Svarta moln från Island, är domedagen nära?

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 27 maj 2010 21:12

algotezza

tack ändå!

må gud skydda dig från allt det onda o leda dig på den väg de vandrat som han välsignat med sina gåvor...

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 27 maj 2010 21:30

till harald...

så hur släpper man de abstrakta sexuella spänningarna som uppstår utan att låta dem få ett konkret utlopp genom att ha sex med kvinnor??? och samtidigt bevarar sin säd???

en man som onaner och tänker på en kvinna som han attraheras utav släpper sin abstrakta spänning... ungefär som en människa som arg på någon förlorar en del av sin ilska när dom istället slår en boxnings-säck och samtidigt tänker på den människa de är arga på.

men problemet är att man förlorar sin säd då... så för att lösa detta problem måste man lära sig att kunna få orgasm utan att få utlösning... man sänder istället energin upp till hjärnan... och på köpet får man sig en SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN orgasm.

om du inte vill onanera så kan du göra detta med din kvinna... du kan ha sex med henne men tänka på dina abstrakta älskarrinnor... tills spänningarna släpps... men då älskar du bara med din kvinna kroppsligt inte andligt... först när du har henne o ingen annan i tankarna kan ni älska andligt också...

om du absolut INTE vill ha sex eller onanera... då kan du använda dig utav lucid dreaming och ha sex med vilken abstrakt kvinna du en vill... och då släpps spänningarna också... detta är det bästa sättet, men svårast att lära sig... och eventuellt det "renaste"

genom att tro att man efter döden skall få massa fagra kvinnor vid sin sida (som många muslimer tror) släpps en del utav de spänningar som uppstår av begäret att ha en kvinna...

den muslimska bönen är en form av renande (bland annat) från abstrakta spänningarna... den är mycket invecklad och jag har ännu inte förstått hela...

muhammed utvecklade ett helt system som skyddade människor från att bli smutsiga av abstraka spänningar... allt för att hjälpa människor leva i det högsta medvetanden... han visade genom sitt liv hur man kunde göra rent praktiskt och genom koranen hur ett sådant system ter sig genom lag-systemet bland annat... han var ett geni på alla möjliga sätt... ett helt imperium föddes av "rena" barn... ingen annan man har lyckats med detta!

bara genom att analysera hälsnings frasen "Må Guds frid vara över dig!" kan man inse vilken geni denna man var!
jämför detta med den svenska hälsningsfrasen "Hej! eller Tjena!"

MÅ GUD VÄGLEDA DIG PÅ DEN RAKA VÄGEN OCH SKYDDA DIG FRÅN ALLT DET ONDA....

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 28 maj 2010 06:13

OK. människorna lider inte och om de gör det vet de varför. Varför fortsätter de lida? Njuter de? Vill de lida? ..skriver algotezza..

till Algot

människor lider därför att de är BEGRÄNSADE, det är det första axiomet, inte på grund av okunskap, för en som föds i en ohyggligt fattig familj som det tionde barnet, och modern är sjuk och svag....tror du, algot, att denna hemska situation blir bättre ifall du får VETA mer om den, snarare är det bättre för det mesta att inte veta om orsakerna till ens lidande, eller orsakerna till att det onda har fängslat en...det RÄTTA är att ge kunskap till en som är fängslad i ondska i proportion till hans möjlighet att befria sig..för ondska är en KRAFT och enligt Newton,..försöka att gör dig starkare...än den ondska som förtrycker dig..och så plötsligt exploderar
du och ondskan spricker och då en spricka är uppkommen...okej...befria dig, aögot från dina ok, dina kedjor..inte genom kunskap,,,men genom KRAFT...
bäst genom mental tanke-kraft

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 28 maj 2010 06:23

till Seeker...

