SD har kommit in!

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 28 sep 2010 07:01

Man kan göra länder hur små som helst.
Man kan hålla borta främlingar från sin by.
Man kan som enskild vägra att ha med andra människor att göra.
Man kan säga mitt land är där jag står, och ingen får närma sig.

Men det är ju en psykos, ett sjukligt beteende.

Vi ska hålla ihop!

Vilka vi?

Vi Européer?
Vi Européer minus Turker & Valloner?
Vi Svenskar?
Vi Svenskar minus de som bott här mindre än 3 generationer?
Vi Byfånar?
Vi Byfånar minus dig där?

Mot vilka är det vi ska hålla ihop?

De som sprider hat och målar upp skräckbilder,
och försöker göra människor rädda, så de känner sig otrygga,
stressade som ett flock får så hundarna kan bestämma?

Ja, så du vill egentligen spränga allt i luften, då skulle du ha det mysigt.

Är du säker på att det inte är hos dig något är fel?

Jag tänker hålla ihop mot dig, du ska inte få göra mig ledsen och rädd.

Det är nog du som är fienden, din egen till och med.
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 28 sep 2010 22:17

http://www.dn.se/debatt/tankefel-i-deba ... -1.1179132
"Problemet är alltså inte att något lock ligger på i invandringsdebatten, utan myten om att locket ligger på."

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 28 sep 2010 23:00

Mörkhyade invandrare ska ha lika stor rätt att mörda och våldta som inavlade vita människor utan att det blir en etnicitetsfråga av det hela, om det är så att det inte finns en överrepresentation inom specifika etniciteter som inte kan motiveras av dess överrepresentation i de samhällsklasser som är överrepresenterade i sin helhet. Thats it!

Alltså har vi att göra med en alltför komplex ekvation som normalintelligenssvensson inte är kapabel att räkna ut själv. Ska vi inte se problemet för vad det är - en klassfråga, och det faktum att klyftorna ökar. Och vad är orsaken till det?

Sedan är också problemet att vi välkommnar invandrare till Sverige, men vi välkommnar dem inte till våra arbetsplatser och våra hem. Vi är stereotypa, och tror sedan att vi ska lösa problemet med att agera än mer stereotypt! Fega inskränkta, smalspåriga människor. Får fasen lagstadga om tvångsumgänge med människor som skiljer sig lite från era kloner. Och det gäller er alla oavsätt hur ni ser ut eller vad ni fantiserar om. Vakna upp någongång! Ni är skittråkiga. Jävla tapetmönster hela bunten!

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 28 sep 2010 23:19

Johan Ågren skrev:Mörkhyade invandrare ska ha lika stor rätt att mörda och våldta som inavlade vita människor utan att det blir en etnicitetsfråga av det hela, om det är så att det inte finns en överrepresentation inom specifika etniciteter som inte kan motiveras av dess överrepresentation i de samhällsklasser som är överrepresenterade i sin helhet. Thats it!

Först och främst har vi i Sverige aldrig under de senaste 2000 åren haft några problem med inavel, det är en lögn och en förbannad fördom. För det andra skall ingen ha rätt att våldta och mörda, det är en felaktig samhällsyn. För det tredje bör vi ställa oss frågan om varför det finns en överrepresentation bland vissa grupper, om orsaken är från ett kulturellt arv, så strider ju det helt med våra värderingar och dessa människor behöver det då satsas än mer resurser på.
Johan Ågren skrev:Alltså har vi att göra med en alltför komplex ekvation som normalintelligenssvensson inte är kapabel att räkna ut själv. Ska vi inte se problemet för vad det är - en klassfråga, och det faktum att klyftorna ökar. Och vad är orsaken till det?
De flesta kan hålla med om att det finns klassklyftor, samt att en redan utsatt människa är mer benägen att frångå normer än vad en välanpassad intregerad människa är. Men detta gäller alla, även oss etniska svenskar och det är en förklaring, inte en ursäkt att bete sig som ett svin. Tyvärr ser jag ingen rimlig annan lösning än revolution, men risken är att det blir invandrarna som kommer att hålla i tyglarna och med facit i hand, så lär inte det leda till någon förändring elller förbättring. Sverige blir inte mer rättvist med OGledaren som president.
Johan Ågren skrev:Sedan är också problemet att vi välkommnar invandrare till Sverige, men vi välkommnar dem inte till våra arbetsplatser och våra hem. Vi är stereotypa, och tror sedan att vi ska lösa problemet med att agera än mer stereotypt! Fega inskränkta, smalspåriga människor. Får fasen lagstadga om tvångsumgänge med människor som skiljer sig lite från era kloner. Och det gäller er alla oavsätt hur ni ser ut eller vad ni fantiserar om. Vakna upp någongång! Ni är skittråkiga. Jävla tapetmönster hela bunten!

