Finns en absolut frihet?

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Morningstar

Inläggav Morningstar » 10 sep 2010 11:54

---

Oblivion

Inläggav Oblivion » 10 sep 2010 12:30

Harald Davidsson skrev:detta är sista gången jag skriver till dig...

tack för det.

jag ska göra en anmälan emot dig genom interpol för misstanke om torrorism och att det du pratar om att mörda mig, jag ska ta ett uttrag av alla fientliga ord du påhyvlat mig,  delirium, paranoia osv..det kommer att bevisa att du har en mycket fientlig hållning till mig,,

och följande du skrev nu....

lycka till med ditt liv harald           jag önskar att du blir en oerhörd barmhärtighet i världen        

och bringar lycka till hela guds skapelse          och att all ondska förintas    

må gud skydda dig     från allt det onda       och leda dig på den raka vägen         samt förlåta dig för allt det onda

förlåta dig för alla de människor som du sårat och skadat     på grund av dina psykiska sjukdomar       din perversa ego        din äckliga själ

detta kommer att översättas perfekt..nu kommer du att få möta konskevenserna av ditt sätt emot mig...

Jag ska skicka interpol på dig med harald.
Det är ju helt glasklart att du planerar massmord!

"önska att jag var den ende mannen
på jorden tillsammans med en grupp vackra kvinnor"

Skulle jag dessutom "ta ett uttrag" av alla fientliga ord du påhyvlat andra på FF så kommer det bevisa att du har en mycket fientlig hållning till dem.

Känner du dig rädd där nere i Indien nu? Typ.. "ooops, nu är det kört för mig!"?

Hursomhelst har du redan avslöjat att det var ditt ego som var grundproblemet.
"nu kommer du att få möta konskevenserna av ditt sätt emot mig..."

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 10 sep 2010 12:33

HARALD DAVIDSSON           har sårad mig     och förlöjligat mig       och många andra medlemmar på FF
Allt lov o pris tillkommer Gud, den allsmäktige, den som inget kan liknas vid,
den som enbart vill väl hela sin skapelse, som allt beror utav, men som själv är oberoende allt.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 10 sep 2010 12:37

---

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 10 sep 2010 12:47

Alltså nu har väl det här dragit iväg lite väl långt. Är det inte bättre om ni reder ut varför ni är så arga på varann?
skriver Skogsälvan

jag är beredd att ta emot alla typer av sådanhär genomhatiska projektioner. t.ex.från Zokrates, fredrik och du som test för Lord Vishnu ifall min befriade personlighet är orubblig,

men jag vill inte ta emot antydningar om terrorism och mordhot, för här lever vi med sånt bakom knuten, och varje misstanke om terrorism, de arresteras omedelbart och kan hållas 5 till 10 år i fängelse här utan rättegång. Jag misstänker att de svenska kroaterna har en länk till terrorist-organisatiopner.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 10 sep 2010 12:52

sailaway skriver

Har ni hört talas om gåvan att skilja mellan andar? Min styvmor är kristen och har fått det. Tydligen kan man på så vis "se" andens tunna ytskikt. Kanske.

Vad säger hon om mig? svarar harald

sailaways svarar igen

Det vet jag inte. Hon brukar inte "försöka snacka" med människor när hon ser hur dem är, hur anden är. Tror man ska säga att gåvan innebär att man kan "se/skilja med anden".

haraldsvarar

säg då inte att hon kan skilja mellan andar om hon inte kan det.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 10 sep 2010 12:54

---

Morningstar

Inläggav Morningstar » 10 sep 2010 12:55

---

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 10 sep 2010 13:20

:x  Vilket nonsens, jag driver inte någon enskild hatkampanj mot någon här på forumet, men blir jag påhoppad så försvarar jag mig mot dels det framförda och dels försöker jag röna ut varför.

Fredrik frågade mig och jag svarade, du harald studsade på direkt med en nedsättande kommentar, brahmins som skrattar löständerna av sig åt det. Men så kommer det alltid att vara, sanningen är ju ett hot mot etablerade vanföreställningar, ett hot mot hela din tro. Att en icke troende ateist passerar gå och hamnar i "paradiset", samt där kan förmedla en kontakt till sin son hur det är, självklart lär många sätta skrattet i vrångstrupen, alla de religiösa fanatiker som ser sina moneymakings business hotade, sin fundamentala makt. Världen är ju full av falska profeter.

Farsan var en våldsverkare, han sålde till och med arslet för att överleva bland societeten i Stockholm, han försökte ta sitt liv flera gånger, han misshandlade folk han ansåg förtjänade det, han var även deltidskriminell och umgicks med skumma typer, smugglare, förfalskare, utpressare, han agerade även torped ibland, han hade dock ett rättspatos som var otroligt och till det en övermänsklig styrka som jag aldrig sett hos någon levande människa, han var en jäkel på att spå och han kunde lämna sin kropp och fritt ta sig dit han ville, likväl var han en ateist, en kommunist, och en man som hotade att mörda sina barn, som misshandlade dem och terroriserade alla som inte höll med honom. Han hade ingen rädsla, han lärde sig skriva av sig själv när han var 1,5 år, han läste en till två böcker varje dag, han var ett tekniskt geni, han mindes allt han läst, han var en komplex person, en person som kunde varit världsmästare i brottning eller boxning, som kunde varit nobelpristagare i vilken kategori som helst, men som istället valde en livsväg som bara innebar lidande och att bli utnyttjad, vilket bara kan börja och sluta med anstalter, fängelser och mentalsjukhus.
Om en sådan person som utan den minsta respekt för någon människa eller Gud, får en topplacering i efterlivet, ja då är det ju även möjligt att harald lär träffa honom och först då och där inser att allt jag skrev var sant. Jag hoppas verkligen bara att han inte blir den som skall döma dig.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 10 sep 2010 13:30