Genom din egen sensitivitet, som är basen för all andlighet, har du blivit medveten om ett universums vara och olika inriktningar som jag tror du är ganska ensam om i Sverige, här på FF är det väl bara Zokrates som har något liknande i sin perception..

du är en naturligt andlig människa. Jag ska skriva mer strax..

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: Svarta moln från Island, är domedagen nära?

Inläggav Algotezza » 28 maj 2010 08:23

haralddavidsson skrev:OK. människorna lider inte och om de gör det vet de varför. Varför fortsätter de lida? Njuter de? Vill de lida? ..skriver algotezza..

till Algot

människor lider därför att de är BEGRÄNSADE, det är det första axiomet, inte på grund av okunskap, för en som föds i en ohyggligt fattig familj som det tionde barnet, och modern är sjuk och svag....tror du, algot, att denna hemska situation blir bättre ifall du får VETA mer om den, snarare är det bättre för det mesta att inte veta om orsakerna till ens lidande, eller orsakerna till att det onda har fängslat en...det RÄTTA är att ge kunskap till en som är fängslad i ondska i proportion till hans möjlighet att befria sig..för ondska är en KRAFT och enligt Newton,..försöka att gör dig starkare...än den ondska som förtrycker dig..och så plötsligt exploderar
du och ondskan spricker och då en spricka är uppkommen...okej...befria dig, aögot från dina ok, dina kedjor..inte genom kunskap,,,men genom KRAFT...
bäst genom mental tanke-kraft

Det finns kunskap och kunskap, materialistisk och andlig...Det finns kunskap om att använda tankens kraft och kunskaper hur man bygger hus, anlägger en trädgård... Utan kunskaper blir tankekraften substanslös... Med kunskaper och tankekraft kan den fattige ta sig ur sitt predikament... Okunnighet kan aldrig befria, bara lindra symptomen... Stort nog i vissa situationer men ingen lösning på några problem...

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 28 maj 2010 09:33

algotezza

vad är det vi skall lära oss? vart är vi på väg? varför skall vi lära oss?

så du tror att vi har haft tidigare liv? och att vi minns saker från våra tidigare liv?

ofta skriver du att det finns ingen Gud, eller så finns det en Gud...

kan du inte bara redogöra för din tro?

du skriver mycket "djupa" saker men nästan inget konkret... aldrig sätt dig skriva "Fy vad jag hatar dom engelska idioterna... dom är helt körda i huvet!"... du skriver bara teorier hela tiden.

vem är du algo???

hur löser man världens problem? genom kunskap? vilken kunskap? redogör för denna kunskap...

/Gudsfrid

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 28 maj 2010 09:46

seekeroftruth skrev:algotezza

Vad är det vi skall lära oss? Vart är vi på väg?

så du tror att vi har haft tidigare liv? och att vi minns saker från våra tidigare liv?

/Gudsfrid

Vi skall lära oss att bli lika kärleksfulla och humana som Jesus, utvecklas bort från ego-pumping och falskhet - vi är på väg att bli ett med Gud som ett självklart vardagligt och enkelt faktum, ej frammanat via teori och ockulta metoder, utan som en självklar och logisk fortsättning på vår nuvarande mentalitet - när vi blivit mätta på den och dess frukter. Det är din egen hunger och mättnad som vägleder dig genom livet.

De flesta av oss kan inte minnas tidigare liv men kontentan av dem finns kvar i form av de förmågor vi föds med. Det sägs ta tre inkarnationer att bli mästare inom vilket område som helst om intresset håller i sig så länge.

Jag har märkliga små minnen efter sådant jag ej kan ha upplevt i detta liv. Jag minns hur jag lyssnade på radio och hur det berättades om att Gustav V precis dött men han dog året innan jag föddes.