Jag är ingen arbetsgivare, så dra inte alla över en kam, men det stämmer att invandrare medvetet får kämpa hårdare än etniska svenskar i kampen om jobb, trots lagar emot etnisk diskriminering så händer inget i realiteten. Det senare däremot i din text, får jag fantisera fritt kring, det kanske skulle vara en nyttig lärdom för en svenne att köa tillsammans med  10 utlänningar för att doppa kuken i en fjortis, en mansattityd som förekommer i mindre asien. Jippi för mångfald...

Shit, glömde att det är ju det svenska turister redan gör när de t.ex åker ned till Thailand...Kanske borde resa utomlands jag med så att jag får lära mig vad jag missar i det kulturella utbytet.

En pensionär inneboende på ett vårdhem, gick ut på sin dagliga promenad. Hon satte sig på en bänk för att vila benen.
Fram kommer det en muslimsk ung mamma med sina barn, den unga kvinnan i hucklet sätter sig bredvid den gamla damen, säger:-Jag känner en samhörighet med dig, att vi har något gemensamt, samtidigt som hon lägger handen över den gamla damens 24 karats guldlänksarmband. Barnen stojar runt omkring dem, plötsligt reser kvinnan sig upp och säger :-Tack för mig, varpå hon går därifrån. Den gamla damen upptäcker genast att länken är borta, stulen. Det var det enda hon hade kvar av sin döde man. Hon är för gammal för att orka göra en polisanmälan och klarar inte av det ens om hon ville.
Detta är rätt av dig Johan, att arbetslöshet och utanförskapet ger dem rätt att stjäla från pensionärer för att dryga ut sina socialbidrag och att vi tapetmönstrade svenskar verkligen borde öppna upp våra ögon, så att vi precis som den gamla damen fick känna på en stunds äkta samhörighet. Ibland blir jag väldigt mörkrädd.

Ps
Detta var ingen påhittad historia, det hände för cirka en månad sedan i en förort.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 29 sep 2010 03:15

existentialisten skrev:
För det första så spottar jag på alla religioner, och jag anser att vara religiös borde bestraffas med döden - varför? Därför att man för vidare dessa sinnessjuka traditioner, kristna som muslimska, till sina barn och barnbarn och barnbarnbarn - de försvinner aldrig. Religion hör inte hemma i Väst år 2010.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet ... 7846439.ab

Sverigedemokraten Issa Issa, 31, – De skrek ”jävla kristen, jävla Sverigedemokrat, kom ner”, säger Issa.– Det var en fälla. Runt hörnet väntade ett stort gäng, jag tror 40 personer. Jag försökte backa och ringde polisen medan jag sprang, säger Issa.
Någon i gänget avfyrade ett vapen.
– Jag fick ett slag mot ögat. En tog fram en kniv och höll den mot min hals. Sen högg han mig i axeln. Nu är jag förlamad i höger hand, säger Issa. Knivhuggen tog i axeln, ryggen, handen och benet. Någon slog en flaska i huvudet på honom. Han blev sparkad och slagen. Enligt uppgifter till Aftonbladet var angriparna ungdomar i 15–20-årsåldern.