Nuddle

jag ska snacka med Brahmins om en detaljerad puja
som kan ge alla namn och anknytningar till terroristorganisationer..

vänta och se

du lova att aldrig svara på mina inlägg, men din personlighet har tydligen  några minuters stabilitet högst.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 10 sep 2010 13:33

Zokrates

det du säger bli helt rätt ifall man totalt vänder på det.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 10 sep 2010 13:38

Harald Davidsson skrev:Zokrates

du du säger bli helt rätt ifall man totalt vänder på det.

Harald, det här är andra gången du skriver något som jag helt enkelt inte förstår. Du lyckas med något som jag trodde var nästintill omöjligt, att sätta mig på pottkanten. :roll:

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 10 sep 2010 13:49

Farsan var en våldsverkare, han sålde till och med arslet för att överleva bland societeten i Stockholm, han försökte ta sitt liv flera gånger, han misshandlade folk han ansåg förtjänade det, han var även deltidskriminell och umgicks med skumma typer, smugglare, förfalskare, utpressare, han agerade även torped ibland, han hade dock ett rättspatos som var otroligt och till det en övermänsklig styrka som jag aldrig sett hos någon levande människa, han var en jäkel på att spå och han kunde lämna sin kropp och fritt ta sig dit han ville, likväl var han en ateist, en kommunist, och en man som hotade att mörda sina barn, som misshandlade dem och terroriserade alla som inte höll med honom. Han hade ingen rädsla, han lärde sig skriva av sig själv när han var 1,5 år, han läste en till två böcker varje dag, han var ett tekniskt geni, han mindes allt han läst, han var en komplex person, en person som kunde varit världsmästare i brottning eller boxning, som kunde varit nobelpristagare i vilken kategori som helst, men som istället valde en livsväg som bara innebar lidande och att bli utnyttjad, vilket bara kan börja och sluta med anstalter, fängelser och mentalsjukhus.
Om en sådan person som utan den minsta respekt för någon människa eller Gud, får en topplacering i efterlivet, ja då är det ju även möjligt att harald lär träffa honom och först då och där inser att allt jag skrev var sant. Jag hoppas verkligen bara att han inte blir den som skall döma dig. skriver Zokrates

denna information fick jag redan första gången du svara mig om femte chakrats huvud för ondskan, den italienska premiär ministern, frågade du..
och jag förstod att din farsa var den blockerande proppen i livets vatten flaskan, att han duperat dig, att tro att han var en övermänniska, det gjorde han då du var ett litet barn och inte kritiskt kunde ta emot hans falskspeleri, det värsta är att han fått dig att tro att han är en aNDLIG MÄNNISKA SOM KAN RESA DIT HAN VILL MED SIN INRE KROPP.

allt ditt hat du kastar på mig kastar du egentligen på din farsa, men jag är starkare än 500 elefanter, no problem

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 10 sep 2010 14:01

Harald Davidsson skrev:denna information fick jag redan första gången du svara mig om femte chakrats huvud för ondskan, den italienska premiär ministern, frågade du..
och jag förstod att din farsa var den blockerande proppen i livets vatten flaskan, att han duperat dig, att tro att han var en övermänniska, det gjorde han då du var ett litet barn och inte kritiskt kunde ta emot hans falskspeleri, det värsta är att han fått dig att tro att han är en aNDLIG MÄNNISKA SOM KAN RESA DIT HAN VILL MED SIN INRE KROPP.

allt ditt hat du kastar på mig kastar du egentligen på din farsa, men jag är starkare än 500 elefanter, no problem

Jag ser igen att du har fel, jag hyser inget hat till min farsa harald, tvärtom, han var dessutom en övermänniska på alla sätt och vis, men inte ens jag kände till allt om honom, som den gången jag stötte på honom på ett torg, jag hade slutat skolan och gick för att handla, där ser jag farsan sitta på en bänk och samtala med en främling, jag smög mig upp bakifrån, sedan hejdade jag mig. Han talade på ett språk som jag inte förstod ett skit av, helt flytande och obehindrat. När han reste sig upp för att gå frågade jag vem han talat med, bara en rabbin sa han.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 10 sep 2010 14:03

Zokrates..

jag kände första gången också att det var något metalliskt i din personlighet, det du skriv var snyggt och bra på alla sätt, och fakta och osv..men det var som en slags stålhögtalare, det var något slags ljud i din text som lät instängt, och jag kunde inte riktigt identifiera detta ljud, men jag såg omedelbart att skogsälvan hade sig själv som sin största fiende, fast hur kunde detta instängd ljud existera, det kom ut snyggt och välpolerat, men utan K Ä N S L A. utan äkta engagemang fast texten var full av ord om engagemang, då förstod jag att själen var problemet, den satt fasklämd någonstans neråt i dig, av din farsa.

Återgå till "Religion och andlighet"