Jag kommer ihåg att jag var barn stod med en massa andra barn och väntade på att min morfar (i detta liv) skulle komma hem. Han kom hem på motorcykel och körde på vänster sida. Han slutade köra mc på 30-talet. Då var jag inte född - i detta liv.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 28 maj 2010 09:51

algotezza

när jag var liten tycktes jag minnas ett tidigare liv... jag var en prins... och jag skrev böcker om uppenbara saker... ja enkla vardagliga saker... men det vardagliga var svårt för andra att förstå... så jag skrev...

bra nu skriver du så jag förstår.

/Gudsfrid

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 28 maj 2010 10:01

algotezza

men varför rör vi oss mot att bli som Jesus?

tänker du som så att vi nu är ofullkomliga och är på väg att bli fullkomliga... och sedan blir vi ofullkomliga och är på väg att bli fullkomliga...

in i evigheter?????

ungefär som jag tänker också isåfall... fast jag är inte så säker på reinkarnation.

i mitt förra liv kanske jag var denna person:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sheikh_Abdullah

han dog ungefär 9mån innan jag föddes... men jag skapades mer eller mindre exakt när jag hon dog... i livmodern...

/Gudsfrid

Bild

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 28 maj 2010 10:57

seekeroftruth skrev:algotezza

men varför rör vi oss mot att bli som Jesus?

tänker du som så att vi nu är ofullkomliga och är på väg att bli fullkomliga... och sedan blir vi ofullkomliga och är på väg att bli fullkomliga...

in i evigheter?????

ungefär som jag tänker också isåfall... fast jag är inte så säker på reinkarnation.

i mitt förra liv kanske jag var denna person:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sheikh_Abdullah

han dog ungefär 9mån innan jag föddes... men jag skapades mer eller mindre exakt när jag hon dog... i livmodern...

/Gudsfrid

Bild

En kosmisk andning...andas in ljus...andas ut ljus...

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 28 maj 2010 11:43

Algotezza

kan du vidare utveckla det du skrev?

/Gudsfrid

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 28 maj 2010 13:35

seekeroftruth skrev:Algotezza

kan du vidare utveckla det du skrev?

/Gudsfrid

Vi har ett grundläggande begär som aldrig tar slut och inte har en början. ett urbegär efter att leva, och leva innebär att skapa/göra/handla och uppleva. Det är vad vi i grunden vill. Sedan är det vår mättnad och hunger som styr vad vi ger oss in på att skapa/ göra och uppleva. Detta gör att vi vandrar från det ena rummet till det andra i vår Faders boning för att skapa och uppleva i dessa rum (världar i kosmos kan man säga). Hunger och mättnad utgör ett slags evigt pågående kosmisk andning.

Vi har bara ett liv - men det är evigt och evigt skiftande för att hålla intresset och inspirationen vid liv.

I denna värld är vi för att lära och experimentera med allt vad vi vill experimentera med. All erfarenhet ger på sikt kunskap och förmågor vi har glädje av. Även av det mer "mörka" slaget...

Lära känna de timliga osanningarna för att kunna möta och förstå den eviga sanningen...

Genom mörker, till ljus...

I stora drag så...

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 28 maj 2010 13:49

Algotezza

OK, tack må Gud belöna dig!

Säg mig, hur förhåller sig Gud till allt detta... är Gud en del av oss? Är Gud vi? Är vi Gud?

/Gudsfrid

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 28 maj 2010 14:01

seekeroftruth skrev:Algotezza

OK, tack må Gud belöna dig!

Säg mig, hur förhåller sig Gud till allt detta... är Gud en del av oss? Är Gud vi? Är vi Gud?

/Gudsfrid

Gud är den synergetiska summan av allt levande - en helhet som alltid är mer än en mekaniskt adderad summa... Kosmos är fraktalt till sin natur - dess minsta del (även vi) gestaltar/avbildar  helheten...

T.ex.

Bild

Eller

Bild

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 28 maj 2010 14:21

Algotezza

Du har en vacker tro!

/Gudsfrid vare över dig
må gud skydda dig från allt det onda... och skänka dig allt det goda i överflöd!

Återgå till "Religion och andlighet"