Ok, varför sa någon av dem "jävla kristen" antyder inte det att de som attackerade var just muslimer?
En annan fantastisk sak som jag ofta förvånas över är hur ok det tycks vara i Sverige att ge sig på människor med en annan tro om de som angrips är kristna, en annan sak är hur ok det är att attackera människor för deras åsikters skull förutsatt att dessa av en majoriteten anses vara fel. Det är alltså ok att fördöma och jaga folk om det sker på rätt grunder!
Här angreps en sverigedemokrat, kristen dessutom, tillika själv invandrare, av andra invandrare som med största sannolikhet är muslimer. Det som avskys, rasism och förföljelse, våld mot minoriteter, förföljelse mot åsiksavikande grupper, deras tro, är här nu helt legitimt och exakt samma metoder som de hävdar att motparten företräder. Gangstergrupper jagar folk som de kallar gangstergrupper och ingen ser parodin i det hela, detta är bara möjligt i sjuka samhällen varthän det nu än är, detta tillhör helt enkelt mänsklighetens sjuka baksida. De som vill slåss hittar alltid ett skäl till slagsmålet, det är så man rättfärdigat våld igår, idag och så även i framtiden, det har inget med rasism i grunden alls att göra, snarare huliganism och det blir man inte av med bara för att man tar bort religionerna, vilket är omöjligt och vore lika naivt som att tro att det går att avskaffa makt.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 29 sep 2010 03:46

Johan Ågren skrev: Alltså har vi att göra med en alltför komplex ekvation som normalintelligenssvensson inte är kapabel att räkna ut själv. Ska vi inte se problemet för vad det är - en klassfråga, och det faktum att klyftorna ökar. Och vad är orsaken till det?

Genom att lägga locket på så fungerar det som en tryckkokare, det exploderar precis som det skett i Paris förorter,  
lösningen därefter blir drastiskt att skicka ut de mest oönskade elementen vilket sker när extrema krafter valts till makten på grund av missnöjet som växt fram.
Orsaken till att locket lades på är för att bevara de sociala klasskillnaderna hellre än att se till att alla får det mer rättvist.
Så tala ut och gör något åt missförhållandena istället så att vi slipper högerextremism, för det är annars det enda givna alternativet.

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 29 sep 2010 05:30

Zokrates skrev:
Johan Ågren skrev:Mörkhyade invandrare ska ha lika stor rätt att mörda och våldta som inavlade vita människor utan att det blir en etnicitetsfråga av det hela, om det är så att det inte finns en överrepresentation inom specifika etniciteter som inte kan motiveras av dess överrepresentation i de samhällsklasser som är överrepresenterade i sin helhet. Thats it!

Först och främst har vi i Sverige aldrig under de senaste 2000 åren haft några problem med inavel, det är en lögn och en förbannad fördom. För det andra skall ingen ha rätt att våldta och mörda, det är en felaktig samhällsyn. För det tredje bör vi ställa oss frågan om varför det finns en överrepresentation bland vissa grupper, om orsaken är från ett kulturellt arv, så strider ju det helt med våra värderingar och dessa människor behöver det då satsas än mer resurser på.

Jag kan inte låta bli att svara på era inlägg här....

ZokraaaTA

Våldtäkt som ett kulturellt arv skriver du, vilken kultur kan du komma på som skulle ha detta? säg mig... jag kommer inte på någon... ingen alls

Johan Ågren

Mycket rättvisst tänkande, nu är verkligheten inte sådan och jag kan säga till alla "invandrare" speciellt de icke kristna, framför allt de moderna syndabockarna "musliMS" lev extremt fromt, var ett exemplariskt exempel på godhet, annars kommer du bli ned-pajsad. detta kommer skapa respekt, och sälj inte dig själv, försök inte bli som någon annan, tänk för dig själv, och var dig själv. du kan aldrig bli en äkta "etnisk" svensk, bara en billig kopia.... som de kommer skratta åt.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 29 sep 2010 14:50

nuddle skrev:
Zokrates skrev:

ZokraaaTA

Våldtäkt som ett kulturellt arv skriver du, vilken kultur kan du komma på som skulle ha detta? säg mig... jag kommer inte på någon... ingen alls

Johan Ågren

Mycket rättvisst tänkande, nu är verkligheten inte sådan och jag kan säga till alla "invandrare" speciellt de icke kristna, framför allt de moderna syndabockarna "musliMS" lev extremt fromt, var ett exemplariskt exempel på godhet, annars kommer du bli ned-pajsad. detta kommer skapa respekt, och sälj inte dig själv, försök inte bli som någon annan, tänk för dig själv, och var dig själv. du kan aldrig bli en äkta "etnisk" svensk, bara en billig kopia.... som de kommer skratta åt.

