talar om från vissa håll. Men vad vet jag? Det är ju som en kaffekopp liksom.
Andreas, känner igen det där med dansen. Kommer ihåg bland de första gångerna jag testade E, försökte spela gitarr men jag hade svårt att hålla lemmarna i styr så helt plötsligt fann jag mig själv jagandes en liten energiboll som rullade omkring över hela min kropp. Kan bli djävligt kreativt ibland. Kan vara kul att passa runt dansen också. Längesen man höll på dock. Kul är det i alla fall när man hamnar i en sån stämning.
Andreas, känner igen det där med dansen. Kommer ihåg bland de första gångerna jag testade E, försökte spela gitarr men jag hade svårt att hålla lemmarna i styr så helt plötsligt fann jag mig själv jagandes en liten energiboll som rullade omkring över hela min kropp. Kan bli djävligt kreativt ibland. Kan vara kul att passa runt dansen också. Längesen man höll på dock. Kul är det i alla fall när man hamnar i en sån stämning.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
- LJUSUPPLEVELSE
Det stereotypa i det här är att man ska vara filosof om man röker hasch.
Att man är hur knasig som helst , kan man sedan skylla på filosofin
Får man vara hur knasig som helst , egentligen?
mvh
Att man är hur knasig som helst , kan man sedan skylla på filosofin
Får man vara hur knasig som helst , egentligen?
mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.
- Avantgardet
...och vi får inte glömma barnen.
http://www.sr.se/cgi-bin/p3/humor/unit. ... ID=2171615
Ett tips
http://www.youtube.com/watch?v=Imf3SVLXx0E
http://www.sr.se/cgi-bin/p3/humor/unit. ... ID=2171615
Ett tips
http://www.youtube.com/watch?v=Imf3SVLXx0E
LJUSUPPLEVELSE, jag tycker att det är värt att tänka på för dig att du genom ditt jobb kommer i kontakt med de negativa aspekterna.
Inte fördömer du vår rätt att ha husdjur för att du vet att X antal av dessa husdjur får något uppkört i de hål som de har? Problemet skall inte definiera fenomenet i fråga, enbart definieras som en del av fenomenet.
Inte fördömer du vår rätt att ha husdjur för att du vet att X antal av dessa husdjur får något uppkört i de hål som de har? Problemet skall inte definiera fenomenet i fråga, enbart definieras som en del av fenomenet.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
- Avantgardet
Hur många verkligheter har du, Dottan?
Själv tycker jag ju Andreas (här ovan) romantiserar nåt hemskt. "Sakrament" - jo hej bara! Det är ingen genväg till nåt himmelrike, eller nåt slags direktlänk till Gud, eller nåt annat sånt. Däremot är jag övertygad om att alla skulle må bra mycket bättre av att röka en puka emellanåt. Tror det är nyttigt att droga sig lite då och då (oavsett vad man föredrar för typ av drog), om inte annat för att distansera sig från sig själv och därigenom göra det möjligt att skratta åt sig själv, inte ta sig själv på så stort allvar.
Själv tycker jag ju Andreas (här ovan) romantiserar nåt hemskt. "Sakrament" - jo hej bara! Det är ingen genväg till nåt himmelrike, eller nåt slags direktlänk till Gud, eller nåt annat sånt. Däremot är jag övertygad om att alla skulle må bra mycket bättre av att röka en puka emellanåt. Tror det är nyttigt att droga sig lite då och då (oavsett vad man föredrar för typ av drog), om inte annat för att distansera sig från sig själv och därigenom göra det möjligt att skratta åt sig själv, inte ta sig själv på så stort allvar.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Alldeles för många.
Men alla skapar sin egen, så långt har jag kommit.
Undrade bara om ni då som röker hasch får fram en mer filosofisk sida?
Att ni då börjar reflektera? inte annars.
Eller som du menar tvärtom?
Ja, men han tycker väll att det är hans verklighet att ta del av nån annans verklighet. Det blir väll en trygghet? Samma som med droger?
Varför ens droga sig med nått överhuvudtaget? Vad vill man få ut av det?
Koppla bort sig ett tag för att sen ta dubbelt?
Men alla reagerar ju olika också.
Men alla skapar sin egen, så långt har jag kommit.
Undrade bara om ni då som röker hasch får fram en mer filosofisk sida?
Att ni då börjar reflektera? inte annars.
Eller som du menar tvärtom?
Ja, men han tycker väll att det är hans verklighet att ta del av nån annans verklighet. Det blir väll en trygghet? Samma som med droger?
Varför ens droga sig med nått överhuvudtaget? Vad vill man få ut av det?
Koppla bort sig ett tag för att sen ta dubbelt?
Men alla reagerar ju olika också.