Våldtäkt som ett kulturellt arv, ja det är ditt ordval nuddle, men om du inte kan komma på någon mänsklig kultur som har haft våldtäkter, sexslavar, enleveringar, trafficking, prostitution och satt det i system eller infört praxis, så ligger det ju hos dig att söka svaren. Själv har jag svårt att hitta någon kultur som av och till inte gjort det, men Sverige har kommit långt när det gäller att stoppa de flesta avarterna åtminstone på papperet, längre än många andra länder.

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 29 sep 2010 17:46

Zokrates skrev:
nuddle skrev:
Zokrates skrev:

ZokraaaTA

Johan Ågren

Våldtäkt som ett kulturellt arv, ja det är ditt ordval nuddle, men om du inte kan komma på någon mänsklig kultur som har haft våldtäkter, sexslavar, enleveringar, trafficking, prostitution och satt det i system eller infört praxis, så ligger det ju hos dig att söka svaren. Själv har jag svårt att hitta någon kultur som av och till inte gjort det, men Sverige har kommit långt när det gäller att stoppa de flesta avarterna åtminstone på papperet, längre än många andra länder.

Vet inte.... men antar att du är mild o seriös. Den Zokki som brukar komma med godhet här o där. Har du rätt så driv igenom frågan i den mån du kan.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 29 sep 2010 18:01

Ja, enligt den logiken så har väl en 22 årig gift norrlänning med två barn och ett fast jobb också rätt att mörda när han får nobben av en en främmande kvinna.

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 29 sep 2010 18:10

Zokrates skrev:

Ja, enligt den logiken så har väl en 22 årig gift norrlänning med två barn och ett fast jobb också rätt att mörda när han får nobben av en en främmande kvinna.

han menar inte så Zokaaaaates

han menar om 1 svensk mördar och 1 invandrare mördar .... att det skall ses som LIKA DÅLIGT

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 29 sep 2010 18:12

Allvarligt talat nuddle, jag vet inte alls vad han menar?

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 29 sep 2010 18:15

Zokrates skrev:

Ja vi ska alla kunna göra precis vad som helst utan att det leder till en  etnicitetsfråga, oavsett om det är lagligt eller ej. Överrepresentation måste sedan ställas i relation till flera aspekter. Sedan kan vi möjligen vidta specifika åtgärder mot vissa grupper.

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 29 sep 2010 18:17

Zokrates skrev:Allvarligt talat nuddle, jag vet inte alls vad han menar?

jag vet inte vad jag skall svara på denna....

men jag tycker supermannen är starkare än batman :)

Justin Case

Inläggav Justin Case » 02 okt 2010 13:21

När det gäller det här att partierna inte vill "göra sig beroende av SD":

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/s-vi ... -1.1181173

– Vem kan längre lita på Sahlin? undrar den centerpartistiske riksdagsledamoten Staffan Danielsson.
Han påpekar att Sahlin bland annat på S-kongressen förra hösten lovade att aldrig någonsin, någonstans göra sig beroende av SD, vare sig aktivt eller passivt.
– Det löftet är fullständigt entydigt. Toblerone är glömt, men detta är betydligt allvarligare, säger Danielsson.
Han tänker under den kommande mandatperioden i varje riksdagsdebatt inför ett beslut där SD har vågmästarroll, läsa upp Sahlin-citatet från S-kongressen.

Mig tycks Sahlins löfte omöjligt att hålla. Hur hon än gör, kan man tolka det som att hon gör sig beroende av SD. Vad hon än försöker driva för fråga, där hon inte har Alliansen med sig, kan man tolka det som att hon gör sig beroende av SD. Om hon å andra sidan väljer att avstå från att driva några sådana frågor, är också det valet något som visar att hon gjort sig beroende av SD - hon gjorde sig i så fall beroende av SD genom att skaffa sitt parti så många röster att SD blev vågmästare. Hade hon suttit och rullat tummarna under hela valrörelsen, hade Alliansen förmodligen fått så mycket röster att de kunnat bilda majoritetsregering nu, och då hade Sahlin under de närmaste fyra åren kunnat lägga alla de förslag hon brinner för, helt utan att bekymra sig om ifall SD röstar för dem eller inte. Det kan hon inte nu. Nu är hon beroende av att SD lägger ned sig själva, för att hon utan att bryta sitt löfte ska kunna lägga fram de förslag hon vill. Alltså finner jag att även om hon inte lägger några förslag i riksdagen under de kommande fyra åren, bröt hon sitt löfte (att inte på något sätt göra sig beroende av SD) redan genom att fortsätta valkampanja efter att ha uttalat detta löfte för första gången.

Hon har alltså lovat något hon inte hade en suck i helvetet att kunna hålla. Kunde hon inte räkna ut det själv, borde väl åtminstone någon av hennes oerhört många påstått kompetenta kolleger ha kunnat räkna ut det och berätta det för henne. Att så inte skedde tyder antingen på att sossarna är ett parti som lovar saker de vet att de inte kan hålla, eller på att de inte tänker längre än näsan räcker. Jag vet inte vilket som är värst.

Reinfeldt bröt för övrigt sitt motsvarande löfte (att inte samarbeta med SD) redan genom att flörta med Miljöpartiet genast efter valnatten. Den flörten bidrog nämligen, liksom så gott som allt annat som etablissemanget gör mot SD, till att SD får mer och mer martyrstatus och därmed fler och fler väljare. Att bidra till att öka antalet SD-väljare, vad är det, om inte att samarbeta med SD? Reinfeldt har alltså, liksom Sahlin, lovat något han inte kan hålla.

För övrigt var löftet idiotiskt redan utan den ovan nämnda aspekten. Om sossarna nu i fyra år, av rädsla för att få hjälp av SD, ska avhålla sig från att lägga fram förslag som SD kan komma att stödja, hur tycker hon då att Sverigedemokrater ska behandlas i andra sammanhang där de hjälper andra svenskar? Vill Sahlin, i konsekvensens namn, att alla arbetsgivare alla kategorier i enad front ska stänga Sverigedemokrater ute från arbetsmarknaden, så att Sverigedemokraterna inte bidrar till Sveriges produktion av varor och tjänster och till upprätthållandet av Sveriges infrastruktur, sjukvård, äldrevård, handikappvård etc? Skulle hon sluta skänka pengar till WWF om Sverigedemokrater skänkte pengar till WWF? Skulle hon, om hon var med om en färjeolycka, tacka nej till att bli hjälpt från att drunkna av en Sverigedemokrat?

På sossarnas valaffischer stod det "Jag kan inte vänta längre". Vänta på vadå? På att få föra en socialdemokratisk politik, får man förmoda att de menade. Är det inte just det ni kommer att göra, Mona Sahlin, alltså vänta i fyra år med att föra en socialdemokratisk politik, om ni inte tar hjälp av SD med att få igenom er socialdemokratiska politik redan nu?

Föreställ dig en liten unge som säger "jag vill ha glass", varpå den fattiga mamman svarar "jag har inte råd just nu, men om jag vinner på lotto ska du få glass, både du och jag ska få glass, jag kan inte vänta på vår glass längre!", varpå mamman vinner en miljon på lotto och spenderar den på att hjälpa flyktingar tills vartenda öre är borta, så att ungen inte får någon glass i alla fall. Så behandlar sossarna nu sina väljare när det gäller t.ex. sjukförsäkringen som de lovade ändra på om de fick chansen. De fick chansen, de har chansen nu, men de tar den inte.

Hör ni sossar, är det verkligen viktigare att SD inte får en endaste smula av vad de vill ha av er, än att alliansens iskalla utförsäkring av sjuka människor får ett stopp, så att svenskarna sammantaget får det bättre? Ni väljer att vända era väljare bland de utförsäkrade sjuka m.fl. ryggen bara för att det inte får se ut som att ni gör er beroende av SD. Ni mörkar fullständigt att ni redan gjort er beroende av SD och att den skadan därmed redan är skedd. Ni underlåter alltså, helt utan anledning, att hjälpa era sjuka utförsäkrade väljare. Detta svek mot era väljare är oförlåtligt.

Återgå till "Politik och samhälle"